Dlaczego warto używać Google Analytics 4?
Google Analytics jest jednym z najpopularniejszych programów do analizy danych. Jest to bezpłatna usługa analityki internetowej Google, która pozwala analizować szczegółowe informacje o odwiedzających w witrynie www. Dostarcza cennych informacji, które mogą pomóc w kształtowaniu strategii sukcesu Twojej firmy.
Umów konsultację! |
Spis treści
Jakie są różnice między Google Analytics Universal, a Google Analytics 4?
Istnieją trzy główne różnice między tradycyjnym Google Analytics (UA lub Google Analytics Universal), a Google Analytics 4 (GA4). Pierwszą różnicą jest sposób śledzenia użytkowników. W Google Analytics użytkownicy są śledzeni za pomocą sesji (lub ustawiają okresy obejmujące wszystko, co użytkownik robi na stronie).
Google Analytics 4 jest oparty na zdarzeniach. Zamiast tworzyć nową sesję, gdy użytkownik powraca do witryny, Google Analytics 4 rejestruje wszystkie zakończone zdarzenia. Pozwala to dokładniej deduplikować użytkowników i podkreśla to, co użytkownicy faktycznie robią na stronie, a nie tylko troszczyć się o to, że użytkownicy jedynie tam trafiają.
Drugą różnicą jest raportowanie. W tradycyjnym Google Analytics (Universal Analytics) istnieje kilka raportów zestawów z niektórymi możliwymi dostosowaniami. Google Analytics 4 ma wbudowane tylko raporty najwyższego poziomu, a jeśli chcesz konkretnych raportów, karta analizy jest miejscem, w którym można dowiedzieć się więcej. Daje to większą swobodę we wgląd do raportów i pozwala na analizę danych, które są najważniejsze.
Trzecia różnica polega na tym, jak są ustawione. Google Analytics używa ustawień właściwości i widoku, podczas gdy GA4 pozwala na mieszanie danych z aplikacji i strony internetowej. Dzieje się tak za pośrednictwem jednej właściwości i strumieni danych GA.
Możesz umieścić ten sam kod śledzenia w różnych właściwościach, na przykład na stronie internetowej, czy w aplikacji i skonsolidować dane, aby śledzić użytkownika między strumieniami.
Powody, dla których warto używać Google Analytics 4
Ponieważ obecnie prawie wszystkie firmy posiadają strony online, dlatego bardzo ważne staje się, aby dowiedzieć się więcej o wewnętrznej strukturze witryny i zobaczyć, czy serwis osiąga zamierzone cele.
Aby to zrobić, musisz wiedzieć, co ludzie robią, gdy odwiedzają Twoją stronę, jak długo pozostają i jakie podstrony odwiedzają na Twojej stronie.
Google Analytics pozwala na wiele i niezależnie od tego, czy jesteś sklepem internetowym, czy blogiem informacyjnym, na pewno chcesz zrozumieć i zbadać zachowanie odwiedzających, aby zapewnić lepsze wyniki dla swojego biznesu.
W tym materiale przedstawiamy kilka powodów, dla których warto korzystać z Google Analytics 4, aby uzyskać lepszy wgląd w swoją stronę internetową i informacje o odwiedzających.
1. Google Analytics 4 jest za darmo
Google nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z Google Analytics 4. Nie musisz nic płacić, aby korzystać z tego produktu.
W ten sposób można zainwestować przyzwoitą kwotę swojego budżetu w niektóre inne ważne projekty realizujące promocję Twojego biznesu, na przykład w SEO.
Poznaj naszą ofertę: SEO
Ponadto Google Analytics 4 dostarcza ważnych informacji, liczb i statystyk, które są potrzebne do zmaksymalizowania wydajności witryny, co otrzymujesz również za darmo.
2. Automatyczne gromadzenie danych
Narzędzie Google Analytics 4 posiada funkcję, która zmniejsza ilość pracy wymaganej do zbierania danych.
Wszystko, co musisz zrobić, to skonfigurować konto Google Analytics 4 i skopiować prosty fragment kodu na swoją stronę internetową, aby nawiązać połączenie z usługą.
Umożliwi to Google Analytics 4 automatyczne zbieranie danych z Twojej strony internetowej i sporządzanie odpowiednich raportów.
Nie musisz wykonywać żadnych dodatkowych czynności, aby uzyskać te dane. GA4 wykonuje całą pracę za Ciebie.
Możesz uzyskać natychmiastowy dostęp do swoich raportów bez żadnych opóźnień. Dzięki temu możesz szybko wdrożyć strategie na rzecz lepszej wydajności Twojej strony internetowej.
3. Łatwa integracja z innymi narzędziami i platformami
Kolejną niezwykłą cechą, dla której warto używać Google Analytics 4 jest to, że można je łatwo zintegrować z innymi narzędziami i platformami.
