Pozycjonowanie wizytówki Google – na czym polega i kiedy warto to robić?
Promocja firmy w dzisiejszych czasach wiąże się często ze sporymi wydatkami. Te dotyczą nie tylko pozycjonowania witryny w Google, optymalizacji serwisów internetowych, ale także poprawy widoczności wizytówki Google Maps. Chcesz dowiedzieć się, na czym polega pozycjonowanie wizytówki Google? Czy takie działania mają realny wpływ na poprawę widoczności firmy na rynku lokalnym i ogólnokrajowym? W tym artykule znajdziesz wiele przydatnych informacji na ten temat i poznasz skuteczne metody na pozycjonowanie wizytówki w Google.
Umów konsultację! |
Spis treści
Wizytówka w Mapach Google – co to takiego?
Google Moja Firma to narzędzie, które pozwala na promowanie przedsiębiorstwa z dużym naciskiem na lokalny rynek. W wizytówkach Google znajdują się podstawowe informacje o działalności, dane reklamowe, a także godziny otwarcia firmy, lokalizacja czy nawet adres strony internetowej.
Wygląd wizytówki firmowej w Mapach Google jest dość prosty. Po wejściu w profil biznesowy oczom użytkownika ukazują się kafelki takie, jak: strona internetowa, trasa, opcja zapisania pinezki do ulubionych oraz dane kontaktowe.
Pozycjonowanie w Google Maps ma znaczenie szczególnie wtedy, kiedy chcemy wypromować swój biznes na lokalnym rynku z naciskiem na konkretne grupy klientów. Widoczność w Google Maps, a dokładnie sposób wyświetlania się profilu firmowego zależy od sytuacji. Użytkownicy zobaczą wizytówkę przedsiębiorstwa w mapach, jeśli:
- wpiszą w wyszukiwarkę internetową nazwę danego przedsiębiorstwa,
- przejdą do zakładki –> więcej informacji przy konkretnej pozycji wyszukiwania w Google Maps,
- rozpoczną wyszukiwanie usług lub firm na konkretne frazy lokalne powiązane z działalnością.
Pozycjonowanie wizytówki Google Maps ma ogromne znaczenie, szczególnie jeśli chcemy sprawić, że nasz biznes będzie widoczny w wynikach wyszukiwania. Im lepiej prowadzona wizytówka firmowa, tym większa szansa, że profil pojawi się użytkownikom na konkretne polecenia wyszukiwania.
Czytaj również: 12 funkcji które Google Maps ma do zaoferowania
Pozycjonowanie w Mapach Google – dlaczego warto to robić?
Inwestycja w optymalizację Google Moja Firma oraz osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania w Google Maps to świetny sposób, aby wypromować markę i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Co ciekawe, to narzędzi do promocji jest dostępne w 100% bezpłatnie, co znacząco ogranicza wydatki związane z działaniami marketingowymi.
Argumenty, które determinują opłacalność inwestycji w pozycjonowanie w Google Maps to:
- znacznie większe zainteresowanie użytkowników usługami firm, które mają wysokie pozycje wizytówki w Google Maps (chodzi głównie o sugestie znanych i polecanych miejsc),
- lepsza widoczność witryny firmowej w standardowej wyszukiwarce firmy – to dodatkowa przestrzeń promocyjna, co przekłada się na rozpoznawalność przedsiębiorstwa na rynku,
- łatwy sposób na przekazywanie odbiorcom kluczowych informacji na temat prowadzonego biznesu,
- umocnienie pozycji firmy na rynku lokalnym, a także poprawa świadomości marki wśród odbiorców,
- zwiększenie poziomu zaufania do przedsiębiorstwa – mowa tu przede wszystkim o pozytywnych opiniach na profilu firmowym w wizytówce Google Maps.
Pozycjonowanie wizytówki zawsze ma sens, gdyż wpływa pozytywnie na wizerunek marki, a także jej widoczność, szczególnie na lokalnym rynku, biorąc pod uwagę lokalizację.
Pozycjonowanie firmy w Google Maps – najważniejsze wskazówki
Przed podjęciem jakichkolwiek działań związanych z pozycjonowaniem w Mapach Google, warto zaznajomić się z zasadą działania Map Google i profili firmowych widocznych w wynikach wyszukiwania.
Jeśli masz już poprawnie działającą wizytówkę, ale ta nie wyświetla się na wysokich pozycjach na powiązane frazy branżowe, musisz wdrożyć odpowiednie działania, które pomogą Ci poprawić widoczność w Google Maps. Poniżej przedstawiamy kilka istotnych działań, które trzeba zrealizować, aby pozycjonowanie firmy w Google przyniosło zamierzone efekty.
