Przewodnik krok po kroku jak uruchomić reklamę na Facebooku

Przewodnik krok po kroku jak uruchomić reklamę na Facebooku

Platforma reklamowa Facebook Ads oferuje marketerom wyjątkową okazję do promowania marki w sieci społecznościowej Facebook i Instagram. Problem polega na tym, że odpowiednia konfiguracja kampanii reklamowych na Facebook i Instagramie, jeżeli ma być skuteczna, nie jest taka łatwa jak może się wydawać na pierwszy rzut oka.

Aby Ci w tym pomóc, przygotowaliśmy przewodnik krok po kroku, który pomoże Ci przejść przez konfigurację wszystkich ustawień kampanii. Pomoże Ci on upewnić się, że dotrzesz do właściwych odbiorców za pomocą właściwej reklamy we właściwym czasie.

Umów konsultację!

Co oferuje platforma Facebook Ads?

Facebook Ads oferuje różne opcje płatnych reklam i miejsc docelowych. Warto wyróżnić ich podział na 3 elementy:

  • Kampanie - kampania zawiera wszystkie Twoje zasoby.
  • Zestawy reklam - jeśli kierujesz reklamy na różnych odbiorców o różnych cechach, potrzebujesz osobnego zestawu reklam dla każdego z nich.
  • Reklamy - Twoje rzeczywiste reklamy znajdują się w Twoich zestawach reklam. Każdy zestaw reklam może zawierać różne reklamy różniące się kreacjami, tekstem itp.

Facebook Ads daje możliwość promowania się również z wykorzystaniem platformy Instagram, a opcja ta jest dostępna w jednych z sekcji konfiguracyjnych zestawu reklam.

umiejscowienia reklamy Facebook

Utwórz konto Menedżera reklam na Facebooku

Konto Menedżera reklam na Facebooku to zaawansowany pulpit nawigacyjny, który zapewnia przegląd wszystkich dostępnych kampanii. Pokazuje on między innymi kwoty, jakie wydajesz każdego dnia na reklamę Facebook i Instagram.

Panel jest zorganizowany według kolumn, co ułatwia filtrowanie, dzięki czemu można utworzyć niestandardowy, dostosowany do indywidualnych potrzeb widok. Kluczowe liczby, takie jak zasięg, częstotliwość i koszt, są łatwo dostępne, dzięki czemu raportowanie wyników jest bardzo proste.

Aby korzystać z Menedżera reklam na Facebooku, potrzebujesz strony biznesowej na Facebooku. Dzieje się tak, ponieważ nie można wyświetlać reklam w profilach osobistych.

Rozpocznij tworzenie reklamy za pomocą Menedżera reklam Facebooka

Po zalogowaniu się do Menedżera reklam Facebook zobaczysz panel, w którym zostaną zaprezentowane wszystkie Twoje kampanie, zestawy reklam i same reklamy. Jeśli nie utworzyłeś do tej pory żadnej kampanii, to panel ten będzie pusty.

Aby utworzyć nową kampanię za pomocą Menedżera reklam Facebooka kliknij zielony przycisk „Utwórz” po lewej stronie panelu.

Menedżer reklam Facebooka

Wybierz cel kampanii reklamowej na Facebooku

Menedżer reklam Facebooka, podobnie jak wiele innych platform reklamowych (przykładowo platforma Google Ads), został zaprojektowany z myślą o celu kampanii. Na samym początku Menedżer reklam FB poprosi o wybranie celu kampanii.

Do wyboru jest 11 różnych celów. Lista zawiera wszystko, od budowania świadomości marki, pozyskiwanie leadów, po sprzedaż w sklepie internetowym.

cel kampanii reklamowej na Facebooku

Wybierając jeden z celów, dajesz Facebookowi sygnał, co chcesz zrobić, aby mógł on przedstawić najlepiej dopasowane opcje reklamowe. Opcje reklamowe Facebooka obejmują:

  • Rozpoznawalność marki
  • Zasięg
  • Ruch
  • Aktywność
  • Instalacje aplikacji
  • Wyświetlenia filmu
  • Pozyskiwanie kontaktów
  • Wiadomości
  • Konwersje
  • Sprzedaż z katalogu
  • Ruch w firmie

Po wybraniu konkretnej opcji Facebook wyświetlać będzie opcje reklam, które będą najbardziej sensowna pod względem osiągnięcia wybranego celu.

Przeczytaj też: Najlepsze praktyki reklam na Facebooku

Wybierz swoich odbiorców reklamy na Facebooku

Następnym ważnym krokiem jest skonfigurowanie docelowych odbiorców, do których kierowane będą reklamy Facebook i Instagram. Możesz to zrobić dla każdego zestawu reklam, który należy do tej samej kampanii.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z płatnymi reklamami na Facebooku, prawdopodobnie będziesz musiał nieco poeksperymentować z kilkoma różnymi opcjami kierowania, aż dotrzesz do odpowiedniej grupy odbiorców.

Aby pomóc Ci zawęzić grupę odbiorców, po prawej stronie edycji zestawu reklam znajduje się wskaźnik odbiorców. Charakterystyka grupy odbiorców, bo właśnie tak nazywa się ta sekcja, bierze pod uwagę wszystkie wybrane właściwości w celu określenia potencjalnego zasięgu.