Podobnie jak wszystkie inne usługi Google, usługa Google Analytics 4 prezentuje przejrzysty i łatwy w użyciu interfejs.
Nie tylko działa całkiem dobrze na komputerze, ale doskonale nadaje się do użytku telefonach czy tabletach.
GA4 posiada również integrację z Google Ads, BigQuery, Merchant Center, czy Google Search Console co nie jest bez znaczenia.
Gdy połączysz przykładowo konto reklamowe Google z usługą Google Analytics 4 umożliwiasz im wydajną współpracę.
Ta połączenie zapewni Ci praktyczne dane, które doprowadzą do sukcesu Twoje kampanie reklamowe w Google Ads.
4. Dzięki Google Analytics istnieje możliwość pomiaru wyszukiwania w witrynie
Google Analytics 4 pozwala śledzić wewnętrzne wyszukiwania użytkowników w witrynie.
Dzięki tej funkcji wewnętrznego wyszukiwania, możesz mieć lepszy wgląd w to, czego ludzie szukają na Twojej stronie. Dzięki tym spostrzeżeniom możesz wprowadzić niezbędne zmiany lub uzupełnienia w celu poprawy wydajności Twojej strony internetowej.
Możesz dodatkowo wprowadzić skuteczne zmiany w nawigacji na swojej stronie internetowej oraz ofertach produktów/usług.
5. Pozwala zrozumieć, dlaczego odwiedzający uciekają z Twojej strony internetowej
Współczynnik odrzuceń jest jednym z najważniejszych wskaźników, który odnosi się do odsetka odwiedzających, którzy opuszczają Twoją stronę po odwiedzeniu tylko jednej strony.
Co więcej, niezwykle ważne jest jak największe obniżenie tego wskaźnika.
Wiele firm jest świadkiem ogromnego ruchu, ale niewystarczających konwersji.
Oznacza to, że odwiedzający przychodzą na Twoją stronę, ale nie znajdują tego, czego szukają. Prowadzi to do wysokiego współczynnika odrzuceń.
Wysoki współczynnik odrzuceń wymaga natychmiastowego działania w celu zidentyfikowania przyczyny tego zjawiska.
Google Analytics dostarcza szczegółowy raport na temat stron, na których występuje wysoki współczynnik odrzuceń.
Powodem wysokiego wskaźnika odrzuceń może być to, że Twoja strona internetowa nie jest właściwie zoptymalizowana albo strona docelowa nie jest wystarczająco atrakcyjna dla użytkownika, aby wejść w dalszą interakcję z Twoją witryną.
Dlatego dzięki szczegółowemu raportowi na temat współczynnika odrzuceń możesz znaleźć sposoby i środki, aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń na swojej stronie internetowej.
6. Poznasz wiek, płeć, zainteresowania, urządzenie i lokalizację odbiorców
Dzięki Google Analytics 4 możesz odkryć cenne dane o swoich odbiorcach, aby określić, które kanały kreują większość ruchu na Twojej stronie.
Sekcja Użytkownik zawiera wiele informacji o osobach, które odwiedzają Twoją witrynę, takich jak ich wiek, płeć, zainteresowania, urządzenia i lokalizację.
Wiek użytkowników
Jest to jeden z najlepszych wskaźników, mówiący o cechach Twojej społeczności. Znajomość średniego wieku odbiorców witryny może pomóc w odpowiedniej optymalizacji witryny i strategii marketingowej.
Płeć użytkowników
Znajomość płci użytkowników pomaga zdefiniować Twoją widownię. Płeć odgrywa ważną rolę w sposobie komunikowania się i angażowania się marki w internecie.
Zainteresowania użytkowników
Dzięki Google Analytics 4 możesz zrozumieć zainteresowania swoich odbiorców i zoptymalizować swoją stronę internetową zgodnie z ich zainteresowaniami i oczekiwaniami.
Urządzenia użytkowników
Google Analytics 4 daje również wgląd, jakiego rodzaju urządzenie używa użytkownik. Dzięki tym informacjom możesz pomóc Twojej stronie w szybszym reagowaniu na różne urządzenia, a także możesz zobaczyć, jakiego rodzaju urządzenia mobilnego lub tabletu używa.
Lokalizacja użytkowników
Zrozumienie, skąd pochodzą potencjalni klienci, pomaga sformułować strategie marketingowe w zależności od ich fizycznej lokalizacji. Funkcja geolokalizacji w Google Analytics 4 nie tylko pozwala poznać kraj, z którego pochodzą odwiedzający, ale także miasto, czy nawet dzielnice.
7. Dowiesz się, które platformy społecznościowe są najlepsze dla Twojego biznesu
Platformy społecznościowe to świetny sposób, aby prowadzić duży ruch i angażować potencjalnych klientów.
