Nowości dotyczące pozycjonowania wideo
Globalna konsumpcja wideo online stale rośnie. Pisaliśmy już o tym chociażby w artykule nowe trendy zmieniające postrzeganie YouTube.
Google stara się wyświetlać treści wideo z różnych źródeł i chcą również ułatwić właścicielom stron sprawne indeksowanie filmów wideo i prezentowanie ich w Google. Dlatego też zostały udostępnione pewne nowości, które pomogą zoptymalizować filmy pod kątem wyszukiwarki Google i Discover.
Search Central Lightning Talks
W poniższym wideo omówione zostało, w jaki sposób Google indeksuje filmy oraz wyróżnia funkcje, w których filmy pojawiają się w Google. Zaprezentowane zostało również 5 kluczowych wskazówek na to, jak zoptymalizować filmy pod kątem wyszukiwania i odkrywania:
- udostępnij swoje filmy w internecie - każde wideo musi być dostępne na publicznej stronie internetowej, która nie jest blokowana przez metadane robots.txt lub noindex,
- dołącz wysokiej jakości miniatury - bez prawidłowej miniatury wideo może nie zostać zindeksowane,
- udostępnij pliki wideo - dzięki temu Google może zrozumieć zawartość wideo i włączyć funkcje, takie jak podglądy filmów i kluczowe momenty,
- dostarczaj uporządkowane dane ze znacznikami VideoObject,
- prześlij mapę witryny wideo.
Sprawdzone metody dotyczące wideo
Google zaktualizowało swój przewodnik sprawdzonych metod dotyczących wideo, wyjaśniając najważniejsze kroki, które warto podjąć, aby pomóc znaleźć, zindeksować i zrozumieć filmy. Przewodnik znajdziesz pod tym adresem i wyjaśnia on jak:
- pomóc Google znaleźć Twoje filmy,
- upewnić się, że Twoje filmy mogą być indeksowane,
- zezwolić Google na pobranie plików z treścią wideo,
- włączyć określone funkcje wideo,
- usunąć, ograniczyć lub zaktualizować swoje filmy.
Potrzebujesz wsparcia przy promocji swojego biznesu z wykorzystaniem pozycjonowania wideo?
Sprawdź koniecznie informacje o naszych usługach SEO.
Możesz skontaktować się z nami i opisując jakiego wsparcia potrzebujesz w tym momencie.
Artykuł powstał na bazie publikacji w Google Search Central Blog.