Jak wykorzystać storytelling w marketingu online?
Spis treści
Czym jest storytelling?
Storytelling jest to nic innego jak tworzenie opowieści, a inaczej mówiąc umiejętność świadomego budowania relacji, poprzez oddziaływanie na odbiorcę przekazu.
Storytelling powiązany z daną marką pozwala stworzyć szerszy kontekst, a w ten sposób zbliżyć się potencjalnym klientom do historii budowanej wokół oferowanych produktów i usług.
Umów konsultację! |
Realne opowiadanie historii zawsze angażuje odbiorców. Nie ważne czy jest to długi dowcip, historia z dzieciństwa albo sytuacja, która przytrafiła nam się w ubiegłym tygodniu. Budując wokół tego kontekst i opowieść w sposób ciekawy docieramy do słuchacza, czytelnika.
Poprzez storytelling możemy zbudować silne więzi z odbiorcami przekazu, a nie robiąc tego możemy stracić ich uwagę. Zastosowanie storytellingu we właściwym miejscu, we właściwym czasie i we właściwy sposób robi ogromną różnicę.
W tym artykule dowiesz się, jak zastosować sztukę opowiadania historii w swoich przekazach marketingowych, aby zaangażować i zwiększyć liczbę odbiorców. Dowiesz się także kiedy jej używać, a kiedy lepiej nie.
Czym jest storytelling w marketingu? Jak pomaga przyciągnąć i zwiększyć liczbę odbiorców?
Storytelling to dzielenie się informacjami poprzez odpowiednią narrację. Pozwala na wykorzystanie zestawu faktów i pomysłów oraz przekazanie ich odbiorcom w angażujący sposób. Jeśli Twoja opowieść wzbudza zaciekawienie, edukuje i informuje, prawdopodobnie zbudujesz głębsze więzi.
Wciągająca historia dosłownie łączy ze sobą opowiadającego i słuchacza. Pozwala odnosić się do wzajemnych doświadczeń i może przekonać do spojrzenia na sprawy z innego punktu widzenia, a w efekcie wpłynąć na zmianę zachowania.
Aby osiągnąć zamierzony efekt, musisz zrozumieć, co tworzy dobrą historię i jak ją opowiedzieć.
Dopasuj swój storytelling do lejka marketingowego, aby zapewnić płynną podróż klienta
Dobra opowieść wpływa na motywację i zachowania konsumentów. Musi być zgodna z etapami lejka marketingowego (świadomość, zainteresowanie, rozważanie, zakup), jak również z podróżą klienta. Jest to niemożliwe bez dogłębnego zrozumienia własnej grupy docelowej.
Należy jednak pamiętać, że zbieranie danych do opowiadania historii musi być konsekwentnym działaniem. Trendy, potrzeby, wymagania i cele ulegają ciągłym zmianom. Aby zapewnić personalizację i ukierunkowane doświadczenia w każdym punkcie styku z klientem, należy konsekwentnie zbierać i analizować dane, testować i optymalizować.
Na każdym etapie Twoja historia powinna przedstawiać w jaki sposób Twoja firma pomaga ludziom przezwyciężyć problemy oraz osiągnąć sukces.
Błędy w storytellingu, których należy unikać
Zrozumienie każdego elementu historii pomoże Ci stworzyć wciągającą i przekonującą narrację. Pomaga również w przedstawieniu siebie jako osoby świadomej i wiarygodnej, a nie nieautentycznej czy fałszywej.
Aby uniknąć powszechnych błędów, wiedza o tym, czego nie robić, jest równie ważna.
Nie twórz narracji, gdzie wszystko kręci się wokół Ciebie, zamiast wokół Twojego klienta, ponieważ ludzie chcą czuć się zauważeni i wysłuchani. Wielu klientów twierdzi, że ich relacja z marką zaczyna się w momencie, w którym czują się zrozumiani.
Nie upiększaj prawdy, gdyż w ten sposób może stracić wiarygodność w oczach swoich klientów.
Wnioski
Storytelling to z całą pewnością potężne narzędzie. Dobrze opowiedziana historia angażuje, przykuwa uwagę, buduje więź, kultywuje społeczność i generuje dowód społeczny - pomagając Ci zwiększyć liczbę odbiorców i sprzedaż.
Ale nie każda historia jest równa. Aby zmaksymalizować wpływ, opowiadaj historie, które trafiają do odbiorców docelowych w miejscu, w którym się znajdują. Zrozum, kim jesteś, kim są Twoi odbiorcy i jak efektywnie wykorzystywać dane oraz elementy storytellingu.
Divloy to ekspercka firma z wieloletnim doświadczeniem w digital marketingu dla rozwoju biznesów w internecie. Realizujemy działania w obszarze SEO, kampanii PPC, audytów, szkoleń i doradztwa. Cechuje nas współpraca z klientami oczekującymi wysokiej skuteczności. Kierujemy się zasadą, iż kluczowe elementy marketingu internetowego to wdrażanie najnowszych rozwiązań i narzędzi, a do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów niezbędne jest wyciąganie wniosków z przeprowadzanych analiz.