Divloy Logo
Facebook News

Facebook notuje wyraźne spadki liczby użytkowników

Wraz ze spadkiem liczby użytkowników po raz pierwszy i gwałtownym spadkiem cen akcji, pozycja giganta mediów społecznościowych słabnie.

Ostatnie dni nie były szczególnie dobre dla Facebooka, a raczej Meta. Akcje spadły o prawie 25% po ogłoszeniu rozczarowujących danych dotyczących przychodów i pierwszego spadku dziennej liczby użytkowników w historii giganta mediów społecznościowych.

Jakie stawia się diagnozy obecnej sytuacji?

Aktualizacja iOS 14.5 umożliwiła użytkownikom zrezygnowanie z bycia śledzonym przez Facebook, WhatsApp i Instagram w innych aplikacjach, co stanowi poważne zagrożenie dla przychodów z reklam Meta.

Pomimo wprowadzenia Instagram Reels, użytkownicy, a zwłaszcza Ci młodsi, nadal gromadzą się na nowszej i modniejszej platformie, jaką jest TikTok.

Facebook mógł stracić pół miliona użytkowników dziennie w IV kwartale 2021 roku, ale wciąż ma prawie 2 miliardy. Na świecie jest tylko około 5 miliardów ludzi w wieku 20-80 lat. Może po prostu być tak, że nie ma realnego miejsca na ekspansję.

Innym prawdopodobnym powodem jest to, że zarówno dla indywidualnych użytkowników, jak i dla marek, Facebook po prostu nie jest zbyt lubianą platformą. Oczywiście wiele firm, zwłaszcza mniejszych, jest w dużym stopniu uzależnionych od Facebooka. Ale ogromna liczba firm, które mogły sobie pozwolić na bojkot Facebooka w zeszłym roku, właśnie to zrobiły.

Nie ma wątpliwości, że wielu indywidualnych użytkowników jest również usuwanych przez Facebooka z powodu dezinformacji, czy obaw o prywatność. Facebook raczej nie upadnie i nie zostanie w jakimś wielkim stopniu zraniony tymi wynikami. Być może jednak kierownictwo firmy musi zrobić więcej, aby rozwiązać swoje problemy, niż mówić o przychodach z jeszcze nie stworzonego metaświata.

Inspiracją do utworzenia artykułu był wpis w serwisie Martech.