obliczanie ers kampanii reklamowych

Jak obliczyć efektywny udział w przychodach kampanii reklamowych?

Efektywny udział w przychodach, w skrócie ERS (Effective Revenue Share) to metryka pozwalająca na mierzenie skuteczności kampanii reklamowej. Wartość ERS wskazuje ile przychodów pochłaniają koszty takie kampanii. Im niższy ERS, tym lepiej, a to dlatego, że niższy efektywny udział w przychodach oznacza, że realizowana kampania reklamowa nie kosztuje dużo w porównaniu z przychodami, które Ci przynosi.

Jak obliczyć wartość ERS?

ERS = (koszt / przychód) * 100

Przykładowo, jeżeli miesięczny koszt kampanii wynosi 1000 zł, natomiast przychód z niej 5000 PLN miesięcznie, to taki ERS wyniesie 20%.

ERS = (1000 PLN / 5000 PLN) * 100 = 20%

Oznacza to, że 20% kwoty z Twoich przychodów zostało wykorzystane do opłacenia kampanii reklamowej.

Jak dodać metrykę ERS do Google Ads?

Jeżeli masz zamiar korzystać ze wskaźnika ERS na platformie reklamowej Google Ads, to musisz dokonać modyfikacji w metrykach i stworzyć własne poprzez implementację odpowiednich formuł. W przypadku Google Ads będzie to: (koszt /wartość konwersji) x 100

ERS Google

Jak dodać metrykę ERS do Facebook Ads?

Również względem Facebook Ads musisz dokonać modyfikacji poprzez dodanie formuły: (wydana kwota/zakupy w witrynie wartość konwersji) x 100

ERS Facebook

ERS, a ROAS

Metrykę efektywnego udziału w przychodach można wykorzystać względem oszacowania zwrotu z nakładów na reklamę, czyli ROAS. Wystarczy odwrócić wspomniany wcześniej wzór na ERS, czyli faktycznie będzie on wyglądał jak poniżej.

ROAS = (przychód/koszt) * 100

Przykładowo, jeżeli miesięczny koszt kampanii wynosi 1000 zł, natomiast przychód z niej 5000 PLN miesięcznie, to ROAS wyniesie 500%.

ROAS = (5000/1000) * 100 = 500%

Mając w pamięci wcześniejszy przykład z wyliczeniem ERS, wysuwamy więc wniosek, że 20% ERS wynosi 500% ROAS.

Znam ERS i co dalej?

Na początek to świetnie, że wiesz już czym jest efektywny udział w przychodach. Co jednak możesz dalej zrobić z tą wiedzą? Możesz ją wykorzystać w swoich kampaniach reklamowych i tutaj do rozważenia są 4 opcje:

  • jeżeli Twoja kampania przynosi dobre wyniki, a ERS jest w porządku, to podnosisz budżet i obniżasz ROAS,
  • jeżeli Twoja kampania nie przynosi dobrych wyników, ale ERS jest w porządku, to obniżasz ROAS,
  • jeżeli Twoja kampania przynosi dobre wyniki, ale ERS jest zbyt wysoki, to podwyższasz ROAS,
  • jeżeli Twoja kampania nie przynosi dobrych wyników i ERS jest zbyt wysoki, to musisz zmienić strategię.

Oczywiście sytuacja nie jest zero jedynkowa i nie zawsze przedstawione rozwiązania sprawdzą się w każdym przypadku. To, że na przykład zadziałały one w kampaniach Google Ads czy FB Ads firmy X z branży odzieżowej nie oznacza, że zadziałają w kampaniach na tych samych platformach względem firmy Y z branży kosmetyków. Tak jak z każdym nowym rozwiązaniem wszystko wymaga testów.

Masz chęć zacząć inwestować w promocję swojego biznesu w internecie?

Sprawdź informacje o naszych usługach Google Ads i Facebook Ads, z których to korzystają już nasi klienci, skontaktuj się z nami i dołącz do ich grona.