Pozycjonowanie na YouTube

Pozycjonowanie na YouTube – na czym polega i o co tak właściwie chodzi?

Każdy z pewnością z nas wie, że na poprawę poziomu sprzedaży wpływa wiele czynników. Oczywiście prowadzenie kampanii Google Ads i Facebook Ads to skuteczne metody promocji. Włączając do tego pozycjonowanie SEO, można realnie poprawić poziom konwersji na stronie i pozyskać nowych, długofalowych klientów.

Chcesz dowiedzieć się jak wypozycjonować film na YouTube? To skuteczna metoda, szczególnie dla osób działających mocno w kampaniach społecznościowych.

Umów konsultację!

Czym jest i jak pozycjonować film na YouTube?

Na ten moment coraz więcej osób decyduje się na aktywność związaną z dodawaniem filmów oraz streamowaniem na YouTube. To ciekawa forma działalności, która pozwala na wypracowanie naprawdę wysokich dochodów. Influencerzy w Polsce i na świecie zarabiają nawet setki tysięcy dolarów miesięcznie w zamian za prowadzenie kampanii reklamowych w ramach sponsoringu w filmach dodawanych na swój kanał.

Zobacz także: 10 sposobów na skuteczne Call To Action (CTA).

Platforma YouTube daje niesamowite możliwości, szczególnie dla osób, które tworzą wartościowy content i prowadzą kampanie reklamowe dla zewnętrznych firm. Pozycjonowanie wideo jest jak najbardziej możliwe, choć działa to nieco inaczej w porównaniu do działań SEO prowadzonych na stronach internetowych. Zamysł jest podobny jak w odniesieniu do standardowego pozycjonowania SEO w wyszukiwarce Google, aczkolwiek wyniki wyszukiwania dotyczą wyłącznie wewnętrznej „szukajki” na YouTube.

YouTube

Algorytmy a pozycjonowanie filmów na YT – co trzeba wiedzieć?

Przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem filmów na YT warto dowiedzieć się, jak tak naprawdę działają algorytmy YouTube. Te funkcjonują głównie w oparciu o sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe. TO oznacza, że wyszukiwarka dokładnie analizuje frazy wpisane przez użytkownika i dopasowuje treść do potrzeb odbiorcy. Dzięki temu na stronach wyszukiwania wysokie pozycje uzyskują wideo, które dostarczają wartościowych informacji.

Jeśli chodzi o pozycjonowanie SEO filmów na YouTube, tutaj obowiązują trzy proste wskaźniki, które wpływają na pozycję filmu w wynikach wyszukiwania.

  1. Trafność wyszukiwania – to oznacza, że tytuł filmu powinien być jak najlepiej dopasowany pod konkretną frazę. Dzięki temu algorytm YT „wyrzuca” film na wysoką pozycję dla użytkownika korzystającego z wyszukiwarki wideo.
  2. Poziom zaangażowania – chodzi głównie o interakcje użytkowników z filmem. Reakcje widzów oraz średni czas oglądania to czynniki, które algorytmy YouTube traktują jako kluczowe podczas pozycjonowania.
  3. Jakość wideo – w dzisiejszych czasach wysoka jakość zawsze jest w cenie. Aby pozycjonowanie na YT było skuteczne, warto dodawać wideo, które będzie: wartościowe, wysokiej jakości, eksperckie, angażujące odbiorcę oraz zachęcające, np. do odwiedzenia kanału.

Pozycjonowanie wideo na YouTube nie należy do najłatwiejszych czynności, szczególnie ze względu na ogromną konkurencję. Na ten moment wiele osób na całym świecie decyduje się na karierę influencera. Niemniej jednak dobrze dobrane słowa kluczowe kanału YT mogę realnie przyczynić się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie filmików na YouTube? Krok po kroku

Optymalizacja YouTube polega przede wszystkim na wprowadzeniu rzetelnych treści do swojego kanału oraz odpowiednim nazewnictwie filmików. A zatem jak w praktyce przebiega pozycjonowanie filmów na YT? Aby kanał i filmy dodawane do serwisu trafiały do jak największej liczby odbiorców, trzeba zacząć pozycjonować wideo z uwzględnieniem kilku czynników.

