13 powodów dla których warto z korzystać z kampanii Google Ads

13 powodów, dla których warto korzystać z kampanii Google Ads

Posłuchaj na Google PodcastPosłuchaj na Spotify PodcastPosłuchaj na Apple PodcastPosłuchaj na YouTube

Platforma reklamowa Google Ads (dawniej Google AdWords) jest popularnym narzędziem reklamowym, które pozwala na skuteczne dotarcie do docelowej grupy odbiorców. Przedstawiamy kilka powodów, które świadczą o tym, ze warto korzystać również z tego niezwykle popularnego kanału sprzedaży i promocji firmy.

Umów konsultację!

Olbrzymie możliwości targetowania

Marketerzy wiedzą, jak ważne są wysokiej jakości leady. Ostatecznie kampania reklamowa Google Ads powinna spełniać Twoje cele. Ponieważ Google ulepsza swoje algorytmy każdego dnia, możesz mieć pewność, że korzystając z reklamy w Google dotrzesz do docelowych odbiorców.

Możesz postawić na określone słowa kluczowe z długim ogonem lub krótsze, ale wyszukiwane częściej. Podczas gdy ta pierwsza opcja pozwala kierować reklamy do potencjalnych klientów ze znaczącymi intencjami, ta druga może zapewnić lepszą widoczność przy mniejszej liczbie potencjalnych klientów.

Pełna kontrola budżetu reklamowego

Jeszcze całkiem niedawno marketerom trudno było utrzymać kampanie reklamowe w ramach określonego budżetu. Umieszczanie billboardów w całym mieście, ogłoszenia w radiu czy rozprowadzanie ulotek stało się w dużej mierze nieskuteczną metodą marketingową.

Dobrze prowadzone kampanie reklamowe Google Ads rozwiązują problem marnotrawstwa wydatków i przepalania budżetu, dając pełną kontrolę nad tym, jak wydawane są pieniądze. Możesz kierować reklamy na określone słowa kluczowe, czy ustalać dzienne limity budżetowe. Co ważniejsze, opłata jest naliczana tylko za określoną akcję jak na przykład kliknięcie reklamy.

W ten sposób wydatki na reklamę zostaną wykorzystane tylko na działania, które są dla Ciebie najważniejsze.

Świetne możliwości wykorzystania intencji odbiorców

Czy kiedykolwiek czułeś, że Google wie więcej o Twoich gustach niż Twoi znajomi? Inteligentne algorytmy Google potrafią świetnie wykrywać intencje użytkowników i podawać im dokładnie to, czego potrzebują.

Załóżmy, że reklamujesz się w witrynach, w których głównym celem użytkownika jest przeglądanie stron. Twoja reklama musi być ekscytująca i wystarczająco mocna, aby przekonać użytkowników do podjęcia akcji.

Dzięki Google Ads możesz kierować reklamy do użytkowników, którzy szukają produktu oferowanego przez Twoją firmę. Daje to przewagę nad innymi kanałami reklamowymi oraz pozwala zdobywać więcej leadów.

Szeroka paleta sterowanie kampanią

Kolejnym powodem, dla którego reklamy Google Ads są popularne, jest łatwość ich wykonania. Organizacje nie potrzebują pracowników z wymyślnymi dyplomami do prowadzenia kampanii Google Ads. W ten sposób są w stanie wykonać zadanie przy minimalnych zasobach.

Przy odrobinie szkolenia i podstawowych umiejętności marketingowych każdy może rozpocząć kampanię reklamową, jednak ich efektywność to druga kwestia.

Jeszcze lepsze jest to, że możesz skalować kampanię niemal natychmiast. Jeśli Twoje zyski są duże i masz spory budżet marketingowy, nie ma powodu, aby ograniczać budżet PPC. To jest powód, dla którego duże marki wydają rocznie miliony złotych.

Budowanie świadomości marki

Większość ekspertów ds. marketingu internetowego koncentruje się na potencjalnych klientach, sprzedaży i zasięgu Google Ads. Pośród tego wszystkiego, w końcu nie doceniają potencjału budowania marki.

Przeciętny użytkownik internetu spędza w Internecie kilka godziny dziennie. Oznacza to, że ta sama grupa osób prawdopodobnie wyświetli Twoją reklamę wiele razy. Niezależnie od tego, czy w nią klikną, czy nie, zapoznają się z Twoją marką i jej ofertą.

Przeczytaj też: Czy oszustwa związane z kliknięciami reklam pochłaniają budżet Google Ads?

