Jak obliczyć efektywny udział w przychodach kampanii reklamowych?
Efektywny udział w przychodach, w skrócie ERS (Effective Revenue Share) to metryka pozwalająca na mierzenie skuteczności kampanii reklamowej. Wartość ERS wskazuje ile przychodów pochłaniają koszty takie kampanii. Im niższy ERS, tym lepiej, a to dlatego, że niższy efektywny udział w przychodach oznacza, że realizowana kampania reklamowa nie kosztuje dużo w porównaniu z przychodami, które Ci przynosi.
Masz chęć zacząć inwestować w promocję swojego biznesu w internecie?
Sprawdź informacje o oferowanych przez nas usługach. Wśród nich znajdziesz reklamę w Google, która umożliwia wyświetlenie oferowanych produktów i usług w wyszukiwarce Google, czy też reklamę na Facebooku, która daje możliwość promowania marki na Facebooku oraz Instagramie. Skontaktuj się z nami i dołącz do ich grona.
Umów konsultację! |
Spis treści
Jak obliczyć wartość ERS?
ERS = (koszt / przychód) * 100
Przykładowo, jeżeli miesięczny koszt kampanii wynosi 1000 zł, natomiast przychód z niej 5000 PLN miesięcznie, to taki ERS wyniesie 20%.
ERS = (1000 PLN / 5000 PLN) * 100 = 20%
Oznacza to, że 20% kwoty z Twoich przychodów zostało wykorzystane do opłacenia kampanii reklamowej.
Jak dodać metrykę ERS do Google Ads?
Jeżeli masz zamiar korzystać ze wskaźnika ERS na platformie reklamowej Google Ads, to musisz dokonać modyfikacji w metrykach i stworzyć własne poprzez implementację odpowiednich formuł. W przypadku Google Ads będzie to: (koszt /wartość konwersji) x 100
Jak dodać metrykę ERS do Facebook Ads?
Również względem Facebook Ads musisz dokonać modyfikacji poprzez dodanie formuły: (wydana kwota/zakupy w witrynie wartość konwersji) x 100
ERS, a ROAS
Metrykę efektywnego udziału w przychodach można wykorzystać względem oszacowania zwrotu z nakładów na reklamę, czyli ROAS. Wystarczy odwrócić wspomniany wcześniej wzór na ERS, czyli faktycznie będzie on wyglądał jak poniżej. Poniżej prezentujemy dedykowany dla metryki ROAS wzór obliczenia.
ROAS = (przychód/koszt) * 100
Kiedy wiesz już jak jak obliczyć ROAS idąc dalej i przykładowo, jeżeli miesięczny koszt kampanii wynosi 1000 zł, natomiast przychód z niej 5000 PLN miesięcznie, to ROAS wyniesie 500%.
ROAS = (5000/1000) * 100 = 500%
Mając w pamięci wcześniejszy przykład z wyliczeniem ERS, wysuwamy więc wniosek, że 20% ERS wynosi 500% ROAS.
Czytaj na temat budżet kampanii reklamowej |
Znam ERS i co dalej?
Na początek to świetnie, że wiesz już czym jest efektywny udział w przychodach. Co jednak możesz dalej zrobić z tą wiedzą? Możesz ją wykorzystać w swoich kampaniach reklamowych i tutaj do rozważenia są 4 opcje:
- jeżeli Twoja kampania przynosi dobre wyniki, a ERS jest w porządku, to podnosisz budżet i obniżasz ROAS,
- jeżeli Twoja kampania nie przynosi dobrych wyników, ale ERS jest w porządku, to obniżasz ROAS,
- jeżeli Twoja kampania przynosi dobre wyniki, ale ERS jest zbyt wysoki, to podwyższasz ROAS,
- jeżeli Twoja kampania nie przynosi dobrych wyników i ERS jest zbyt wysoki, to musisz zmienić strategię.
Oczywiście sytuacja nie jest zero jedynkowa i nie zawsze przedstawione rozwiązania sprawdzą się w każdym przypadku. To, że na przykład zadziałały one w kampaniach Google Ads czy FB Ads firmy X z branży odzieżowej nie oznacza, że zadziałają w kampaniach na tych samych platformach względem firmy Y z branży kosmetyków. Tak jak z każdym nowym rozwiązaniem wszystko wymaga testów.
Divloy to ekspercka firma z wieloletnim doświadczeniem w digital marketingu dla rozwoju biznesów w internecie. Realizujemy działania w obszarze SEO, kampanii PPC, audytów, szkoleń i doradztwa. Cechuje nas współpraca z klientami oczekującymi wysokiej skuteczności. Kierujemy się zasadą, iż kluczowe elementy marketingu internetowego to wdrażanie najnowszych rozwiązań i narzędzi, a do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów niezbędne jest wyciąganie wniosków z przeprowadzanych analiz.