instagram

Nowa funkcja prostszych prywatnych polubień w Instagram Stories

Instagram dodał nowy, prosty sposób, aby użytkownicy mogli angażować się w treści Stories, co pozwala „polubić” dowolną historię w swoim kanale i powiadomić o tym twórcę bez konieczności rozpoczynania bezpośredniej rozmowy.

Funkcję tę zaprezentował szef Instagrama, Adam Mosseri. Od teraz na dole widoku Stories w aplikacji zobaczymy nową ikonę serca, która po dotknięciu wyśle ​​​​twórcy tej historii polubienie.


Polubienia historii nie są publiczne i tylko twórca będzie mógł je zobaczyć. Twórcy będą mogli zobaczyć polubienia swoich relacji w swoich statystykach dotyczących historii, z małą ikoną serca dodaną obok nazwy widzów na liście widoków.

Może to być przydatny sposób na zwiększenie zaangażowania w Stories, ale może również dodać kolejny sygnał dla Instagrama do wykorzystania w rankingu Stories w Twoim kanale i wyróżnienia tych, które mogą być najbardziej interesujące.

Instagram nie wskazał jednak, że jest to lub będzie w przyszłości jakimkolwiek czynnikiem rankingowym. Można jednak założyć, że dzięki innym sposobom bezpośredniego wglądu, Instagram przyjrzy się, jak mógłby to wykorzystać, aby poprawić wrażenia każdego użytkownika, pokazując im więcej treści, które lubią.

Może to być całkiem dobry sposób, aby dowiedzieć się więcej o szerszych reakcjach użytkowników, a jednocześnie zapewnić twórcom prosty mechanizm informacji zwrotnej. Zawsze lepiej jest widzieć, jak ludzie reagują, a zmniejszenie presji związanej z odpowiedziami bezpośrednimi na historie wydaje się pozytywnym krokiem.

Dzięki temu Stories, są bardziej zgodne z krótkimi klipami wideo w stylu TikToka, które opierają się na sygnałach zaangażowania użytkowników zarówno pod względem rankingu, jak i zaangażowania. Instagram ma już Reels, a teraz widzowie Stories będą mogli łatwiej wchodzić w interakcje, co może okazać się cenną zmianą.

Nowy przycisk „Lubię to dla Stories” jest udostępniany wszystkim użytkownikom od dzisiaj.

Artykuł powstał na bazie publikacji w SocialMediaToday.