Strona One Page

Strona One Page – co to takiego i jak ją pozycjonować?

Przed założeniem strony firmowej musisz odpowiedzieć sobie na jedno podstawowe pytanie – do czego tak naprawdę jej potrzebujesz? Jeśli uruchamiasz sklep internetowy lub portal blogowy, potrzebujesz zaawansowanego systemu, który udźwignie obszerność serwisu. Jeśli jednak stawiasz na prostotę i wyłącznie możliwość przedstawienia oferty swojego przedsiębiorstwa w sieci – wtedy najlepszym wyborem będzie strona One Page. Kiedy to dobry wybór, jakie zalety mają takie serwisy i czy nie sprawiają problemów z pozycjonowaniem? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Umów konsultację!

Strona typu One Page – co to takiego i kiedy warto ją założyć?

Nowoczesne strony typu One Page to serwisy, które można wykorzystać na wiele sposobów. Świetnie nadają się do przedstawienia firmowego portfolio, wirtualnego CV lub konkretnego produktu albo usługi. Jak widzisz, jest mnóstwo możliwości wykorzystania serwisów zbudowanych jako pojedyncza strona.

Co więcej, taka witryna nie zawiera skomplikowanej struktury podstron, obszernego menu kontekstowego oraz trudnego w obyciu układu. Design strony One Page najczęściej ma przewijany układ i zazwyczaj jest ukierunkowany na mocne oddziaływanie na emocje czytelnika, np. poprzez stosowanie licznych CTA (Call To Action), czyli wezwań użytkownika do działania.

Na uruchomienie strony typu One Page warto się zdecydować przede wszystkim wtedy, kiedy chcesz elegancko przedstawić ofertę swojego przedsiębiorstwa, markę własną lub konkretny produkt, który dopiero zamierzasz wprowadzić na rynek. Jednostronicowe strony internetowe to doskonały sposób na promocję biznesu przy jednoczesnej optymalizacji kosztów związanych z budową serwisu i jego pozycjonowaniem.

Zalety stron One Page

Chcesz dowiedzieć się, czym wyróżnia się strona One Page? Przykłady zalet, które powinny zachęcić Cię do założenia takiego serwisu to:

  • łatwość projektowania i wdrożenia gotowej strony na serwer www,
  • doskonała szybkość strony,
  • łatwość optymalizacji serwisu,
  • mniej problemów technicznych związanych z działaniem strony,
  • łatwość wykonywania testów A/B,
  • efektywne przyciąganie uwagi potencjalnego klienta.

Dobrze przygotowana strona One Page to świetny sposób na wypromowanie biznesu, produktu lub usługi zarówno na lokalnym, jak i międzynarodowym rynku. W tym przypadku nie musisz martwić się o koszty, gdyż stworzenie prostego serwisu One Page to wydatek zaczynający się nawet od kilkuset złotych.

Wady strony One Page

Oczywiście strony internetowe typu One Page mają również pewne wady, których nie możemy pominąć. Kluczowe negatywy wynikające z posiadania takiej strony www to:

  • Mocno ograniczone możliwości wprowadzenia treści na stronie, co utrudnia działania SEO. Oczywiście tutaj wiele zależy od tego, jaka jest liczba sekcji na stronie oraz od stworzonego designu.
  • Ograniczone możliwości doboru fraz do wykorzystania na stronie.
  • Liczne efekty specjalne i dynamiczne elementy na stronie mogą rzutować na czas jej ładowania. Warto więc pomyśleć o dobrej optymalizacji na stronie typu One Page.

Zatem czy opłaca się zainwestować w stronę One Page, biorąc pod uwagę jej wady i zalety? Zdecydowanie tak, szczególnie jeśli w grę wchodzi prosta promocja biznesu i szybkie przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Pamiętaj, że takie serwisy są nastawione przede wszystkim na wysoki współczynnik konwersji.

Pozycjonowanie SEO a strona One Page – jakie metody są najskuteczniejsze?

W ramach działań powiązanych z pozycjonowaniem SEO strony typu One Page możesz wykorzystać wiele metod. Najpowszechniejsze czynności, które pozwalają na skuteczne wypromowanie witryny i osiągnięcie wyższych pozycji w wyszukiwarce Google to:

  • edycja metadanych,
  • zewnętrzny link building,
  • content wysokiej jakości,
  • optymalizacja czasu ładowania strony,
  • uzupełnienie atrybutów ALT do grafik,
  • pełna responsywność serwisu One Page.