Charakterystyka grupy odbiorców na Facebooku

Jeśli wahasz się między wyborem wąskiej grupy, a grupy szerokiej, rozważ swój cel. Jeśli chcesz zwiększyć ruch, prawdopodobnie zechcesz skupić się na typach osób, o których wiesz, że będą zainteresowane Twoją ofertą.

Jeśli jednak chcesz budować świadomość marki lub promować ofertę, możesz skoncentrować się na bardziej ogólnej i szerszej grupie odbiorców.

Potencjał targetowania reklam na Facebooku jest ogromny. Obejmuje między innymi takie opcje jak:

  • Płeć
  • Wiek
  • Lokalizacja
  • Języki
  • Zainteresowania
  • Wykształcenie
  • Związek
  • Praca
  • Dane finansowe
  • Nawyki zakupowe
  • Podróże
  • Rocznice
  • Rodzaj wykorzystywanego urządzenia

targetowanie reklam na Facebooku

Masz również możliwość wybrania niestandardowej grupy odbiorców. Opcja ta umożliwia kierowanie reklam do osób na Facebooku, które weszły już w interakcję z Twoją stroną internetową czy profilem firmy na Facebooku lub Instagramie.

Więcej o dostępnych opcjach targetowania przeczytasz tutaj.

Po utworzeniu grupy odbiorców, Facebook umożliwia zapisanie tych odbiorców do ponownego wykorzystania później. Nie musisz więc za każdym razem od nowa budować grup odbiorców.

Ustaw swój budżet reklamowy na Facebooku

Facebook pozwala ustawić budżet dzienny oraz budżet całkowity.

Budżety dzienne na Facebooku

Jest to nic innego jak średnia kwota, która ma zostać każdego dnia przeznaczona na zestaw reklam lub kampanię reklamową. Budżety dzienne nie są budżetami ostatecznymi. Mogą być skuteczne, w sytuacji kiedy codziennie chcesz wydawać niemalże taką samą kwotę, aby każdego dnia osiągać przybliżone wyniki kampanii lub zestawu reklam.

Budżety całkowite na Facebooku

Jest to całkowita kwota przeznaczona na kampanię reklamową lub zestaw reklam przez cały okres jej emisji. Budżety całkowite to kwota ostateczna, a nie średnia, jak w przypadku budżetu dziennego. Ta opcja budżetowania przydaje się, jeśli nie chcesz przekroczyć określonej kwoty wydatków. Najlepiej sprawdza się w przypadku zaplanowanych jednorazowych akcji promocyjnych, powiedzmy konkretnych wydarzeń, na które masz ustalony budżet reklamowy.

budżet reklamowy na Facebooku

Przeczytaj też: Jak korzystać z reklam na Facebooku z ograniczonym budżetem?

Ustaw harmonogram reklam na Facebooku

Platforma Facebook Ads daje możliwość zadecydowania, czy kampania reklamowa ma być uruchomiana natychmiast i nieprzerwanie, czy też chcesz dostosować daty rozpoczęcia i zakończenia. Możesz również ustawić parametry, aby Twoje reklamy były wyświetlane tylko w określonych godzinach i dniach tygodnia.

harmonogram reklam na Facebooku

Stwórz swoją reklamę na Facebooku

Jak ma wyglądać Twoja reklama? Wszystko zależy od pierwotnego celu, który sobie wybierzesz. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę kliknięć prowadzących do swojej witryny, Facebook zasugeruje opcje reklamowe skupione na kliknięciach.

W reklamach możesz wyświetlać między innymi pojedynczą reklamę graficzną, czy reklamę z wieloma obrazami (karuzela). Gdy zdecydujesz o wyborze musisz przesłać odpowiednie zasoby do kreacji reklamowej. Należy zauważyć, że w przypadku każdego rodzaju reklamy Facebook wymaga od użytkowników przestrzegania określonych kryteriów.

Zalecenia dotyczące projektowania

  • Typ pliku: JPG lub PNG
  • Współczynnik proporcji: od 1,91:1 do 1:1
  • Rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Podstawowy tekst: 125 znaków
  • Nagłówek: 27 znaków
  • Opis: 27 znaków

Wymagania techniczne

  • Maksymalny rozmiar pliku: 30 MB
  • Minimalna szerokość: 600 pikseli
  • Minimalna wysokość: 600 pikseli
  • Tolerancja współczynnika proporcji: 3%

Wszystkie wymagania wspomniane powyżej, są to opcje reklam wyłącznie dla celu „Ruch”. Każdy inny cel może charakteryzować się odrębnymi wymaganiami i warto na to zwracać uwagę, a pełne zestawienie znajdziesz tutaj.

Teraz, gdy już wiesz, jak skonfigurować poprawnie swoją kampanię reklamową na Facebooku, nadszedł czas, aby to zrobić i móc rozpowszechniać świadomość o istnieniu Twojej marki na Facebooku i Instagramie, a co za tym idzie generować ruch i potencjalnych klientów.

Chcesz zacząć promocję na Facebooku i Instagramie na pełną skalę?

Zaufaj Divloy, ekspertom marketingu online. W ramach oferowanych usług znajduje się reklama na Facebooku.

Odwiedź naszą sekcję kontakt. Zadzwoń do nas lub prześlij swoje zapytanie drogą mailową z prośbą o bezpłatną wycenę współpracy przy realizacji kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie.