Dlaczego YouTube jest ważny w biznesie internetowym?
Jeśli chodzi o marketing online i działania marketingowe, to zawsze warto szukać różnych kanałów do promowania marki. Istnieje wiele platform do wyboru z zamiarem rozwijania biznesu online. Podczas, gdy popularne serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram są świetnymi miejscami do inwestowania, posiadanie kanału YouTube może być po prostu najlepszym miejscem do promowania firmy w internecie. Chcąc promować swoją markę w sieci trzeba wprost posiadać swój kanał dzięki, któremu informujemy o istnieniu firmy.
Nie ma co się oszukiwać i spójrzmy prawdzie w oczy - wszyscy wręcz kochamy wideo. Uwielbiamy oglądać filmy, seriale, wideo publikowane przez ludzi na Facebooku, Instagramie. Lubimy prowadzić rozmowy online w formie wideo. Czy trzeba mówić więcej? Film jest po prostu bardziej atrakcyjny niż tekst!
Kiedy ludzie tak bardzo polubili wideo, warto rozważyć wideo jako część swojej strategii marketingowej, oczywiście rozumiemy przez to YouTube. Nie bez powodu duże firmy budują swój kanał i promują go wśród użytkowników.
Jeśli jeszcze nie zacząłeś realizować swojego marketingu z wykorzystaniem YouTube zapoznaj się z naszym materiałem, dzięki któremu z pewnością na poważnie zaczniesz rozważać marketing na YouTube. Stawiając na prowadzenie kanału YouTube otwierasz sobie możliwość dotarcia do nowej grupy odbiorców, dlatego swój kanał to za każdym razem dobry pomysł.
Chcesz dowiedzieć się jak prowadzić kanał na YouTube i publikować treści video, które będę jednocześnie typem skutecznej reklamy video promującej kanał firmowy oraz oferowane produkty i usługi? O kanale YouTube marki i jego zaletach dowiesz się tego z naszego materiału.
Umów konsultację! |
Spis treści
Co to jest marketing w YouTube i dlaczego warto mieć kanał?
Video marketing wykorzystujący YouTube to proces promowania firmy na platformie YouTube za pośrednictwem filmów i reklam. Ponieważ wideo jest niezwykle potężnym medium, YouTube rozwija się z każdym kolejnym rokiem.
Jest to druga najczęściej odwiedzana strona na świecie po Google. Od samego początku działalności, stanowi prawie 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie.
You Tube posiada ogromne możliwości, a niezależnie od wybranej formy reklamy posiadanie własnego kanału YouTube okaże się zawsze strzałem w dziesiątkę.
Jeśli więc chcesz zdywersyfikować swoje źródła ruchu, czy po prostu sprawić, by Twoja firma znalazła się dokładnie przed Twoją grupą docelową, marketing na YouTube jest ku temu odpowiedzią.
Istotny ruch z kanału YouTube
You Tube stale się rozwija i założenia kanału marki to bardzo popularny trend. Ma znacznie większy ruch niż jakakolwiek inna platforma wideo. Nawet jeśli nie tworzysz wielu filmów dla swojej firmy, nadal możesz łatwo dotrzeć do odbiorców, reklamując swoje treści w filmach innych osób, więc swój własny kanał YouTube to coraz częściej spotykana forma promocji marki.
W serwisie YouTube jest tak dużo ruchu, że masz gwarancję, iż znajdziesz potencjalnych klientów, tak długo, jak spełniasz ich potrzeby. Oto kilka statystyk filmów YouTube, które powinieneś znać:
- You Tube ma około 30 milionów odwiedzających dziennie, co świadczy o tym jak wielu ludzi ogląda treści wideo
- co minutę do You Tube jest przesyłanych 300 godzin nagrań wideo
- blisko 70% procent użytkowników You Tube twierdzi, że filmy pomagają im w podejmowaniu decyzji o zakupie, dlatego zdecydowanie warto założyć kanał YouTube
- You Tube jest dostępny w 76 różnych językach
Przeczytaj także o: Korzyści z SEO dla małych firm
Wyższa widoczność w Google dzięki YouTube
Być może zauważyłeś, że bardzo często to filmy pojawiają się częściej niż inne formy treści w wynikach wyszukiwania Google. Możesz skorzystać z tego, pisząc wysokiej jakości treści na swojej stronie internetowej i tworząc filmy z tych treści na YouTube.
