Jak odzyskać porzucone koszyki zakupowe w swoim sklepie online

Jak odzyskać porzucone koszyki zakupowe w swoim sklepie online?

Analizując statystyki naszych klientów prowadzących sklepy internetowe, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z nami pod kątem porzuceń koszyka, średnia liczba porzucanych koszyków wynosi około 65 %.

W tym artykule odpowiemy na pytania, jakie są główne powody takich sytuacji oraz w jaki sposób jesteśmy w stanie poprawić te statystyki. Przyjrzyjmy się również skutecznym strategiom pomagającym w rozwiązaniu tego dużej wagi problemu, przez który możesz tracić klientów, a w konsekwencji swoje zyski.

Dlaczego dochodzi do porzucenia koszyka w sklepie internetowym?

Porzucony koszyk to nic innego jak zmiana zdania przez kupującego. W dużej mierze spowodowane jest to nieoczekiwanie pojawiającymi się kosztami, na przykład kosztami dostawy, które nigdzie wcześniej nie zostały zaprezentowane kupującemu czy też oferowaniem form płatności, które nie są odpowiednie dla klienta. Pamiętaj, że nikt nie lubi takich niemiłych niespodzianek.

Nieoczekiwane koszty dostawy

Skupmy swoją uwagę w tym momencie na nadspodziewanych kosztach dostawy produktów, które mają zostać zamówione. Nie bez przyczyny coraz więcej firm oferuje bezpłatną wysyłkę, zmniejszając w ten sposób ryzyko porzucenia zakupu, a świetną sprawą jest udział w akcji „Dzień Darmowej Dostawy”. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na całkowicie darmową dostawę, to poniżej masz różne rozwiązania:

  • bezpłatna wysyłka od kwoty zamówienia 100 zł,
  • bezpłatna wysyłka towarów objętych promocją,
  • bezpłatna wysyłka dla zarejestrowanych użytkowników,
  • bezpłatna wysyłka dla zamówień w godzinach 17-20,
  • bezpłatna wysyłka do punktu odbioru.

Wiedz również, że klienci są bardzo często skłonni zamówić nieco więcej, aby otrzymać darmową dostawę.

Niektórzy tylko przeglądają

Czy za każdym razem, kiedy odwiedzasz stacjonarny sklep odzieżowy, kupujesz ubrania? A może zdarza Ci się tylko przeglądać asortyment takiego sklepu? Podobne podejście mają również klienci sklepów internetowych, więc porzucenie koszyka jest po prostu częścią procesu zakupowego i tak go należy traktować.

Stąd też bardzo ważny jest remarketing, który pozwala na kierowanie kampanii reklamowych właśnie do takich niezdecydowanych osób, które porzuciły koszyk. Im częściej taka osoba porzuca ten sam koszyk oraz im częściej odwiedza Twój sklep online, tym większe jest prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Korzystaj więc z remarketingu i przypomnij się ze swoją ofertą produktów, które zostały porzucone.

Koniecznie założenie konta

Niewielu użytkowników ma chęć do zakładania kont w e-sklepach, traktując bardzo często taki zakup, jako transakcję wyłącznie jednorazową, a takie konto później im nie będzie zwyczajnie już potrzebne. Jeśli to możliwe, to daj szansę swoim potencjalnym klientom na zakup bez konieczności posiadania konta w Twoim sklepie.

Konkurencja ma lepsze ceny

Sytuacja wydaje się dość oczywista, ale nie każdy jest jej świadom. Klientowi online może zająć tylko kilka sekund znalezienie oferty Twojej konkurencji, która proponuje niższą cenę. Droga do porzucenia koszyka z droższą ofertą jest już wtedy bardzo prosta. Jeśli jesteś w stanie zaoferować niższą cenę, to postaraj się o zbudowanie właśnie takiej przewagi konkurencyjnej.

Przypomnij się mailem

Masz bazę zarejestrowanych użytkowników w Twoim sklepie i widzisz porzucone przez nich koszyki? W takiej sytuacji ważną rolę odgrywają maile zachęcające do sfinalizowania transakcji. Nie czekaj z taką formą wiadomości i wyślij ją już w ciągu pierwszych 24h od porzucenia koszyka. W ten sposób diametralnie zwiększysz szansę na sfinalizowanie zakupu. Umieść w takiej wiadomości zdjęcia porzuconych produktów, ich recenzje, a także CTA (wezwanie do działania), kierując adresata wiadomości z powrotem do koszyka.

Podsumowanie

Porzucenie koszyka zakupowego to nie koniec, to dopiero początek. To ogromna okazja do nawiązania kontaktu z potencjalnym klientami w celu zbudowania relacji. Porzucony koszyk to doskonałe miejsce, gdzie można tak na prawdę zademonstrować swoje wartości, a to dlatego, że osoba, która porzuciła koszyk, już przecież spędziła czas na interakcję z Twoim sklepem internetowym i przeszła do procesu składania zamówienia. Praca nad koszykiem zakupowym to również dobra okazja do optymalizacji, dlatego możesz rzucić okiem również na nasz artykuł 10 istotnych elementów optymalizacji sklepu internetowego.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy i porad?

Poznaj informacje o naszej usłudze audytu SEO, w ramach które dokonamy analizy koszyka zakupowego w Twoim sklepie internetowym.

Możesz również po prostu skontaktować się z nami od razu i napisać jakiego wsparcia potrzebujesz właśnie w tym momencie.