  1. Tytuły i opisy filmów – te powinny być przede wszystkim czytelne, ale także bogate w słowa kluczowe kanału YT. Podczas pozycjonowania filmów warto zacząć od researchu słów kluczowych. Tutaj polecamy Ahrefs lub Keywords Explorer, który jest idealnym narzędziem do działań na YT. Frazy kluczowe powinny znaleźć się zarówno w tytule filmu, jak i w opisie – oczywiście umieszczone w jak najbardziej naturalnej formie.
  2. Tagowanie – co kryje się pod tym pojęciem i jak to wpływa na pozycjonowanie filmów na YouTube? Pamiętaj, że tagi powinny być nasycone frazami kluczowymi. Tutaj warto przeanalizować działania konkurencji. Poświęcenie kilku minut na takie działania może realnie przełożyć się na skuteczność pozycjonowania wideo oraz kanału na YT.
  3. Napisy w filmach – jeśli tworzysz wyłącznie w języku polskim, prawdopodobnie nie myślisz o dodawaniu napisów. To oczywiście błąd. Pozycjonowanie filmików na YouTube z napisami jest o wiele skuteczniejsze aniżeli treści bez dodanej transkrypcji. W ten sposób treści są przystępne dla większej grupy odbiorców, np. osób niesłyszących. Dodatkowo w transkrypcji zawsze można sprytnie przemycić frazy kluczowe.
  4. Miniaturki filmów – to typowo techniczna kwestia, która mimo wszystko może rzutować na pozycję filmiku w serwisie. Najskuteczniejsze będzie tu przygotowywanie własnych grafik, które zostaną użyte jako miniatury. Pozycjonując filmy na YouTube, zawsze warto wybrać taką grafikę, która pozwoli wyróżnić treść spośród innych i przyciągnie uwagę potencjalnego odbiorcy. Bardzo ważne jest także to, aby grafika spełniała techniczne wymogi serwisu.
  5. Karty końcowe – chodzi tu głównie o to, aby na ekranie podczas oglądania filmów pojawiały się interaktywne karty. Można to porównać do wezwania CTA (Call To Action), co zachęca widzów do odwiedzenia kanału lub obejrzenia innego wideo.

Jeśli chodzi o pozycjonowanie filmów na YouTube, istotnym czynnikiem rzutującym na pozycję w wynikach wyszukiwania jest czas widzów spędzony na oglądaniu wideo oraz przeglądaniu konkretnego kanału użytkownika. Im będzie dłuższy, tym skuteczniejsze są działania pozycjonerskie na YT.

Zapamiętaj! Nawet idealna optymalizacja SEO filmików i kanału nie będzie mieć znaczenia, jeśli treści na YT nie będą wartościowe z punktu widzenia widza.

Jak pozycjonować YouTube, czyli gdzie użytkownicy widzą filmy?

Prowadząc działania związane z pozycjonowaniem filmów na YouTube, zawsze warto wziąć pod uwagę miejsca, w których wyświetlane są filmy. Te mogą występować jako propozycje w wynikach wyszukiwania w Google (jako źródło zewnętrzne), ale także bezpośrednio w obrębie serwisu, np. proponowane filmy na stronie głównej, ekrany końcowe, proponowane playlisty, reklamy na YouTube.

Jest naprawdę wiele miejsc, w których są wyświetlane filmy w serwisie YouTube. Oczywiście nic nie dzieje się samo i duży wpływ na poziom oglądalności ma pozycjonowanie filmów. Na YouTube można to robić na wiele sposobów. Aby jednak osiągnąć jak najlepsze efekty, warto nawiązać współpracę ze specjalistami i opracować skuteczną kampanię wraz z wcześniejszym przeprowadzeniem analizy SEO fraz kluczowych do wykorzystania na kanale i w filmach.

video YouTube

Pozycjonowanie filmów na YouTube – podsumowanie

Aby działania związane z pozycjonowaniem i optymalizacją YouTube były skuteczne, trzeba przede wszystkim pozyskać podstawową wiedzę z zakresu SEO lub rozpocząć współpracę ze sprawdzoną agencją marketingową. W przeciwnym razie pozycjonowanie filmów na YT nie będzie skuteczne. Kluczowe zagadnienia, o których trzeba pamiętać w trakcie promowania kanału i pozycjonowania na frazy to:

  • ustalenie motywu przewodniego kanału,
  • analiza fraz kluczowych,
  • uruchomienie kampanii promocyjnych,
  • regularne dodawanie filmów,
  • interakcja z widzami – CTA widoczne podczas oglądania wideo, odpowiadanie na komentarze,
  • weryfikacja wyników pozycjonowania na YT,
  • udoskonalanie działań, aby pozycjonowanie filmów na YT było jeszcze skuteczniejsze.

Przeczytaj: Jak dobierać słowa kluczowe, aby pozycjonowanie było efektywne?

Wiedząc już, jak przebiega pozycjonowanie filmów na YouTube, warto też dowiedzieć się więcej o zaletach płynących z prowadzenia takich działań. Po rzetelnym dopasowaniu fraz kluczowych i rozpoczęciu pozycjonowania filmów na YT można zyskać: dodatkowy ruch na stronie internetowej i w obrębie promowanego kanału, efektywną promocję marki, większą liczbę podmiotów zainteresowanych współpracą w ramach kampanii sponsorowanych, skuteczniejszy link building.

Warto też dodać, że skuteczne działania związane z pozycjonowaniem filmów przekładają się także na lepsze zasięgi poza YouTube, np. w wyszukiwarce Google.