Jak zwiększyć zasięg marki w mediach społecznościowych

Jak zwiększyć zasięg marki w mediach społecznościowych?

Jeśli chcesz zwiększyć swój zasięg w mediach społecznościowych, bez wątpienia słyszałeś o organicznych i płatnych mediach społecznościowych. Istnieją przykłady kont, które używają jednego lub drugiego.

Prawda jest taka, że nie należy wybierać między organicznymi i płatnymi mediami społecznościowymi, a oba podejścia mogą pomóc Ci osiągnąć cel.

Oczywiście, jest też druga strona medalu. Często jedynym sposobem, na rozwijanie swojej publiczności są organiczne metody budowania świadomości marki i zdobywania zaufania. Trudno jest to zrobić tylko poprzez reklamy.

Co to są organiczne media społecznościowe?

Organiczne media społecznościowe to darmowa treść (posty, zdjęcia, wideo, memy, itp.), którą wszyscy użytkownicy, w tym firmy, dzielą się na swoich kanałach social media.

Jest to najczęściej wykorzystywana forma aktywności w mediach społecznościowych. Marki wykorzystują ją do angażowania się w działania swoich obserwujących.

Inne sposoby, w jakie ludzie zobaczą Twoje organiczne posty w mediach społecznościowych to:

  • osoby śledzące Twoje posty (jeśli ludzie udostępniają Twoje posty lub wchodzą z nimi w interakcję),
  • osoby śledzące hashtagi, których używasz.

Marki i indywidualni użytkownicy używają organicznych mediów społecznościowych z wielu różnych powodów. Oto kilka przykładów, które możesz realizować:

  • zbuduj osobowość - nikt nie chce, aby firma zachowywała się jak… firma. Zamiast tego, chcemy, aby miała jakąś osobowość, jakiś sposób wyrażania emocji, który dociera do nas jako konsumentów i jako ludzi
  • rozpocznij rozmowę - świetnym sposobem na angażowanie followersów jest bezpośrednia komunikacja z nimi, a zadawanie im pytań to dobry sposób na ich pozyskanie
  • pomoc klientom - czasami klienci zwracają się do firm w mediach społecznościowych, ponieważ potrzebują pomocy w jakiejś sprawie. Coraz częściej marki angażują się chętnie pomagają takim klientom

banner Divloy zarezerwuj rozmowę

Co to są płatne media społecznościowe?

Mówiąc najprościej, płatne media społecznościowe to forma płatnej reklamy. Takie platformy jak Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, czy TikTok posiadają wbudowane platformy reklamowe z zaawansowanymi funkcjami targetowania.

Płatne media społecznościowe pomaga zwiększyć widoczność marki. Niektóre z nich obejmują zwiększenie ruchu na stronie internetowej, świadomości marki, zaangażowania, czy konwersji.

Niektóre ze sposobów na wykorzystanie płatnych mediów społecznościowych:

  • zwiększenie świadomości marki - zdobywanie nowych obserwujących to prawdziwy must have dla każdej marki w mediach społecznościowych
  • promowanie najnowszych treści - promowanie nowych ofert, wydarzeń, itp. pomaga w uzyskaniu klikalności
  • generowanie leadów – pozyskiwanie leadów sprzedażowych jest ważną częścią każdej strategii płatnych mediów społecznościowych. Ważne jest, aby wiedzieć, kim mogą być Twoi potencjalni klienci i starać się do nich dotrzeć
  • napędzanie konwersji - podobne do generowania leadów, ponieważ w obu przypadkach skupiamy się na sprzedaży. Czyniąc swoją markę atrakcyjną, jak to tylko możliwe, zwiększasz swoje szanse na poprowadzenie potencjalnych klientów w dół lejka sprzedaży

Przeczytaj też: Przewodnik krok po kroku jak uruchomić reklamę na Facebooku

Organiczne vs płatne media społecznościowe

Najlepszym sposobem na skuteczne prowadzenie obecności marki w mediach społecznościowych jest połączenie zarówno organicznych, jak i płatnych strategii w mediach społecznościowych.

Mimo, że zasięg organiczny spada, korzyści płynące z organicznych mediów społecznościowych są ogromne. Jest to szansa na nawiązanie autentycznej relacji z potencjalnymi klientami oraz pokazanie swojej unikalnej osobowości. To pomoże Twojej firmie lub organizacji zachęcić ludzi do angażowania się w działania marki na głębszych poziomach niż tylko okazjonalne klikanie w płatne posty.

Jak stworzyć połączoną strategię organicznych i płatnych mediów społecznościowych?

Przeszliśmy już przez to, czym są organiczne i płatne media społecznościowe, porozmawiajmy o ich połączeniu. Oto kilka sposobów, dzięki którym możesz zawstydzić niejedną dużą markę.

Wzmocnij swoje najlepsze organiczne treści

Jeśli jeden z Twoich organicznych postów w mediach społecznościowych radzi sobie naprawdę dobrze, to w takim razie ma sens, aby spróbować dotrzeć z nim do tak wielu ludzi, jak to tylko możliwe.

I to jest właśnie miejsce, w którym z pomocą przychodzi łączenie strategii. Możesz łatwo wzmocnić organiczne posty na Facebooku, Instagramie czy na LinkedIn.

Nie wszystkie posty promocyjne muszą być płatne

W przypadku większości postów, celem końcowym jest próba wypromowania swojej firmy. Więc nawet jeśli słowo "promować" samo w sobie kojarzy się z wydawaniem pieniędzy, nie zawsze o to chodzi.

Na przykład, jeśli publikujesz wpis o nowym produkcie lub usłudze, lepiej jest trzymać się organicznych mediów społecznościowych. Dotarcie z taką informacją do swoich fanów, a nie do wszystkich w internecie, jest bardziej autentyczne. Ta metoda może przybliżyć Cię do Twoich fanów i dać Ci szansę na autentyczną interakcję z nimi.

Optymalizuj swoje posty za pomocą testów A/B

Test A/B to metoda porównywania dwóch wariantów reklamy lub innego materiału, dzięki której możesz sprawdzić, która wersja działa lepiej. Testy A/B mogą objąć na przykład zmianę jednego małego elementu (nagłówek lub grafika), aby udoskonalić wyniki.

Można również przetestować reklamę względem różnej publiczności ze względu na wiek, lokalizację, itp.).

Użyj retargetingu

Ponowne skierowanie przekazu, ale tym razem do użytkowników, którzy opuścili witrynę bez konwersji to zawsze dobre rozwiązanie w płatnych social mediach.

Z pewnością wielokrotnie zauważyłeś, że jeśli odwiedzasz jakąś stronę internetową, ich reklamy podążają za Tobą.

Potrzebujesz wsparcia w promocji swojej marki z wykorzystaniem reklam na Facebooku?

Rzuć okiem na informacje o naszej usłudze, w ramch której realizujemy reklamy na Facebooku.