Jak dobierać słowa kluczowe

Jak dobierać słowa kluczowe, aby pozycjonowanie było efektywne?

Realizacja strategii marketingowej związanej z SEO powinna opierać się przede wszystkim na odpowiednio dobranych słowach kluczowych. Tylko w ten sposób można zmaksymalizować szanse na uzyskanie wysokich pozycji wyszukiwania serwisu w Google. Chcesz dowiedzieć się, jak dobrać słowa kluczowe na potrzeby stron internetowych? Czy branża ma wpływa na to, jak dopasowujemy słowa klucze, czyli frazy?

W tym artykule wyjaśnimy, jak poprawnie analizować wyrazy kluczowe oraz gdzie umieścić je na stronie, aby pozycjonowanie SEO przynosiło zadowalające efekty.

Umów konsultację!

Czym jest słowo kluczowe? Od tego trzeba zacząć!

Z definicji można wskazać, że frazy kluczowe są pojedynczymi wyrażeniami lub grupą słów, które są często wyszukiwane przez internautów. Im więcej wyszukiwań konkretnej frazy, tym korzystniejsze będzie jej umieszczenie na stronie internetowej.

Słowa klucze, czyli frazy to wyrażenia umieszczane bezpośrednio na stronach www. Oczywiście nie można zakładać, że po wrzuceniu treści z istotnymi frazami witryna od razu osiągnie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony na słowa kluczowe to długotrwały proces, który może trwać wiele miesięcy.

Słowa kluczowe SEO są ważne, chociażby z punktu widzenia pozycjonowania strony internetowej. Dokładna weryfikacja tego, jakich wyrażeń szukają potencjalni klienci w danej branży oraz jak działa konkurencja, jest podstawą, aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe i zacząć pozyskiwać ruch organiczny.

Jak sprawdzić słowa kluczowe? Dobry początek pozycjonowania SEO

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, strony słowa kluczowe są podstawowym elementem, który trzeba dokładnie zweryfikować przed podjęciem jakichkolwiek działań. Już na etapie planowania strategii marketingowej trzeba dokładnie przeanalizować dotychczasową widoczność serwisu oraz konkurencję. Można to zrobić na przykład przez program Senuto, który umożliwia szybkie sprawdzenie istotnych wyrazów kluczowych oraz analizę konkurencji pod kątem pozycji w Google.

Inne sposoby i aplikacje, które ułatwią Ci poszukiwanie słów kluczowych wartych wykorzystania w trakcie pozycjonowania witryny to:

  • Google Ads – planer słów kluczowych
  • Ahrefs
  • SEMSTORM
  • SEMrush

Zatem, jak dobierać słowa kluczowe, aby pozycjonowanie przynosiło zadowalające efekty? Przede wszystkim musisz dopasować frazy do profilu swojej działalności. Te z największą liczbą wyszukiwań stosuj najczęściej, natomiast wszystkie pochodne staraj się umieszczać średnio raz na 500 - 1000 znaków treści na stronie internetowej.

Interesuje Cię więcej zagadnień z zakresu pozycjonowania witryn? W takim razie przeczytaj nasz artykuł: Pozycjonowanie wizytówki Google – na czym polega i kiedy warto to robić?

słowa kluczowe

Rodzaje słów kluczowych – jakie frazy rozróżniamy?

Zanim ostatecznie zamkniesz dobór słów kluczowych na stronę internetową, musisz też rozróżnić podstawowe odmiany fraz wyszukiwania. Dopiero wtedy będziesz w stanie wybrać odpowiednie słowa klucze, które pomogą Ci w planowaniu i realizowaniu strategii pozycjonowania SEO. Podstawowe odmiany fraz kluczowych to:

  • Generyczne słowa klucze - czyli krótkie wyrażenia składające się maksymalnie z trzech słów. Jest ich najwięcej w sieci, a więc charakteryzują się dość niskim współczynnikiem konwersji.
  • Długie ogony (long tail) - tutaj mowa o wyrażeniach, które są dłuższe niż 3 słowa. Bywają mocno specyficzne, ale ich atutem jest wysoki poziom konkurencyjności.
  • Semantyczne frazy kluczowe - są związane z głównymi słowami kluczowymi. Najczęściej stosowane na blogach i w postach reklamowych.
  • Frazy lokalne -t akie słowa kluczowe są często powiązane z krajem, województwem, miastem lub konkretną dzielnicą w danej miejscowości. Takie słowa kluczowe stosuje się w przypadku pozycjonowania lokalnego, np. mechanik Warszawa.

Nawet jeśli wiesz, jak dobierać słowa kluczowe, zawsze powinieneś też zwrócić uwagę na to, jakie rodzaje fraz planujesz wykorzystać na stronie internetowej. Te powinny być dobrane tak, aby potencjalni klienci szybciej trafili do witryny i dokonali zakupu.

Czym jest konkurencyjność słów kluczowych?

Konkurencyjność słów kluczowych odnosi się do poziomu trudności związanego z osiągnięciem wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego. Jest to kluczowy aspekt w dziedzinie SEO i PPC.