Spowoduje to pozyskanie linków zwrotnych do Twojej strony internetowej, co oznacza, że Twoja firma będzie częściej znajdowana w wyszukiwarce Google. Wykorzystując video marketing w YouTube, zwiększasz również autorytet swojej strony, a zarazem firmy w Internecie.
Im bardziej godny zaufania jesteś w oczach Google, tym wyższe pozycje Twoja strona będzie zajmowała w rankingu na stronie wyników wyszukiwania Google.
Oto kilka wskazówek, których możesz użyć, aby zwiększyć autorytet swojej witryny za pomocą YouTube:
- powiąż swoją witrynę z kanałem YouTube
- udostępniaj swoje filmy na innych platformach społecznościowych
- korzystaj z różnych stylów oraz formatów wideo, aby lepiej współpracować z klientami
Zbuduj swoją listę e-mail wykorzystując YouTube marketing
Dużą zaletą marketingu tego rodzaju jest to, że możesz zbudować swoją listę e-mail za pośrednictwem You Tube. Dostępnych jest wiele programów, które umożliwiają osadzenie formularza rejestracyjnego bezpośrednio w filmach YouTube.
Film może zostać tymczasowo wstrzymany, aby osoba oglądając mogła wprowadzić swoje informacje i zapisać się do listy. Takie podejście ułatwia tworzenie listy e-mail, zapewniając jednocześnie wysokiej jakości treści dla odbiorców.
YouTube to dużo wyższe wskaźnik konwersji
Jeśli obraz mówi tysiąc słów, film nabiera miliona słów. Co więcej, filmy mogą wywoływać emocje bardziej niż jakakolwiek inna forma treści. Jednym słowem wprowadzają Twoją firmę w życie.
Pomagają również w budowaniu zaufania i autorytetu wśród ludzi w niesamowicie wyjątkowy sposób. Ta wciągająca forma treści ma ogromną moc zwiększenia współczynnika konwersji.
Wiele formatów i typów wideo w serwisie YouTube
Inną kluczową zaletą marketingu wideo są różne rodzaje filmów, które możesz stworzyć, aby zaprezentować swoją markę w Internecie wykorzystując konto YouTube. Najczęstszymi rodzajami filmów w serwisie YouTube są filmy jak poradniki, filmy sprzedażowe, filmy z mediów społecznościowych, filmy prezentacyjne i reklamy wideo. You Tube to także mnogość formatów wideo, które obsługuje ta platforma.
Możesz łatwiej dostosować jedną zawartość do wielu różnych typów. Jeśli zastanawiasz się, jaki rodzaj filmów stworzyć, oto kilka wskazówek:
- rób wciągające i zabawne filmy
- odpowiedz na najczęściej zadawane pytania (pomyśl o najczęściej zadawanych pytaniach potencjalnych klientów dotyczących Twojej firmy, produktów i usług)
- pokaż, jak działa Twoja marka w filmach zza kulis
- prezentuje referencje od klientów
- twórz relacje na żywo
You Tube ma nie tylko dużą bazę użytkowników - ma również ogromną bibliotekę multimediów. Dzieje się tak dlatego, że co minutę do You Tube jest przesyłanych 300 godzin filmu. Dzięki tej ilości informacji można dosłownie znaleźć wszystko, czego potrzebujesz.
Aby poruszać się po tak dużej platformie, You Tube ma potężną wyszukiwarkę pozwalającą znaleźć dokładnie poszukiwaną zawartość. Z liczbą ponad trzech miliardów wyszukiwań miesięcznie, jest drugą co do wielkości wyszukiwarką w Internecie.
