Google Marketing Live

Podsumowanie Google Marketing Live 2022

Głównym tematem przewodnim Google Marketing Live 2022 było Google Ads i zmiany związane z tą platformą reklamową. Skupiono się na ulepszeniach reklam wideo, a także postępach w automatyzacji. Przedstawiamy krótkie podsumowanie, tego wydarzenia.

Umów konsultację!

Najważniejsze aktualizacje Google Marketing Live 2022

Na tegorocznym wydarzeniu pojawiło się wiele drobnych funkcji, zmian, wersji beta i narzędzi, ale można je pogrupować w pięć podstawowych kategorii:

  • Performance Max
  • Strona statystyk
  • Raportowanie
  • Zakupy Google
  • Różne aktualizacje reklam

Aktualizacje w kampanii Performance Max

Kampanie Performance Max, wydane w zeszłym roku, są najnowszą dumą Google. Ten typ kampanii umożliwia reklamowanie się we wszystkich usługach Google za pomocą jednej kampanii.

Kampanie zbiorcze i cele w sklepach

Są one obecnie dostępne w wersji beta w kampaniach lokalnych, ale wkrótce będą dostępne w Performance Max. Cele w sklepie pozwalają zoptymalizować ruch w sklepie, sprzedaż w sklepie i inne działania lokalne. Kampanie te będą działać w parze z Twoimi celami w sklepie, aby pomóc Ci prowadzić krótkoterminowe kampanie podczas sezonowych wzrostów, które przynoszą szybsze wyniki.

Narzędzia eksperymentalne

Są obecnie dostępne w wersji beta dla kampanii Performance Max, które nie mają pliku danych o produktach, i zostaną w pełni uruchomione w ciągu kilku miesięcy. Ta funkcja umożliwia pomiar stopniowej poprawy skuteczności po dodaniu kampanii Performance Max jako uzupełnienia istniejących typów kampanii.

eksperymenty-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Rekomendacje i wynik optymalizacji Google Ads

Będą wkrótce dostępne dla kampanii Performance Max. Google zasugeruje optymalizacje, które możesz wprowadzić dla kierowania, budżetów i grup zasobów w oparciu o ustawienia i cele kampanii, a także czynniki zewnętrzne, takie jak liczba wyszukiwań i trendy.

wynik-optymalizacji-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Aktualizacje strony ze statystykami

Strona Google Ads Insights również nie jest nową funkcją, ale Google wkrótce doda do niej więcej danych, które pomogą w optymalizacji na podstawie skuteczności kampanii i szerszych trendów wyszukiwania. Istnieją trzy nowe typy spostrzeżeń:

Atrybucja

Informacje o atrybucji, które pomagają zrozumieć ścieżki konwersji, którymi pokonują użytkownicy w różnych kanałach Google, są obecnie dostępne w Google Analytics, ale będą miały teraz odpowiednią sekcję na stronie Statystyki.

atrybucja-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Budżet

Funkcja ta zasugeruje optymalizacje budżetu w oparciu o tempo realizacji budżetu kampanii w stosunku do skuteczności.

budżet-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

First-party audience

Statystyki te będą wykorzystywać Twoje własne dane, aby pomóc Ci sprawdzić, które segmenty są najskuteczniejsze, a także dostarczyć sygnały dla systemów uczących się Google, aby zoptymalizować skuteczność kampanii.

first-party-audience-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Aktualizacje Zakupów Google

W tym roku pojawiło się wiele informacji, jeśli chodzi o doświadczenie w Zakupach Google. Oto najważniejsze aktualizacje Zakupów, które mają znaczenie dla e-commerce.

Płatność u sprzedawcy

Kupujący wkrótce będą mogli dokonać płatności bezpośrednio z oferty, która przeniesie ich na stronę płatności w witrynie reklamodawcy. Możliwość ta rozpocznie się od platform Shopify i Walmart, a w przyszłości rozszerzy się na innych partnerów i sprzedawców.

płatność-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Wciągające wrażenia z zakupów

W przypadku branży odzieżowej zostanie udostępniony potężny kanał wizualny w sam raz na sezon świąteczny. Wyniki organiczne i reklamy produktowe wykorzystujące obrazy i opisy zostaną połączone w SERP, a użytkownicy będą mogli również przesuwać palcem po reklamie, aby zobaczyć więcej szczegółów produktu.

wrażenia-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

3D AR

Wkrótce będziemy również mogli wyświetlać modele 3D produktów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

3d-ar-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Kanały produktowe w YouTube Shorts i wyszukiwarce

Przeglądanie i robienie zakupów staje się coraz bardziej zróżnicowane. Pliki danych o produktach będą wkrótce dostępne w YouTube Shorts i wyszukiwarce jako sposób na przekształcenie kampanii wideo z działaniami w rzeczywiste cyfrowe witryny sklepowe.

