Jak wybrać najlepszą agencję Growth Marketingu

Jak wybrać najlepszą agencję Growth Marketingu?

Wybór agencji do współpracy, która działa w branży marketingu internetowego w oparciu o zaawansowane modele growth marketingu (marketingu wzrostu) nie jest łatwą decyzją. Przede wszystkim dlatego, że na naszym rynku nadal istnieje, tylko niewielki procent firm, które zaczęły działać już w oparciu właśnie o ten model, który z dużym sukcesem sprawdza się na zachodzie.

Niewłaściwy wybór agencji do promowania Twojej firmy w internecie, może kosztować Cię nie tylko Twój czas, ale również budżet oraz pozostałe niezwykle cenne zasoby. Nic dziwnego, że decyzja ta może przyprawić niejednego właściciela firmy o poważny ból głowy.

Jeśli jesteś gotowy do skutecznego rozwijania swojej marki w sieci oraz podjęcia współpracy z ekspertami od marketingu online, to ten artykuł pomoże Ci przekonać się, dlaczego warto postawić od razu na firmę, która działa w oparciu o wspomniany wcześniej model growth marketingu.

Znajdziesz tu kilka kluczowych pytań, które należy zadać podczas poszukiwania najlepszej agencji growth marketingu, dopasowanej do Twoich potrzeb.

Umów konsultację!

Jak chcesz pracować z agencją growth marketingu?

Pomyśl o relacji, którą chcesz nawiązać w trakcie takiej współpracy. Niektórzy właściciele firm wolą podejście całkowicie wykluczające ich zaangażowanie w projekt, gdzie agencja growth marketingu zajmuje się wszystkim. Inni wolą działać na zasadzie współpracy. Kolejni natomiast szukają stricte realizacji projektu na zasadzie outsourcingu lub współpracy z już posiadanym w swojej firmie zespołem wewnętrznym od marketingu.

Wszystkie opcje mają swoje wady i zalety. Zastanów się, ile czasu możesz poświęcić na koordynację działań marketingowych w każdym miesiącu. Musisz zdecydować, jaki układ współpracy będzie dla Ciebie najbardziej optymalny.

Czy agencja growth marketingu ma świetną stronę internetową?

Każda ceniąca się agencja marketingu online wie, że własna strona internetowa wpływa na pierwsze wrażenie większość odbiorców. Jeśli firma oferująca usługi promowania w internecie posiada stronę internetową, ale nie sprawia ona wrażenia przyjaznej oraz intuicyjnej, to może być znak, że słabo wykonuje wewnętrzne projekty. Dlatego jest mało prawdopodobne, że będzie ona dostarczać wybitne efekty realizując promocję Twojej firmy. Dobrze wykonana strona internetowa może być swego rodzaju odzwierciedleniem, jak firma pracuje.

wow

Przejrzyj stronę internetową agencji growth marketingu. Rzuć okiem na estetykę, merytoryczność i aktualność zawartych treści, a także łatwość nawigacji. Warto postawić na markę, która ceni wyjątkowe doświadczenia każdego użytkownika.

Czy agencja growth marketingu ma doświadczenie?

Jest to trochę podchwytliwe zagadnienie. Każdy chce pracować z agencją growth marketingu, która ma doświadczenie w branży. Miej jednak zawsze na uwadze, że bardzo łatwo jest mówiąc krótko podrobić takie informacje i potrzeba konkretnych dowodów, aby określić poziom doświadczenia i wiedzy firmy od growth marketingu.

Najlepszym dowodem jest spojrzenie na to, jak firma taka dba o swój marketing. Zajrzyj na firmowego bloga, aby zagłębić się nieco. Sprawdź aktualność publikowanych treści oraz ich merytoryczność.

Punkty bonusowe można przyznać śmiało za to, jeśli cyklicznie prowadzą również swoje kanały social media i dbają o komunikację w sieci.

Czy wartości agencji growth marketingu są dobrze dopasowane?

Wartości prezentowane przez agencję growth marketingu powinny być zgodna z podstawowymi wartościami Twojej firmy. Praca z agencją, która ma takie same lub podobne wartości jak Twoja firma jest o wiele łatwiejsza. Niektóre przykłady wartości to uczciwość, autentyczność, spójność, niezawodność, przejrzystość itp. Kiedy wasze wartości pasują do siebie, może to wyeliminować stres jako czynnik w relacji w trakcie trwania współpracy.

