Podsumowanie Google Marketing Live 2022
Głównym tematem przewodnim Google Marketing Live 2022 było Google Ads i zmiany związane z tą platformą reklamową. Skupiono się na ulepszeniach reklam wideo, a także postępach w automatyzacji. Przedstawiamy krótkie podsumowanie, tego wydarzenia.
Spis treści
Najważniejsze aktualizacje Google Marketing Live 2022
Na tegorocznym wydarzeniu pojawiło się wiele drobnych funkcji, zmian, wersji beta i narzędzi, ale można je pogrupować w pięć podstawowych kategorii:
- Performance Max
- Strona statystyk
- Raportowanie
- Zakupy Google
- Różne aktualizacje reklam
Aktualizacje w kampanii Performance Max
Kampanie Performance Max, wydane w zeszłym roku, są najnowszą dumą Google. Ten typ kampanii umożliwia reklamowanie się we wszystkich usługach Google za pomocą jednej kampanii.
Kampanie zbiorcze i cele w sklepach
Są one obecnie dostępne w wersji beta w kampaniach lokalnych, ale wkrótce będą dostępne w Performance Max. Cele w sklepie pozwalają zoptymalizować ruch w sklepie, sprzedaż w sklepie i inne działania lokalne. Kampanie te będą działać w parze z Twoimi celami w sklepie, aby pomóc Ci prowadzić krótkoterminowe kampanie podczas sezonowych wzrostów, które przynoszą szybsze wyniki.
Narzędzia eksperymentalne
Są obecnie dostępne w wersji beta dla kampanii Performance Max, które nie mają pliku danych o produktach, i zostaną w pełni uruchomione w ciągu kilku miesięcy. Ta funkcja umożliwia pomiar stopniowej poprawy skuteczności po dodaniu kampanii Performance Max jako uzupełnienia istniejących typów kampanii.
Rekomendacje i wynik optymalizacji Google Ads
Będą wkrótce dostępne dla kampanii Performance Max. Google zasugeruje optymalizacje, które możesz wprowadzić dla kierowania, budżetów i grup zasobów w oparciu o ustawienia i cele kampanii, a także czynniki zewnętrzne, takie jak liczba wyszukiwań i trendy.
Aktualizacje strony ze statystykami
Strona Google Ads Insights również nie jest nową funkcją, ale Google wkrótce doda do niej więcej danych, które pomogą w optymalizacji na podstawie skuteczności kampanii i szerszych trendów wyszukiwania. Istnieją trzy nowe typy spostrzeżeń:
Atrybucja
Informacje o atrybucji, które pomagają zrozumieć ścieżki konwersji, którymi pokonują użytkownicy w różnych kanałach Google, są obecnie dostępne w Google Analytics, ale będą miały teraz odpowiednią sekcję na stronie Statystyki.
Budżet
Funkcja ta zasugeruje optymalizacje budżetu w oparciu o tempo realizacji budżetu kampanii w stosunku do skuteczności.
First-party audience
Statystyki te będą wykorzystywać Twoje własne dane, aby pomóc Ci sprawdzić, które segmenty są najskuteczniejsze, a także dostarczyć sygnały dla systemów uczących się Google, aby zoptymalizować skuteczność kampanii.
Aktualizacje Zakupów Google
W tym roku pojawiło się wiele informacji, jeśli chodzi o doświadczenie w Zakupach Google. Oto najważniejsze aktualizacje Zakupów, które mają znaczenie dla e-commerce.
Płatność u sprzedawcy
Kupujący wkrótce będą mogli dokonać płatności bezpośrednio z oferty, która przeniesie ich na stronę płatności w witrynie reklamodawcy. Możliwość ta rozpocznie się od platform Shopify i Walmart, a w przyszłości rozszerzy się na innych partnerów i sprzedawców.
Wciągające wrażenia z zakupów
W przypadku branży odzieżowej zostanie udostępniony potężny kanał wizualny w sam raz na sezon świąteczny. Wyniki organiczne i reklamy produktowe wykorzystujące obrazy i opisy zostaną połączone w SERP, a użytkownicy będą mogli również przesuwać palcem po reklamie, aby zobaczyć więcej szczegółów produktu.