Poniżej znajdziesz kilka kluczowych aspektów konkurencyjności słów kluczowych:

  • wysoka konkurencja - słowa kluczowe z wysoką konkurencją są trudniejsze do rankingowania na wysokich pozycjach, ponieważ wiele stron internetowych próbuje je zoptymalizować. Przykłady to ogólne frazy, takie jak "buty" czy "telefony komórkowe"
  • niska konkurencja - frazy kluczowe z niską konkurencją są łatwiejsze do rankingowania, ponieważ mniej stron próbuje je zoptymalizować. Mogą to być bardziej specyficzne frazy, takie jak "buty trekkingowe dla dzieci" czy "najlepszy serwis telefonów komórkowych w Krakowie"
  • wolumen wyszukiwania - wysoki wolumen wyszukiwania może wskazywać na wysoką konkurencyjność, ponieważ więcej stron będzie próbowało zoptymalizować te popularne frazy
  • jakość konkurencji - nie chodzi tylko o ilość konkurencji, ale także o jakość. Jeśli konkurencyjne strony są dobrze zoptymalizowane i mają silne profile linków, może to zwiększyć poziom konkurencyjności
  • intencja użytkownika - zrozumienie, czego szuka użytkownik wpisując dane słowo kluczowe, może pomóc w lepszym dostosowaniu treści i zwiększeniu szans na wyższą pozycję
  • koszt za kliknięcie (CPC) - w kontekście płatnych reklam, konkurencyjność słów kluczowych może również odnosić się do kosztu za kliknięcie. Wyższa konkurencyjność może prowadzić do wyższych kosztów za kliknięcie w kampaniach reklamowych

Ocena konkurencyjności słów kluczowych jest wyjątkowo złożonym procesem, który może wymagać użycia specjalistycznych narzędzi i analizy pokaźnej liczby czynników. Cały proces pomaga w wyborze odpowiednich słów kluczowych do optymalizacji, tak aby zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania i osiągnąć wybrane cele marketingowe.

Wybór słów kluczowych – jak stworzyć perfekcyjną listę słów do pozycjonowania?

Im lepiej dopasowane słowa kluczowe do charakterystyki biznesu, tym większa szansa, że strategia pozycjonowania SEO przyniesie zadowalające efekty. Poniżej przedstawiamy kilka zasad tworzenia listy fraz kluczowych, które będą zgodne z zasadami SEO i ułatwią umocnienie pozycji witryny w wyszukiwarce Google.

  1. Postaraj się, aby umieścić na stronie internetowej słowa kluczowe zawierające nazwę produktu lub usługi, który chcesz sprzedać. W tym przypadku świetnie sprawdzają się frazy typu long tail.
  2. Dbaj o to, aby wybrane frazy kluczowe wskazywały na konkretny obszar terytorialny. Jeśli działasz wyłącznie na lokalnym rynku, niech słowa klucze na to wskazują.
  3. Unikaj nadmiernie złożonych i specjalistycznych fraz kluczowych. Używaj optymalnych słów, które są chętnie wyszukiwane przez użytkowników.
  4. Raczej nie stosuj ogólnych fraz, które nie przekładają się na konwersję strony internetowej. Jeśli to zrobisz, musisz liczyć się z większymi nakładami finansowymi, aby osiągnąć jakiekolwiek efekty.

W przypadku działań SEO analiza słów kluczowych jest podstawą do rozpoczęcia jakiegokolwiek działania w zakresie umocnienia pozycji strony w wyszukiwarce Google. Jeśli chcesz mieć pewność, że opracowana strategia będzie skuteczna, koniecznie skorzystaj z powyższych wskazówek. A może brakuje Ci doświadczenia i wolisz oddać swoją witrynę w ręce specjalistów? Skontaktuj się z nami.

W Divloy zajmiemy się kompleksowo pozycjonowaniem SEO oraz dopasowaniem słów kluczowych do Twojego biznesu.

Wybór słów kluczowych

Gdzie umieścić słowa kluczowe na stronie? Praktyczne porady dla pozycjonerów

Znasz istotne frazy kluczowe, ale nie masz pojęcia, jak wykorzystać ich potencjał? No właśnie… to częsty problem osób, które próbują swoich sił w samodzielnym przygotowaniu strategii marketingowej i listy słów kluczowych.

Wybrane słowa kluczowe SEO można użyć przede wszystkim na landing page strony internetowej, w sekcjach FAQ oraz na blogu. To najlepszy sposób, aby wrzucić jak najwięcej wybranych fraz kluczowych do serwisu i umocnić jego pozycję w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak o tym, że Google dość długo przetwarza informacje, dlatego na pierwsze efekty pozycjonowania słów kluczowych SEO trzeba poczekać – kilka lub kilkanaście tygodni.

Jak wpisywać słowa kluczowe na stronę internetową? Podsumowanie

Już wiesz, jak dobierać słowa kluczowe dla swojego serwisu, a także gdzie warto je umieszczać. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, w jakiej formie należy używać frazy, aby pozycjonowanie SEO było naprawdę skuteczne? Na ten moment wyszukiwarka Google ceni sobie strony, które są prowadzone naturalnie i rzetelnie. To oznacza, że upychanie słów kluczowych na siłę wszędzie, gdzie tylko się da, raczej nie jest dobrym pomysłem.

Podczas tworzenia treści na stronach www dbaj o naturalność i stosuj frazy tak, aby brzmiały po ludzku. Dzięki temu wybrane słowa klucze naprawdę będą użyteczne, a Twój serwis internetowy pozostanie na wysokich pozycjach w Google na konkretne frazy wybrane na etapie weryfikacji widoczności strony www.

Zachęcamy też do sprawdzenia innych wpisów na naszym blogu. Jeśli interesujesz się pozycjonowaniem sklepu online, koniecznie sprawdź też wpis: Pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym – na czym polega i czy ma sens?