Absolutnie jednym z lepszych sposobów, aby upewnić się, że agencja growth marketingowa jest odpowiednia dla promowania Twojej marki jest zwyczajnie zarezerwowanie rozmowy telefonicznej lub spotkania online.

Przeczytaj też: Pozycjonowanie stron cennik, czyli ile kosztują usługi SEO?

Czy agencja growth marketingu ma jakiś social proof?

Social proof, to nic innego jak społeczny dowód słuszności, który polega na tym, że ludzie dokonując wyboru usługi czy zakupu produktu online sugerują się opiniami innych osób.

Psychologiczne znaczenie social proof jest potężne, gdyż ludzie mają tendencję do dostosowania się do działań innych, aby podjąć określone zachowania. Zastanów się, kiedy ostatnio kupowałeś coś online. Najprawdopodobniej zapoznałeś się z recenzjami produktów, które pomogły Ci podjąć decyzję zakupową.

Kiedy zobaczysz społeczny dowód słuszności, czyli wystawioną opinię na stronie internetowej agencji growth marketingu jest to dobry znak. Może to zapewnić swego rodzaju wgląd w to, czego można się spodziewać podczas pracy z agencją. Recenzje mogą dać szczególnie wartościowe informacje o obszarach, w których działa firma od growth marketingu oraz w jaki sposób realizuje swoje usługi.

Niektóre przykłady odpowiedniego social proof obejmują:

  • recenzje wystawione przez klientów
  • historie sukcesu realizowanych projektów w formie case study
  • zestawienie firm, które współpracują z agencją growth marketingu

Czy agencja growth marketingu składa rozsądne obietnice?

Jeśli jakiś handlowiec agencji działającej w marketingu online obiecuje Ci niesamowite wyniki uzyskane, w krótkim czasie oraz za niewielką kwotę obsługi, to w tym momencie powinna zapalić Ci się ogromna czerwona lampka ostrzegawcza. Najlepszym rozwiązaniem będzie jak najszybsze podziękowanie za taką ofertę i pomachanie na do widzenia.

Takie obietnice bez pokrycia to na przykład SEO za złotówkę, pozycja TOP10 w wynikach wyszukiwania po miesiącu albo obsługa kampanii Google Ads czy Facebook Ads za 300 zł miesięcznie.

promise

Skuteczne działania dla Twojej firmy oparte o growth marketing, to długoterminowa strategia, która wykorzystuje innowacyjne, oparte na danych taktyki, aby rozwijać Twoją markę, zwiększając Twoje zyski z tego, co oferujesz. Nie zatrudniaj żadnej zwykłej agencji marketingu online, która wysuwa nierealne obietnice, aby tylko Cię „złapać”. Pamiętaj, że ich handlowcy są przeszkoleni w sprzedaży i bardzo często mają prowizję od każdego „złapanego” klienta. Zamiast tego szukaj agencji growth marketingu, która oferuje realistyczne obietnice i stawiając na przejrzystość swoich działań.

Czy będziesz otrzymywać informacje o pracach od agencji growth marketingu?

Podczas współpracy z agencją growth marketingu nie powinieneś czuć się zagubiony. Szukaj takiej firmy, która będzie dzielić się z Tobą informacjami, jakie prace są wykonywane oraz dlaczego. Dzięki temu zobaczysz także postępy z prowadzonych działań marketingowych oraz zaangażowanie.

Udzielane informacje pomogą Ci również zrozumieć na co idą Twoje pieniądze i jakie decyzje podejmowane są w Twoim imieniu.

Podsumowanie

Bez względu na to, jak duża jest Twoja firma, to zasługuje ona na uwagę prawdziwych ekspertów z branży growth marketingu. Warto więc poświęcić czas na przeprowadzenie analizy przed wyborem właściwej agencji growth marketingowej.

Mamy nadzieję, że te wskazówki okażą się przydatne w poszukiwaniu najlepszej agencji growth marketingu dla Twoich konkretnych potrzeb. Nie ukrywamy, że jedną z takich jest właśnie marka Divloy.

Oczywiście, jeśli szukasz dalszych porad w tym temacie, to zawsze możesz skontaktować się z nami telefonicznie lub poprzez e-mail.