Dzięki Google Analytics 4 masz dostęp do danych, które kanały przyciągają użytkowników, co pozwala później umieścić reklamę w odpowiednim kanale jak chociażby postawić na kampanie reklamowe na Facebooku.
Aby wybrać najlepszą platformę do reklamowania swoich, musisz przeznaczyć odpowiedni budżet na reklamy w mediach społecznościowych.
Na przykład, jeśli widzisz maksymalne zaangażowanie klientów na Facebooku i znaczną ilość ruchu z Twittera, to zgodnie z tymi danymi możesz ustawić większy budżet na Facebook i stosunkowo mniejszy budżet na Twitterze, aby pozyskać więcej klientów.
Poznaj naszą ofertę: Facebook Ads
Korzystając z Google Analytics 4 możesz mierzyć wydajność wszystkich platform społecznościowych, z których korzystasz. Możesz również sprawdzić, jakie wartości konwersji przynosi każda z platform społecznościowych.
8. Zrozumiesz jakiego rodzaju treści powinieneś pisać
Content is king i jeśli treści zostały dobrze stworzone, mogą pomóc Ci uzyskać o wiele więcej ruchu i potencjalnych odwiedzających.
Dobre teksty są jednym z najlepszych sposobów dotarcia do klientów, To jest powód, dla którego tak wiele firm tworzy blogi czy infografiki, które mogą stanowić wartość dodaną dla klientów.
Google Analytics 4 pomaga śledzić wszystkie treści, które otrzymują wyświetlenia. Dzięki tym danym możesz ulepszyć najczęściej oglądane wpisy blogowe, aby przemawiały do klientów w bardziej produktywny sposób.
9. Sprawdzisz czy osiągasz swoje cele
Zdefiniowane cele w Google Analytics 4 pomagają śledzić, jak bardzo Twoja firma idzie naprzód i się rozwija.
Możesz stworzyć szereg celów, które pomogą Ci śledzić podróż klienta w oparciu o ich działania.
Może to być dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, subskrybowanie newsletterów, czy pobieranie ebooka.
Przykładowo nowy użytkownik przybywa na Twoją stronę i wypełnia podany formularz wraz z adresem e-mail. Właśnie ukończył cel, który wybrałeś. Stąd, dzięki tym informacjom, Twoja strona po prostu przekształciła odwiedzającego w klienta, tym samym przyczyniając się do sukcesu Twojej firmy.
10. Wdrożenie Google Analytics 4 to przyszłość zwykłego Google Analytics
Google Analytics 4 jest przygotowany do dodawania przez Google nowej technologii analizy bez konieczności dodatkowego kodu. GA4 jest już w pełni funkcjonalne i jest teraz domyślnym typem podczas tworzenia nowej usługi Google Analytics.
Google Analytics 4 jest już praktycznie standardem dla analityki. Jednak, podobnie jak w przypadku wszystkich rzeczy GA4 będzie zbiera dane tylko od momentu utworzenia usługi. Nie zaimportuje danych ze zwykłego Google Analytics. Aby mieć do dyspozycji więcej danych, zalecamy natychmiastowe wdrożenie Google Analytics 4.
Podsumowanie, dlaczego warto korzystać z GA4
Google Analytics 4 może zrobić cuda dla Twojej firmy w mniej lub bardziej zaawansowane sposoby. Narzędzie zapewnia cenne spostrzeżenia, które mogą być wykorzystane do poprawy wydajności witryny i zwiększenia konwersji.
Pomimo faktu, że istnieje wiele innych platform do zarządzania danymi analitycznymi, to Google Analytics 4 pozostaje darmowym, bardzo istotnym rozwiązaniem do zarządzania analityką Twojej strony internetowej.
Zachęcamy wszystkich właścicieli witryn do wdrożenia Google Analytics 4 na swoich stronach i aplikacjach jak najszybciej.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia w tym temacie skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci skonfigurować Google Analytics, dzięki czemu będziesz wiedzieć kiedy użytkownik odwiedza stronę, dowiesz się dużo więcej na temat zachowań użytkowników, którzy odwiedzają stronę Twojej firmy.
Sprawdzimy czy kod śledzący Google Analytics jest poprawnie zaimplementowany, opowiemy na temat dostępnych funkcji Google Analytics, gdyż jest to nie ma co ukrywać konieczność dla właścicieli stron internetowych.
Divloy to ekspercka firma z wieloletnim doświadczeniem w digital marketingu dla rozwoju biznesów w internecie. Realizujemy działania w obszarze SEO, kampanii PPC, audytów, szkoleń i doradztwa. Cechuje nas współpraca z klientami oczekującymi wysokiej skuteczności. Kierujemy się zasadą, iż kluczowe elementy marketingu internetowego to wdrażanie najnowszych rozwiązań i narzędzi, a do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów niezbędne jest wyciąganie wniosków z przeprowadzanych analiz.