3D AR
Wkrótce będziemy również mogli wyświetlać modele 3D produktów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
Kanały produktowe w YouTube Shorts i wyszukiwarce
Przeglądanie i robienie zakupów staje się coraz bardziej zróżnicowane. Pliki danych o produktach będą wkrótce dostępne w YouTube Shorts i wyszukiwarce jako sposób na przekształcenie kampanii wideo z działaniami w rzeczywiste cyfrowe witryny sklepowe.
Przeczytaj też: Nowe trendy zmieniające postrzeganie YouTube
Zalecenia dotyczące ulepszenia produktów
Karta ta w Google Ads pozwoli sprzedawcom nie tylko optymalizować swoje kampanie, ale także poszczególne produkty. Wykryje i zdiagnozuje problemy z Twoimi produktami, takie jak brakujące informacje, niewystarczające stawki i inne.
Aktualizacje raportów
Aktualizacje modelowania konwersji
Ulepszenia modelowania konwersji obejmują obsługę większej liczby przeglądarek, ulepszoną integrację konwersji z niektórymi platformami, pomiar konwersji na urządzeniu oraz raport ścieżki, aby zobaczyć, jak radzą sobie zakwalifikowani i skonwertowani potencjalni klienci.
Uproszczone tagowanie
Jeden tag Google zastąpi globalny tag witryny na wszystkich kontach Google Ads i Google Analytics.
Nowa strona główna GA4
Google Analytics 4, które w przyszłym roku zastąpi Universal Analytics, wkrótce będzie miało nowy panel główny, który automatycznie będzie zawierał statystyki i prognozy na podstawie tego, na jakim etapie podróży znajdują się Twoi odbiorcy.
Więcej aktualizacji Google Ads
Biblioteka zasobów
Biblioteka zasobów w Google Ads stanie się punktem kompleksowej obsługi, w którym reklamodawcy będą mogli importować, współpracować i udostępniać wszystkie swoje zasoby we wszystkich kampaniach w jednym miejscu dzięki integracji z Dyskiem Google.
Będziesz mógł stworzyć film i opublikować go na YouTube bezpośrednio w bibliotece zasobów w mniej niż 60 sekund.
Według Google będziesz w stanie stworzyć reklamę z pięcioma zasobami graficznymi, logo i tekstem.
Wiadomości w reklamach
Wiadomości biznesowe Google pozwolą konsumentom komunikować się z firmami bezpośrednio w reklamach w wyszukiwarce.
Reklamy YouTube Shorts
Według Google, YouTube Shorts ma obecnie średnio ponad 30 miliardów wyświetleń dziennie, cztery razy więcej niż rok temu. Ponadto „75% osób zgadza się, że YouTube usprawnia tradycyjną podróż zakupową, dostarczając nieoczekiwanych inspiracji”. W związku z tym reklamy w krótkich filmach YouTube są już dostępne.
Podsumowanie
Poniżej podsumowanie wszystkich głównych ogłoszeń z Google Marketing Live 2022
1. Kampanie wideo i promujące aplikacje w YouTube Shorts
2. Kanały produktów w krótkich odcinkach YouTube
3. Reklamy wideo w Discover
4. Połączone kampanie telewizyjne pojawią się w Display & Video 360
5. Testy A/B w kampanii Performance Max
6. Rozszerzona obsługa zarządzania kampaniami w Search Ads 360 i aplikacji mobilnej Google Ads
7. Możliwość optymalizacji kampanii pod kątem sprzedaży w sklepie
8. Nowe dane o skuteczności, takie jak atrybucja, odbiorcy i statystyki aukcji
9. Wynik optymalizacji we wszystkich typach kampanii
10. Nowe raporty Statystyki
11. Automatycznie tworzone zasoby pojawiające się w elastycznych reklamach w wyszukiwarce
12. Układy zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych pojawią się w elastycznych reklamach displayowych
13. Nowa biblioteka zasobów na poziomie konta
14. Testy wyników wyszukiwania i wzrostu liczby konwersji
15. Globalny tag witryny stanie się tagiem Google
16. Moje Centrum reklam pozwoli użytkownikom kontrolować reklamy, które widzą
Źródło: WordStream