Znacznie więcej konwersji

O zasięgu Google Ads wiesz już wszystko. Ale ważniejsza jest liczba konwersji. Google Ads nie zawodzi również w tym aspekcie.

Istnieją dowody sugerujące, że konwersje ruchu płatnego są dwa razy większe niż konwersje ruchu organicznego. Jeśli masz stronę docelową z dobrze dopasowanym przekazem i ukierunkowanym projektem, możesz łatwo stać się marką najwyżej ocenianą w swojej branży.

Poza tym umieszczasz użytkowników w różnych segmentach i pokazujesz im różne treści na podstawie danych z Google Analytics.

Jeszcze lepszy zwrot z inwestycji (ROAS)

Może to zabrzmieć sprzecznie, ale musisz wydawać pieniądze na reklamy, aby zaoszczędzić swoje pieniądze w dłuższej perspektywie. Dzięki możliwościom kierowania na podstawie danych demograficznych Google Ads zapewnia doskonały zwrot z inwestycji.

Istnieje kilka strategii ustalania stawek, które możesz zastosować, by zmaksymalizować zyski. W zależności od celów kampanii możesz wybrać jeden z tych:

  • koszt kliknięcia (CPC), w którym płacisz za każde kliknięcie jednej z reklam
  • koszt tysiąca wyświetleń (CPM), w którym płacisz na podstawie liczby wyświetleń reklamy
  • cost per action (CPA), w którym płacisz na podstawie każdej znaczącej akcji wykonanej przez użytkownika

W przeciwieństwie do innych strategii marketingowych, Google Ads sprawia, że płacisz tylko za reklamy, które ludzie klikają. Po dobrym zoptymalizowaniu kampanii Google Ads możesz uzyskać wysoki zwrot z inwestycji, co może nie być możliwe w przypadku innych strategii marketingowych.

Jednak wymaga to czasu i musisz dowiedzieć się, które podejście pasuje do Ciebie i Twojej firmy. Aby uzyskać jaśniejszy obraz tego, co przyniesie najlepsze wyniki, musisz stale testować i śledzić swoje kampanie. Google Ads jest do tego idealne, ponieważ jest bardzo przejrzyste, a potrzebne informacje są łatwo dostępne.

Gdy znajdziesz obszary swojej kampanii, które dają dobry zwrot z inwestycji, powinieneś skoncentrować swoje wysiłki i budżet na tych obszarach. Jeśli kampania lub jej części kosztują cię pieniądze, odrzuć je. Zainwestuj te oszczędności w udane kampanie i kampanie, które będziesz testować w przyszłości.

Natychmiastowe wyniki

Dawno minęły czasy, kiedy trzeba było czekać, na zwiększenie ruchu w swoim serwisie. Organiczna poprawa rankingów stron, a więc SEO w wyszukiwarkach zależy od autorytetu Twojej domeny. Z biegiem czasu poprawia się w oparciu o takie czynniki, jak liczba odwiedzin w Twojej witrynie, linki zwrotne i jakość treści.

Z drugiej strony, jeśli masz odpowiednie zasoby finansowe, możesz użyć Google Ads, aby uzyskać natychmiastowe wyniki. Niezależnie od tego, czy masz premierę produktu, czy zbliżające się wydarzenie, możesz zdobyć wystarczającą liczbę klientów w ciągu kilku dni.

Nie oznacza to, że musisz zawsze polegać na Google Ads. Możesz równolegle pracować nad optymalizacją wyszukiwarek (SEO) i porzucić płatne reklamy, gdy zaczniesz uzyskiwać wystarczającą liczbę ruchów organicznych.

Wiedz, że Google Ads słynie z dostarczania szybkich i prostych wyników i raportów dotyczących Twoich kampanii.

Łatwo jest analizować postępy kampanii, ponieważ pulpit nawigacyjny zawiera wszystkie informacje związane z każdą kampanią, takie jak kliknięte reklamy, słowa kluczowe wprowadzone przez odwiedzających witrynę i koszt kliknięć.

Te cechy sprawiają, że Google Ads jest systemem niezwykle przejrzystym i intuicyjnym.

Nieskończone możliwości remarketingowe

Google jest czołowym graczem w branży reklam online. Google używa plików cookie we wszystkich witrynach do ponownego kierowania użytkowników. Oznacza to, że użytkownicy będą oglądać Twoją reklamę wielokrotnie, jeśli wcześniej odwiedzili Twoją witrynę.

