optymalizacja strony pod kątem połączeń telefonicznych

Jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem zwiększenia ilości połączeń telefonicznych?

Kilka lat temu Google przeprowadziło badanie na 3000 użytkownikach urządzeń mobilnych, gdzie blisko połowa z nich wskazała, że jest dużo bardziej skłonna do podjęcia konwersji na stronie firmy, która oferuje możliwość zadzwonienia do niej bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. To dosyć ważna sprawa i nie można jej lekceważyć i z pewnością o co warto zadbać podczas pozycjonowania każdej firmowej strony internetowej.

Rozmowy telefoniczne najczęściej mają miejsce, gdy potencjalny klient jest prawie gotowy do podjęcia konwersji. Zastanawiając się nad tym faktem oczywistym jest, że zdarzają się sytuacje kiedy wolimy po prostu z kimś porozmawiać telefonicznie, ponieważ będzie to o wiele szybsza metoda uzyskania informacji od firmy, której ofertą jesteśmy zainteresowani.

Niestety, ale pomimo tego, że o trendzie Mobile First słyszymy już od wielu wielu lat, to nadal mnóstwo użytkowników trafia na firmowe strony internetowe, które nie są stworzone z myślą o urządzeniach mobilnych.

Zadbaj o mobilną wersję swojej strony

Jeśli Twoja firma sprzedaje przeważenie za pośrednictwem kontaktów telefonicznych z klientami, to przetestowanie dedykowanych rozwiązań na mobilnych wersjach strony, które skoncentrują się na zachęcaniu użytkownika do połączenia, może być idealnym krokiem.

Skupienia się na przyciskach do nawiązania połączeń z punktu widzenia projektowania strony www jest w stanie znacząco zwiększyć konwersje z połączeń telefonicznych.

W przypadku urządzeń mobilnych ważne jest, aby zdawać sobie sprawę, że inny układ elementów na stronie oznacza inny odbiór Twojego serwisu. To, co działa świetnie na komputerze stacjonarnym czy laptopie, może nie być tak skuteczne na ekranie smartfona.

Jeśli Twoi potencjalni klienci korzystający z urządzeń mobilnych są dla Ciebie wyjątkowo ważni, to mądrze jest przemyśleć wszystkie aspekty mobilne. Dobrze jest również zrozumieć zachowanie osoby, która ma telefon w dłoni i przegląda Twoją stronę internetową. Uwierz mi, że jest to o wiele bardziej skomplikowane niż może się wydawać na pierwszy rzut oka, bo osoba która znajduje się przy biurku ze swoim komputerem ma inne zachowania niż osoba korzystająca z telefonu.

Daj odwiedzającym dobry powód, by zadzwonili do Ciebie

Strona www w wersji mobile to nie tylko mniejsza wersja witryny, którą można zobaczyć na komputerze. To również technologie unikalne dla telefonów komórkowych, które mogą zachęcić użytkownika do nawiązania połączenia telefonicznego z Twoją firmą.

Niezależnie od branży, w której działasz, wyróżnienie dobrego powodu, który nakłoni użytkownika do nawiązania kontaktu telefonicznego jest niesamowicie istotne, dlatego ważne jest, aby dostosować swoją propozycję wartości do takiego użytkownika.

Niech Twój numer będzie klikalny

Można uznać to za oczywiste, ale nadal niezwykle zadziwiający jest fakt, jak wiele witryn internetowych nie posiada klikalnego numeru telefonu. Jeżeli Twój serwis jest pozycjonowany, a pomimo tego takie rozwiązanie nie zostało Ci zasugerowane do wdrożenia, to czym prędzej podejmij takie działania samodzielnie.

Jeżeli Twojego numeru telefon nie można kliknąć, to dzieje się tak zapewne dlatego, że nie masz wdrożonego odpowiedniego kodu, aby to zadziałało. W takim przypadku proszę bardzo i pamętaj o podmianie na swój numer telefonu:

<a href="tel:+1234567890">Zadzwoń 234 567 890</a>

Chociaż jest to niesamowicie proste rozwiązanie, to może zmienić wiele.

Zaimplementuj rozwiązanie do śledzenia połączeń

Optymalizując swoją stronę internetową pod kątem połączeń telefonicznych nie można pominąć konwersji polegających na śledzeniu połączeń. Dzięki temu dużo łatwiej zrozumiesz, w jaki sposób Twoja witryna prowadzi do takich konwersji.

Możesz je utworzyć chociażby z wykorzystaniem zdarzeń w Google Analytics.

cele google analytics

Sprawdzaj, które elementy serwisu dają najwięcej połączeń

Kolejnym wartym do analizy elementem jest śledzenie tego, które przyciski generują najwięcej połączeń telefonicznych. Korzystaj z map ciepła w swoim serwisie, a takie raporty wyświetla chociażby narzędzie Hotjar.

mapa ciepła hotjar

źródło: hotjar.com

Analizuj zachowanie na Twojej stronie

Dzięki wspominanemu powyżej narzędziu Hotjar będziesz miał również możliwość analizowania tego, jak daleko użytkownicy przewijają Twoją stronę www. Będziesz w stanie łatwo sprawdzić, czy oglądają ją w całości, a także dowiedzieć się, która część serwisu powoduje ich zatrzymanie, konwersję czy też opuszczenie witryny.

zachowania na stronie hotjar

źródło: hotjar.com

Połączenie map ciepła wraz ze śledzeniem przewijania byłoby idealnym zestawieniem i kompleksowym rozwiązaniem analitycznym.

Wnioski z artykułu

Optymalizacja strony internetowej pod kątem połączeń telefonicznych jest mało kiedy elementem, nad którym pochylają się ich właściciele. Ba, rzadko kiedy skupiają na tym swoją uwagę nawet te największe agencje SEO, które mając setki klientów nie dysponują zwyczajnie odpowiednią ilością czasu dla nich.

W połączeniach telefonicznych i ich analizie drzemie niewykorzystany potencjał, który warto zagospodarować, ponieważ tak jak wspomniałem na samym początku, rozmowy telefoniczne przeważnie mają miejsce, kiedy to potencjalny klient jest bardzo blisko podjęcia konwersji.

Potrzebujesz dodatkowej porady lub pomocy?

Koniecznie przeczytaj o naszej usłudze optymalizacji SEO stron internetowych, dzięki której pomagamy sklepom i stronom internetowym.

Zawsze możesz po prostu skontaktować się z nami i opisać jakiego wsparcia potrzebujesz.