Divloy Logo
SEO

Czy codzienne aktualizowanie tytułów stron poprawi SEO?

Podczas ostatniego „Google SEO office-hours”, które miało miejsce 4 lutego, omawiany był temat, czy codzienne aktualizowanie tytułów stron ma pozytywny czy negatywny wpływ na SEO witryny internetowej.

Jedna z osób biorących udział wydarzeniu, zadała J. Muellerowi z  Google pytanie, czy codzienna zmiana tytułów stron jest dobra czy zła dla SEO?

Mueller nie odradza codziennej zmiany tytułów stron. Stwierdził, że regularne aktualizowanie tytułów stron nie przynosi żadnych korzyści SEO, więc to naprawdę od nas zależy, czy uważamy, że jest to przydatne dla wyszukiwarek.

Jednak tylko dlatego, że codziennie zmieniania się tytuły stron, nie oznacza to, że Google będzie je codziennie aktualizować w wynikach wyszukiwania. Możliwe, że Google będzie je aktualizować tylko co tydzień lub co miesiąc.

„Myślę, że to w porządku. Chodzi mi o to, że jest to coś, w czym nie nadawalibyśmy mu szczególnej wagi, gdyby twój tag tytułowy ciągle się zmieniał. Ale jeśli chcesz regularnie aktualizować swoje tytuły, zależy to wyłącznie od Ciebie.

Podejrzewam, że trudność polega na tym, że jeśli codziennie zmieniasz tytuły, możemy nie codziennie ponownie indeksować tej strony. Może się więc zdarzyć, że zmieniasz go codziennie, ale w wynikach wyszukiwania tytuł, który pokazujemy, ma kilka dni tylko dlatego, że jest to ostatnia wersja, którą wybraliśmy z tej strony. Ale to bardziej, powiedziałbym, efekt praktyczny niż efekt strategiczny.”

Jeśli tytuły Twoich stron zawierają ważne informacje, takie jak ceny akcji, mogą szybko stać się nieaktualne, jeśli Google będzie indeksować Twoją witrynę tylko raz w tygodniu.

Padło również pytanie, czy Google będzie częściej indeksować witrynę, jeśli Googlebot wykryje, że tytuły stron ciągle się zmieniają. Mueller mówi, że nie można na to liczyć.

„To znaczy, pomaga nam to rozpoznać, kiedy coś się zmieniło, ale niekoniecznie będzie tak, że powiemy och, widzieliśmy, jak ta strona się zmienia każdego dnia. Dlatego będziemy go codziennie przeszukiwać.

Może być tak, że indeksujemy ją ponownie każdego dnia, może to być tak, że indeksujemy ją ponownie co tydzień lub co miesiąc. Nie jest więc tak, że zmiany, które wprowadzisz w tytułach, wpłyną na szybkość ponownego indeksowania.”

Możesz użyć raportu indeksu Google Search Console, aby zobaczyć, jak często Googlebot indeksuje Twoje strony internetowe.

Innym ważnym czynnikiem, o którym należy pamiętać, jest to, że Google przepisuje 61% tytułów stron.

Więc nawet jeśli codziennie aktualizujesz swoje tytuły, a Google codziennie ponownie indeksuje Twoje strony, nadal nie ma gwarancji, że Google wyświetli podany przez Ciebie tytuł strony.

Posłuchaj pełnej odpowiedzi Muellera w poniższym filmie:

Inspiracją do utworzenia artykułu był wpis w serwisie Search Engine Journal.