- Postaraj się w 100% uzupełnić firmy profil. Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps zaczyna się od weryfikacji danych wpisanych do firmowego profilu. Chodzi tu przede wszystkim o: dokładną nazwę przedsiębiorstwa, dane adresowe i telefoniczne, adres strony internetowej, informacje o godzinach pracy firmy oraz proponowane usługi i produkty.
- Sklasyfikuj swoją działalność do odpowiedniej kategorii. W trakcie dodawania wizytówki Google trzeba wybrać odpowiednią kategorię dla swojej działalności, najlepiej powiązaną z branżą. To samo tyczy się opisu, który znajdzie się w firmowym profilu widocznym w Google. Aby go stworzyć, warto też użyć branżowych słów kluczowych. Im lepiej zdefiniowany biznes, tym większa szansa, że pozycjonowanie wizytówki Google przyniesie zamierzone efekty.
- Dodaj zdjęcia i otaguj je. Jednocześnie bardzo ważne jest to, aby dodawane grafiki były zoptymalizowane pod kątem rozmiaru. W wizytówce Google ogromne znaczenie mają zdjęcia oraz ich jakość. Co więcej, dodawane zdjęcia powinny prezentować firmę, jej profil działalności oraz produkty lub usługi, które są proponowane potencjalnym klientom.
- Dbaj o pozytywne opinie w wizytówce na Mapach Google. Im więcej pozytywnych recenzji od zadowolonych klientów, tym lepiej. To mocno rzutuje na pozycje wyszukiwania firmy w Mapach Google. Warto też reagować na wszystkie opinie – także te negatywne. Przekazywany feedback i reakcje na konkretne opinie generują ruch w wizytówce Google, co przyczynia się do pozycjonowania firmy w Google.
- Zoptymalizuj witrynę na frazy lokalne – takie działania mocno podbijają pozycjonowanie w Mapach Google. Wystarczy wykorzystać frazy długiego ogona, rozbudować treści na podstrony związane z lokalizacją i to wszystko.
- Staraj się regularnie publikować posty na firmowym profilu – wizytówka Google to miejsce, które można traktować podobnie jak media społecznościowe. To świetna przestrzeń, aby publikować branżowe newsy i przekazywać nowości o produktach oraz promocjach.
Optymalizacja Google Maps nie jest najłatwiejszym zadaniem, dlatego warto zwrócić się o pomoc do wykwalifikowanych specjalistów, którzy zajmą się pozycjonowaniem wizytówki firmowej kompleksowo – zaczynając od audytu dotychczasowych działań, a kończąc na wdrożeniu wcześniej opracowanej strategii marketingowej.
Jak pozycjonować wizytówkę Google? Na czym to polega?
Działania powiązane z pozycjonowaniem wizytówek w Mapach Google obejmują co najmniej kilka czynników, które rzutują na wysokie pozycje firmowej wizytówki w wynikach wyszukiwania. Na popularność wizytówki w Mapach Google składają się takie parametry, jak:
- Lokalizacja – chodzi tu głównie o to, w jakiej odległości od wyszukiwanego miejsca znajduje się użytkownik. Im jest bliżej, tym większa szansa, że firmowa wizytówka pojawi się w wynikach wyszukiwania na wysokiej pozycji.
- Rozpoznawalność na słowa kluczowe – pozycjonowanie wizytówki Google polega w dużej mierze na użyciu na stronie kluczowych fraz, na które jest jednocześnie pozycjonowany profil w Mapach Google.
- Content – treść zawarta w wizytówkach Google, a także bezpośrednio na stronie internetowej firmy mocno rzutuje na wysokie pozycje w wyszukiwaniach. To oznacza, że dobrze napisany i zaplanowany content firmowy jest podstawą do osiągnięcia sukcesu.
Do zarządzania wizytówką służy panel Google Moja Firma, do którego dostęp jest darmowy. Niemniej jednak, aby pozycjonowanie firmy w Google Maps było efektywne, warto zwrócić się o pomoc do specjalistów. W przeciwnym razie prowadzone działania mogą nie przynieść tak dobrych efektów, jak te oczekiwane przez przedsiębiorstwo.
Divloy to ekspercka firma z wieloletnim doświadczeniem w digital marketingu dla rozwoju biznesów w internecie. Realizujemy działania w obszarze SEO, kampanii PPC, audytów, szkoleń i doradztwa. Cechuje nas współpraca z klientami oczekującymi wysokiej skuteczności. Kierujemy się zasadą, iż kluczowe elementy marketingu internetowego to wdrażanie najnowszych rozwiązań i narzędzi, a do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów niezbędne jest wyciąganie wniosków z przeprowadzanych analiz.