Jeśli zastanawiasz się, czy Twoje treści zaginą w tym ogromnym morzu informacji, wszystko, co musisz zrobić, to dobrze zoptymalizować swoje filmy w YouTube.
Wykorzystanie kampanii YouTube to skuteczna forma reklamy
You Tube jest jedną z największych wyszukiwarek wideo na świecie. Jeśli Twoja firma oferuje produkt, dodanie pouczającego i zarazem rozrywkowego filmu do You Tube może szybko zaprezentować Twoje produkty przed setkami potencjalnych klientów wykorzystując film reklamowy i różne format video w kampaniach Google Ads, które wykorzystują wideo z YouTube.
Jeśli Twoja firma ma do zaoferowania usługę, możesz skorzystać z YouTube jako miejsca do zaprezentowania usługi, pokazania siebie i swojej firmy jako eksperta w branży i zapewnienia możliwości kontaktu potencjalnym klientom. Na plus realizacji kampanii są możliwe do testowania różne formy reklamy video, które można zastosować.
Przeczytaj także o: Dlaczego warto postawić na reklamę płatną Google Ads?
Dobra metoda na komunikację z klientem dzięki YouTube
YouTube oferuje wiele kanałów komunikacji firm z klientami i potencjalnymi klientami. Oprócz bezpośredniego komunikowania się za pośrednictwem opublikowanych filmów, możesz kontaktować się z klientami, korzystając z funkcji komentarzy YouTube.
Po obejrzeniu Twoich filmów klienci mogą zostawić komentarze zadając pytania lub zasięgając porady. Komentarze z odpowiedziami stanowi okazję do promowania firmy lub zapewnienia faktycznej obsługi klienta.
Założenie kanału YouTube to szansa na zgłaszanie reklamacji
Jako właściciel firmy powinieneś uważnie monitorować You Tube pod kątem opinii i skarg klientów. W sytuacji, gdy klienci nie są zadowoleni z produktu, mogą udostępniać swoje filmy o uszkodzonych lub wadliwych produktach, które mogą dotrzeć do tysięcy Twoich potencjalnych klientów.
Aktywnie nadzorując YouTube i podejmując wysiłki w celu kontaktowania się i łagodzenia niezadowolonych klientów, możesz zmienić negatywną sytuację w przykład wyjątkowej obsługi klienta. To również pozwoli Ci osiągnąć sukces kanału YouTube.
Końcowe wnioski
Zatem jak wiesz już, You Tube zapewnia firmie ogromną możliwość uzyskania większej liczby klientów i ruchu, a video kanał marki to świetne rozwiązanie. Jest to jednak również bardzo konkurencyjne miejsce. Oznacza to, że nie możesz po prostu zacząć przesyłać filmów i spodziewać się wyników z dnia na dzień. Wiele dużych firm wkracza do marketingu w YouTube bez strategii.
Prawda jest taka, że aby odnieść sukces w YouTube, nie chodzi tylko o tworzenie wspaniałych filmów. Ważna jest zdecydowanie wiedza, jak zoptymalizować te filmy wokół konkretnych słów kluczowych, których ludzie w You Tube szukają.
Jeśli wybierasz założenie kanału i pragniesz opanować You Tube prezentując swoje produkty i usługi i potrzebujesz wsparcia w tym zakresie, to możesz skontaktować się z Divloy, a chętni udzielimy Ci wsparcia.
Divloy to ekspercka firma z wieloletnim doświadczeniem w digital marketingu dla rozwoju biznesów w internecie. Realizujemy działania w obszarze SEO, kampanii PPC, audytów, szkoleń i doradztwa. Cechuje nas współpraca z klientami oczekującymi wysokiej skuteczności. Kierujemy się zasadą, iż kluczowe elementy marketingu internetowego to wdrażanie najnowszych rozwiązań i narzędzi, a do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów niezbędne jest wyciąganie wniosków z przeprowadzanych analiz.