Nowe trendy zmieniające postrzeganie YouTube
Dzisiejszy forma wideo szybko się zmienia definiując na nowo sposób, w jaki oglądamy, co oglądamy i dlaczego oglądamy. Wpływa to również w znacznym stopniu na reklamodawców, twórców oraz artystów. Niektóre z tych trendów powstawały od wielu lat, ale to właśnie ostatnimi czasu doszło do zdecydowanego przyspieszenia ich ewolucji, gdzie przede wszystkim zyskał YouTube.
Umów konsultację! |
Spis treści
Stale rosnąca liczba obejrzeń wideo
Jeszcze przed kilkoma laty streaming na YouTube szybko stał się preferowanym sposobem korzystania z treści, ale ostatni rok ugruntował znacząco ten trend ponieważ coraz więcej osób odchodzi od tradycyjnej telewizji. Ludzie chcą swobody w wyborze tego, co chcą oglądać niezależnie od tego, czy jest to ulubiony film, występ muzyczny czy wydarzenie sportowe.
Widzowie coraz częściej oglądają internetowe treści wideo YouTube na ekranach swoich telewizorów, ponieważ spędzają więcej czasu w domu. Chociaż urządzenia mobilne nadal stanowią największy procent sposobu, w jaki treści te są konsumowane, to procent użytkowników oglądających na ekranie telewizora szybko rośnie, a zwłaszcza w kontekście młodego pokolenia widzów, które wybiera oglądanie YouTube głównie na ekranie telewizora.
Dla reklamodawców zmiany takie niosą ze sobą zarówno wyzwania, jak i nowe możliwości. Niektóre wyzwania, takie jak na przykład planowanie zakupów nie są zupełnie niczym nowym. Internetowa transmisja wideo daje reklamodawcom więcej miejsc, w których mogą dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, którzy porzucili tradycyjną telewizję na rzecz platform streamingowych.
Tutaj w jeszcze większym stopniu wkracza również YouTube Ads, czyli kampanie reklamowanie wideo online, dzięki którym można docierać do potencjalnych klientów i w ten sposób umożliwić im interakcję ze swoją ofertą.
Handel elektroniczny rozwija się szybciej dzięki wideo
E-handel rozwija się od lat, a ostatnie globalne wydarzenia jeszcze bardziej przyspieszył ten skok. Ponad 72% polskich internatów kupuje w sklepach internetowych, a ponieważ wartość ta będzie się nadal zwiększać, wideo będzie odgrywać coraz większą rolę i szansę.
Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest to, że konsumenci chcą wygody wyszukiwania produktów oraz recenzji na ich temat przed dokonaniem zakupu w sklepie online. I tu właśnie wkraczają twórcy na YouTube, którzy dostarczają odbiorcom recenzji oraz rekomendacji produktów.
Wielu widzów YouTube kupuje produkt w wyniku zobaczenia jego recenzji właśnie na tej platformie. Zastanów się jak często Twoja decyzja zakupowa wynikała z takiego właśnie działania.
Przeczytaj też: Jak zwiększyć ruch na stronie analizując wyniki wyszukiwania?
Podsumowanie
Trendy te pokazują, że na dobre wkracza czas na wideo. Format ten umożliwia widzom oglądanie treści jak nigdy dotąd, reklamodawcom dotarcie do klientów jak nigdy dotąd, a twórcom i artystom znalezienie publiczności jak nigdy dotąd. Krótkie produkcje wideo będą nadal odgrywać niesamowicie istotną rolę w nadchodzących latach.
Warto zacząć pracować właśnie nad promocją swojej marki z wykorzystaniem wideo oraz YouTube, niezależnie od tego czy posiadasz stronę internetową z ofertą usługową czy prowadzisz sklep internetowy.
Potrzebujesz wsparcia przy promocji swojego biznesu z wykorzystaniem kampanii wideo na YouTube?
Sprawdź informacje o naszej usłudze kampanii Google Ads, w ramach której oferujemy realizację reklam YouTube Ads.
Możesz również od razu skontaktować się z nami i opisać jakiego wsparcia potrzebujesz właśnie w tym momencie.
Divloy to ekspercka firma z wieloletnim doświadczeniem w digital marketingu dla rozwoju biznesów w internecie. Realizujemy działania w obszarze SEO, kampanii PPC, audytów, szkoleń i doradztwa. Cechuje nas współpraca z klientami oczekującymi wysokiej skuteczności. Kierujemy się zasadą, iż kluczowe elementy marketingu internetowego to wdrażanie najnowszych rozwiązań i narzędzi, a do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów niezbędne jest wyciąganie wniosków z przeprowadzanych analiz.