Możesz nawet dostosować ustawienia, aby wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy wykonali określone działania. Możesz na przykład wyświetlać reklamy rowerów w sieci reklamowej użytkownikom, którzy kliknęli kategorię z rowerami w Twoim sklepie online.

Przeczytaj też: Divloy pomógł GreenLab skutecznie wystartować w Google Ads - Case Study

Niezwykle elastyczna platforma reklamowa

Każdy, kto regularnie korzysta z Google Ads, powie Ci, że jest to niezwykle elastyczna platforma reklamowa. Jest odpowiednia dla wszystkich rodzajów i rozmiarów firm. Możesz dosłownie włączać i wyłączać ruch internetowy za pomocą tego systemu poprzez kilka kliknięć. Jest również kompatybilny z szeroką gamą innych platform marketingowych i systemów oprogramowania.

Możesz łatwo dostosować kampanie, aby skupić się na określonych typach użytkowników. Na przykład możesz kierować reklamy do użytkowników według lokalizacji, typu urządzenia, z którego korzystają, oraz witryny należącej do Google, do której uzyskują dostęp (np. wyszukiwarka Google, Mapy Google, czy YouTube).

Możesz także ustawić własny budżet na poszczególne typy kampanii.

Wykorzystuje wysokiej jakości źródła ruchu

Ze względu na dominację Google na rynku i ogromną bazę klientów, Google Ads może codziennie wysyłać firmom ogromną ilość ruchu, jeśli firmy te mają na to budżet.

Google szczyci się wyświetlaniem trafnych treści i reklam, a firma stale rozwija i ulepsza swoje algorytmy wyszukiwarek, aby generować najtrafniejsze wyniki wyszukiwania i reklamy. Ma to pozytywny wpływ na firmy, które reklamują się za pośrednictwem Google Ads, ponieważ reklamy te kierują wysokiej jakości potencjalnych klientów i użytkowników do witryny Twojej firmy, sklepu internetowego, formularza zgłoszeniowego lub innych zasobów online.

Osoby, które Google do Ciebie wysyła, częściej niż osoby pochodzące z innych źródeł zostaną klientami, zapiszą się na Twoją listę e-mailową, poproszą o informacje lub podejmą dowolne działanie, które chcesz, aby wykonali.

Szybszy wynik niż SEO

Widoczność firm w Google jest o wiele bardziej wartościowa pod względem napędzania sprzedaży niż jakiekolwiek inne medium. W wyszukiwarce firmy mają doskonałą okazję, aby pokazać się ludziom dokładnie w momencie, gdy szukają Twojego produktu lub usługi.

Ale jeśli oferta jest tak popularna, konkurencja będzie naprawdę duża. Dlatego organiczne pozycjonowanie w wyszukiwarkach – SEO - jest czasochłonnym zadaniem. Przy odpowiedniej optymalizacji stron i korzystaniu z wiarygodności autoryzowanych serwisów poprzez linkowanie może przynieść dobre efekty organicznie, ale wymaga to czasu i więcej cierpliwości.

Dzięki Google Ads firmy mogą uzyskiwać wyniki znacznie szybciej. Oczywiście tutaj też jest konkurencja. Ale dobra wiadomość jest taka, że wraz z kwotą stawki, wynik jakości słowa kluczowego, tj. trafność reklamy, jakość strony docelowej i oczekiwany CTR określają pozycję reklamy. Dlatego przy odpowiedniej optymalizacji Google Ads wraz z wymaganą stawką może przynieść duży zwrot z inwestycji.

Zróżnicowany geograficznie zasięg

Google Ads zapewnia zróżnicowany zasięg geograficznie, umożliwiając wybór obszarów, miast lub określonych krajów, do których chcesz ograniczyć wyświetlanie reklam. Jeśli chcesz, aby Twoja reklama była wyświetlana tylko w Polsce albo poza tym krajem, możesz to zrobić. Ułatwia to firmom działającym na mniejszych rynkach lub lokalnie na wywieranie wpływu na odbiorców, którzy są dla nich ważni.

Przeczytaj też: Jak obliczyć efektywny udział w przychodach kampanii reklamowych?

Wnioski

Reklama Google Ads jest dla Ciebie idealna, jeśli jest zgodna z Twoimi celami biznesowymi. Pamiętaj, że musisz ustrukturyzować swoje podejście, przeprowadzić dokładne analizy wyników i ciągle je ulepszać, a stale zmieniające się wymagania Google Ads wymagają stałego trzymania ręki na pulsie.