optymalizacja strony pod urządzenia mobilne i poprawa konwersji

Jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne i poprawić konwersje?

Zastanawiałeś się kiedykolwiek czy mobilna wersja Twojej witryny posiada niższy współczynnik konwersji niż jej odpowiednik na komputery? A może jest na odwrót? W sytuacji, w której optymalizacja strony pod urządzenia mobilne kuleje i nie dbasz o nią, ryzykujesz utratę swoich przychodów. Telefony komórkowe stają się urządzeniami w coraz to większym stopniu konsumenckim, czyli częściej i chętniej na nich kupujemy oraz konwertujemy.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​istnieją rozwiązania, które wypada podjąć, aby stworzyć dobre wrażenia na użytkownikach mobile, a w tym artykule pomożemy Ci poznać te działania.

Przygotuj się do optymalizacji strony mobilnej

Przed przystąpieniem do optymalizacja stron mobilnych i wprowadzenia jakichkolwiek zmian w upewnij się, że śledzisz konwersje na urządzeniach mobilnych. Ustaw cele, aby mierzyć sukces swojej witryny mobilnej. Musisz być świadom, że będziesz potrzebować czasu, wiedzy oraz zasobów finansowych, aby wdrożyć poprawki mobilne.

Zacznij od prędkości serwisu

Oczekiwania konsumentów cyklicznie wzrastają, a szybki czas wczytywania strony ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia większej liczby konwersji mobilnych. Przystępując do optymalizacji strony mobilnej musisz wiedzieć jak szybka jest Twoja witryna mobilna, dlatego na początek skorzystaj z narzędzia Test My Site i sprawdź, jak działa witryna. Jeśli nie uzyskasz dobrego wyniku, powinien to być dla Ciebie impuls, aby wprowadzić zmiany.

Test My Site

Uczyń prędkość kluczowym wskaźnikiem wydajności, ponieważ szybkość ma bezpośredni wpływ na konwersje. Pamiętaj, że mniejsza waga strony daje lepszą prędkość, a więc więcej konwersji. Zoptymalizuj kod i wykorzystaj innowacje technologiczne, które mogą pomóc w poprawie wydajności strony jak na przykład Przyspieszone Strony Mobilne (AMP) czy Progresywne Aplikacje Internetowe (PWA).

Przyspieszone Strony Mobilne (AMP)

AMP (Accelerated Mobile Pages) to prosty i niezawodny framework HTML typu open source. Umożliwia tworzenie szybkich i płynnych stron internetowych, dzięki czemu są one ładowane niemal natychmiast. Pozwala również na tworzenie serwisów internetowych, które są po prostu wygodniejsze dla użytkownika.

Technologia Przyspieszonych Stron Mobilnych, stosowana jest przez najpopularniejsze platformy, jak chociażby Google, Twitter czy Bing.

Progresywne Aplikacje Internetowe (PWA)

PWA (Progressive Web App) stosują w swoim działaniu w pełni nowoczesne możliwości przypominając natywną aplikację mobilną. Dzięki takiemu rozwiązaniu aplikacje i strony internetowe ładują się szybciej, zapewniając w ten sposób lepszy UX, a to ma przełożenie na konwersje, które rosną.

Przeprowadź badania z testerem

Analiza witryny mobilnej pod kątem odnalezienia miejsc, w których użytkownicy stają się sfrustrowani, pomoże poprawić jej wrażenie. Zrozumienie takich zachowań jest kluczowe dla biznesu, dlatego ważne jest wysłuchanie prawdziwych ludzi i uczenie się od nich.

Ustal konkretny cel, czyli co chcesz zbadać i przydziel zadanie testerowi. Może to być na przykład znalezienie konkretnego produktu w Twoim sklepie online. Poproś osobę, która przystąpi do testowania, aby nagrała swój ekran wraz z dźwiękiem i w trakcie badania wyrażała swoje myśli na głos, tak abyś mógł je później odsłuchać i obejrzeć. Pamiętaj, że mają to być szczere wypowiedzi, bo właśnie to jest kluczem badania. Zbierz wyniki najlepiej od kilu osób, a później przeanalizuj je i wyciągnij wnioski.

Sprawdź, które strony notują najwięcej wyjść

Każda witryna internetowa posiada podstrony, które notują wyższe lub niższe współczynniki wyjść. W ich znalezieniu z pewnością może pomóc niezastąpione narzędzie analityczne, jakim jest Google Analytics. Skup się na znalezieniu tych podstron, z których użytkownicy najczęściej opuszają serwis, względem tego ile czasu trwał czas takiej wizyty. Poszukaj słabych punktów, aby określić, które podstrony wymagają większej uwagi. Analizując, które strony mają najwięcej wyjść, pamiętaj koniecznie o tym, że niska prędkość ładowania może być przyczyną, dla której użytkownicy nie realizują konwersji.

W optymalizacji strony pod kątem mobile postaw na przejrzystość informacji

Jeśli użytkownicy urządzeń mobilnych nie mogą czegoś zaleźć na Twojej stronie, to nie mogą tego kupić. Przejrzystość zasobów w serwisie to podstawa, jeśli chodzi o przekształcanie użytkowników w konwersje. Najważniejszym aspektem dla użytkownika jest szybkie znalezienie tego, czego właśnie szuka. Tworząc nowy serwis lub optymalizując aktualny, skoncentruj się na przejrzystości nawigacji oraz wyszukiwania w witrynie, a odbiorcy zareagują na to pozytywnie.

Przetestuj dodawanie najbardziej popularnych kategorii w górnej części swojej strony tak, aby klienci sprawnie mogli znaleźć to, czego potrzebują najczęściej.

Pamiętaj, że ładowanie grafik na stronie może zająć mnóstwo czasu, dlatego karuzela obrazów u góry strony może spowodować, że odwiedzający przez pewien czas będą patrzeć na pusty ekran. Nie można zapominać o tym, że trudno jest odczytać komunikaty znajdujące się na grafikach slidera, co dodatkowo zmniejsza przejrzystość serwisu na telefonach komórkowych.

Nie jest również tajemnicą, że zdecydowana większość użytkowników nie czyta stron internetowych. Oni je skanują wzrokiem łącząc słowa z ikonami oraz obrazami. Przetestuj zatem zastępowanie długich akapitów tekstu:

  • ikonami,
  • punktorami,
  • obrazami.

Użytkownicy, którzy wyszukują produktów w sklepie za pomocą wbudowanej wyszukiwarki, są o wiele bardziej skłonni do zakupów. Można zatem postawić tezę, że dobrze działająca funkcja wyszukiwania jest kluczowa w witrynach internetowych.

Będąc przy wyszukiwaniu możemy przejść do listingu produktów, a tutaj jeśli myślimy o konwersjach to prawdziwą koniecznością jest opcja filtrowania.

To by był na tyle

W tym artykule drogi czytelniku poznałeś kilka istotnych punktów względem tego, jak może wyglądać optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Użytkownicy smartfonów coraz częściej realizuję konwersje właśnie za ich pośrednictwem, dlatego zdecydowanie warto podjąć trochę wysiłku i przeznaczyć swoje zasoby na prace optymalizacyjne własnego serwisu, czyli jakby nie było własnego biznesu.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Sprawdź informacje o usłudze audytu SEO.

Dowiedz się więcej na temat usługi optymalizacji SEO.

Lub po prostu skontaktuj się z nami i napisz jakiego wsparcia potrzebujesz.