Przeczytaj też: Nowe trendy zmieniające postrzeganie YouTube

Zalecenia dotyczące ulepszenia produktów

Karta ta w Google Ads pozwoli sprzedawcom nie tylko optymalizować swoje kampanie, ale także poszczególne produkty. Wykryje i zdiagnozuje problemy z Twoimi produktami, takie jak brakujące informacje, niewystarczające stawki i inne.

ulepszenia-produktów-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Aktualizacje raportów

Aktualizacje modelowania konwersji

Ulepszenia modelowania konwersji obejmują obsługę większej liczby przeglądarek, ulepszoną integrację konwersji z niektórymi platformami, pomiar konwersji na urządzeniu oraz raport ścieżki, aby zobaczyć, jak radzą sobie zakwalifikowani i skonwertowani potencjalni klienci.

modelowanie-konwersji-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Uproszczone tagowanie

Jeden tag Google zastąpi globalny tag witryny na wszystkich kontach Google Ads i Google Analytics.

tagowanie-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Nowa strona główna GA4

Google Analytics 4, które w przyszłym roku zastąpi Universal Analytics, wkrótce będzie miało nowy panel główny, który automatycznie będzie zawierał statystyki i prognozy na podstawie tego, na jakim etapie podróży znajdują się Twoi odbiorcy.

ga4-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Więcej aktualizacji Google Ads

Biblioteka zasobów

Biblioteka zasobów w Google Ads stanie się punktem kompleksowej obsługi, w którym reklamodawcy będą mogli importować, współpracować i udostępniać wszystkie swoje zasoby we wszystkich kampaniach w jednym miejscu dzięki integracji z Dyskiem Google.

Będziesz mógł stworzyć film i opublikować go na YouTube bezpośrednio w bibliotece zasobów w mniej niż 60 sekund.

Według Google będziesz w stanie stworzyć reklamę z pięcioma zasobami graficznymi, logo i tekstem.

Wiadomości w reklamach

Wiadomości biznesowe Google pozwolą konsumentom komunikować się z firmami bezpośrednio w reklamach w wyszukiwarce.

wiadomości-reklamy-google-marketing-live
Źródło: wordstream.com

Reklamy YouTube Shorts

Według Google, YouTube Shorts ma obecnie średnio ponad 30 miliardów wyświetleń dziennie, cztery razy więcej niż rok temu. Ponadto „75% osób zgadza się, że YouTube usprawnia tradycyjną podróż zakupową, dostarczając nieoczekiwanych inspiracji”. W związku z tym reklamy w krótkich filmach YouTube są już dostępne.

Podsumowanie

Poniżej podsumowanie wszystkich głównych ogłoszeń z Google Marketing Live 2022

1. Kampanie wideo i promujące aplikacje w YouTube Shorts

2. Kanały produktów w krótkich odcinkach YouTube

3. Reklamy wideo w Discover

4. Połączone kampanie telewizyjne pojawią się w Display & Video 360

5. Testy A/B w kampanii Performance Max

6. Rozszerzona obsługa zarządzania kampaniami w Search Ads 360 i aplikacji mobilnej Google Ads

7. Możliwość optymalizacji kampanii pod kątem sprzedaży w sklepie

8. Nowe dane o skuteczności, takie jak atrybucja, odbiorcy i statystyki aukcji

9. Wynik optymalizacji we wszystkich typach kampanii

10. Nowe raporty Statystyki

11. Automatycznie tworzone zasoby pojawiające się w elastycznych reklamach w wyszukiwarce

12. Układy zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych pojawią się w elastycznych reklamach displayowych

13. Nowa biblioteka zasobów na poziomie konta

14. Testy wyników wyszukiwania i wzrostu liczby konwersji

15. Globalny tag witryny stanie się tagiem Google

16. Moje Centrum reklam pozwoli użytkownikom kontrolować reklamy, które widzą

Źródło: WordStream