10 Istotnych Elementów Optymalizacji Sklepu Internetowego

10 Istotnych Elementów Optymalizacji Sklepu Internetowego

W trakcie zdobywania naszego doświadczenia mieliśmy okazję wiele razy pracować nad optymalizacją sklepów internetowych zarówno małych jak i dużych. Stąd też nasza wiedza, nie tylko teoretyczna, ale przede wszystkim praktyczna, którą postanowiliśmy się z Tobą podzielić. Przedstawiamy 10 punktową listę elementów, na które warto zwrócić uwagę podczas optymalizacji serwisów e-commerce.

Artykuł ten możesz traktować jako metodę służącą do kompleksowej oceny Twojego sklepu internetowego lub całkowicie nowego projektu. Mamy nadzieję, że będzie to dla Ciebie rzetelne źródło wartościowych pomysłów, których wdrożenie spowoduje, że Twój biznes przestanie tkwić w martwym punkcie, ale dosyć wstępu. Zaczynajmy!

Czy Twoja witryna e-commerce jest responsywna?

Optymalizacja sklepów to responsywność, która odnosi się do tego, jak dobrze witryna dostosowuje się do różnych rozmiarów przeglądarek i urządzeń. Istnieje wiele urządzeń i przeglądarek, dlatego niezwykle istotne jest, aby witryna została zaprojektowana tak, aby dobrze się renderowała na wszystkich urządzeniach.

Czy zachęcasz użytkowników do pozostawiania swojej opinii?

Opinie klientów są niesamowicie wartościowe w celu budowania zaangażowania z obecnymi klientami, a także zaufania wśród potencjalnych nabywców. Zachęcając klientów do pozostawiania recenzji w Twoim sklepie internetowym po zakończeniu transakcji, stworzysz solidną porcję pozytywnych referencji.

Czy oferujesz bezpłatną wysyłkę?

Bezpłatna wysyłka to jedna z najważniejszych kwestii, na które zwracają uwagę klienci dokonujący zakupów w sklepach online. Jeśli oferowanie bezpłatnej wysyłki zakupionych produktów jest dla Ciebie opłacalne, to powinieneś poważnie się nad tym zastanowić.

Czy Twój sklep skutecznie buduje zaufanie w oczach klientów?

Każdy, kto odwiedza sklep po raz pierwszy, natychmiast otrzymuje dziesiątki mikro-wrażeń, z których wszystkie składają się na opinię o wiarygodności. Projektując sklep internetowy rozważ następujące elementy, które mogą pomóc w budowaniu zaufania:

  • pokaźna ilość recenzji
  • profesjonalny design sklepu
  • informacje o latach na rynku (np. „Założony w 2010”)
  • łatwo widoczny numer telefonu i dane kontaktowe
  • informacje o nagrodach i certyfikatach
  • posiadanie protokołu SSL

Czy cena przecenionych produktów jest wyraźnie widoczna?

Zwróć uwagę na rabaty, których udzielasz przekreślając starą cenę i umieszczając ją obok nowej. Uwzględnij również procent rabatu, aby obniżki cen wydawały się znaczące.

Czy posiadasz przyjazną stronę błędu 404?

Ilekroć odwiedzający trafia na stronę błędu 404, jego podróż po Twoim sklepie zostaje przerwana, a to często prowadzi do irytacji i frustracji takiego klienta. Jest to moment, w którym najprawdopodobniej pomyśli, że nie ma co się tym przejmować i spróbuje w innym sklepie. Będąc przyjaznym na stronie błędu 404, możesz przezwyciężyć skłonność klientów do zamykania karty z Twoim sklepem w przeglądarce. Tacy klienci będą zdecydowanie bardziej skłonni dać Ci drugą szansę.

Czy masz łatwy dostęp do zasad dotyczących zwrotów i wysyłki?

Przekonaj się sam, w jaki sposób klient może sprawdzić zasady wysyłki zakupionych u Ciebie produktów lub dokonać zwrotu. Bardzo często są to dwa główne i niezwykle istotne problemy, na które natrafiają użytkownicy sklepów internetowych. Ułatw im szybkie znajdowanie informacji na obie z tych kwestii.

Czy wzmacniasz swoją ofertę poprzez USP (Unikalna Cecha Oferty)?

Musisz wiedzieć, że bardzo ważne jest podkreślanie USP w Twoich ofertach, ale czy wzmacniasz swój główny USP w całym sklepie? Prezentując użytkownikom najbardziej przekonujące USP stworzysz wyraźny związek między Twoim sklepem, a kluczowymi korzyściami, które oferujesz w produktach. Jeśli oferujesz na przykład bezpłatną wysyłkę swoich produktów, informuj, a wręcz krzycz o tym na każdej stronie sklepu!

Czy zdjęcia oferowanych produktów są wystarczająco duże i szczegółowe?

Optymalizacja sklepu internetowego to nie tylko aspekty technicznie, ale również doświadczenia klientów, dlatego też duże obrazy zawierające sporą ilość szczegółów to jedne z najcenniejszych zasobów, które posiadasz jako sprzedawca. Musisz pamiętać, że klienci mają zdecydowanie szerszy wachlarz wątpliwości podczas zakupów online w porównaniu z klientami robiącymi zakupy w sklepach stacjonarnych, gdzie mogą dokładnie sprawdzać produkty, które ich interesują. Twoim zadaniem jest w miarę jak najdokładniejsze zaprezentowanie graficzne oferty, dlatego upewnij się, że wszystkie obrazy są wystarczająco duże, aby zobaczyć szczegóły.

Czy kategorie w Twoim sklepie posiadają opcje filtrowania?

Wielu odwiedzających przechodzi do kategorii, aby przeglądać Twoją ofertę z zastosowaniem opcji filtrowania, takich jak na przykład rozmiar, kolor, cena, marka itp. Upewnij się, że posiadasz opcję filtrowania u góry strony lub na pasku bocznym.

Podsumowanie

Pamiętaj, że nie musisz wdrażać wszystkiego od razu. Zacznij od tych elementów, które najbardziej mogą wyróżnić Twoją ofertę produktową. Kiedy już to zrobisz, przejdź do optymalizacji tych elementów, które uważasz za nieco mniej istotne. Testuj ulepszenia, aby określić ich wpływ na Twój wynik finansowy. Wszystkie nasze porady są poparte praktycznym doświadczeniem i wieloletnimi testami. Sprawdziły się w przypadku wielu klientów i mamy nadzieję, że wkrótce zadziałają również w Twoim sklepie.

Jeśli zainteresował Cię artykuł i chciałbyś usprawnić swój sklep, poznaj naszą propozycję optymalizacji sklepu internetowego i przyciągnij jeszcze więcej potencjalnych klientów!