SEO

Nowości dotyczące pozycjonowania wideo

Globalna konsumpcja wideo online stale rośnie. Pisaliśmy już o tym chociażby w artykule nowe trendy zmieniające postrzeganie YouTube.

Google stara się wyświetlać treści wideo z różnych źródeł i chcą również ułatwić właścicielom stron sprawne indeksowanie filmów wideo i prezentowanie ich w Google. Dlatego też zostały udostępnione pewne nowości, które pomogą zoptymalizować filmy pod kątem wyszukiwarki Google i Discover.

Search Central Lightning Talks

W poniższym wideo omówione zostało, w jaki sposób Google indeksuje filmy oraz wyróżnia funkcje, w których filmy pojawiają się w Google. Zaprezentowane zostało również 5 kluczowych wskazówek na to, jak zoptymalizować filmy pod kątem wyszukiwania i odkrywania:

  • udostępnij swoje filmy w internecie - każde wideo musi być dostępne na publicznej stronie internetowej, która nie jest blokowana przez metadane robots.txt lub noindex,
  • dołącz wysokiej jakości miniatury - bez prawidłowej miniatury wideo może nie zostać zindeksowane,
  • udostępnij pliki wideo - dzięki temu Google może zrozumieć zawartość wideo i włączyć funkcje, takie jak podglądy filmów i kluczowe momenty,
  • dostarczaj uporządkowane dane ze znacznikami VideoObject,
  • prześlij mapę witryny wideo.

Sprawdzone metody dotyczące wideo

Google zaktualizowało swój przewodnik sprawdzonych metod dotyczących wideo, wyjaśniając najważniejsze kroki, które warto podjąć, aby pomóc znaleźć, zindeksować i zrozumieć filmy. Przewodnik znajdziesz pod tym adresem i wyjaśnia on jak:

  • pomóc Google znaleźć Twoje filmy,
  • upewnić się, że Twoje filmy mogą być indeksowane,
  • zezwolić Google na pobranie plików z treścią wideo,
  • włączyć określone funkcje wideo,
  • usunąć, ograniczyć lub zaktualizować swoje filmy.

Potrzebujesz wsparcia przy promocji swojego biznesu z wykorzystaniem pozycjonowania wideo?

Sprawdź koniecznie informacje o naszych usługach SEO.

Możesz skontaktować się z nami i opisując jakiego wsparcia potrzebujesz w tym momencie.

Artykuł powstał na bazie publikacji w Google Search Central Blog.