SEO strony

Pamiętaj też o tym, aby dokładnie przeanalizować newralgiczne słowa kluczowe, na które zaczniesz pozycjonować stronę One Page. To podstawa, aby jakiekolwiek działania SEO miały sens i przynosiły zadowalające efekty. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak powinna być pozycjonowana strona One Page? Poniżej przedstawiamy przykłady działania, które może realnie wpłynąć na widoczność serwisu.

A może chcesz dowiedzieć się więcej o poprawnym dopasowaniu fraz kluczowych? Czytaj więcej: Jak dobierać słowa kluczowe, aby pozycjonowanie było efektywne?

Link building

To zagadnienie, które dotyczy nie tyle pozycjonowania SEO, co pozyskiwania linków zewnętrznych. Możesz ustalić konkretną frazę pod linkowanie, aby zbudować mocną pozycję dla strony One Page. W przypadku stron tego typu linkowanie koncentruje się wyłącznie na jednej lub góra trzech frazach kluczowych.

Struktura serwisu i czas ładowania

To podstawa, aby roboty Google zaindeksowały witrynę jako łatwą w obsłudze. Im szybciej ładuje się strona One Page, tym większa szansa na zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Liczy się także przejrzysta struktura serwisu. Witryny One Page z założenia są proste, ale bardzo ważny jest też estetyczny design, prosta nawigacja i obecne wezwania CTA, które zachęcą użytkownika do integracji i zwiększą poziom konwersji na stronie.

Responsywność

Wbrew pozorom możliwość wyświetlania strony internetowej na urządzeniach mobilnych i komputerach w odpowiedniej rozdzielczości mocno przekłada się na efekty pozycjonowania. Dla stron One Page standardem stało się projektowanie ich tak, aby te poprawnie wyświetlały się wszystkim użytkownikom. Kluczem do sukcesu jest stworzenie efektywnej wersji strony One Page – zarówno na komputer, jak i urządzenia mobilne.

Content, meta dane i słowa kluczowe

Jeśli chcesz pozycjonować stronę One Page, musisz dobrze dopasować frazy kluczowe i umieścić je w odpowiednich sekcjach na stronie. W trakcie tworzenia contentu zadbaj o poprawne rozmieszczenie nagłówków H1, H2 i opcjonalnie H3, a także akapitów. Treść powinna być nie tylko czytelna i zachęcająca użytkownika do interakcji, ale także naturalnie nasycona słowami kluczowymi.

Linkowanie wewnętrzne i menu główne

Optymalizacja działania menu głównego oraz stworzenie linkowania wewnętrznego to kolejna ważna czynność, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony typu One Page. Przykładem ustawienia wewnętrznych linków jest stworzenie odnośników do konkretnych sekcji strony i przypisanie ich do odpowiednich pozycji w menu kontekstowym. Dzięki temu użytkownik nie musi przewijać całej strony One Page, by przejść do interesującej go sekcji. Wystarczy kliknąć przycisk CTA lub w menu, aby przenieść się do konkretnego miejsca.

Pamiętaj o CTA i danych kontaktowych

W celu zwiększenia zainteresowania użytkowników oraz utrzymania wysokiego poziomu konwersji na stronie One Page koniecznie zacznij stosować chwytliwe wzmianki CTA. W ten sposób zachęcisz użytkowników do działania na stronie i realnie poprawisz poziom rozpoznawalności marki, produktu lub usługi.

Bardzo ważne są także dane kontaktowe – najczęściej umieszczane na końcu strony typu One Page. Możesz je wstawić tuż przy formularzu kontaktowym, a dodatkowo stworzyć funkcjonalne przyciski przenoszące czytelnika, np. do skrzynki e-mail.

Strona One Page a działania SEO – podsumowanie

Zakładając stronę typu One Page musisz przede wszystkim ustalić kilka ważnych szczegółów. Odpowiedz sobie na pytanie, czego tak naprawdę oczekujesz od budowanego serwisu, jakie cele biznesowe chcesz osiągnąć oraz jaki masz budżet na prowadzone działania reklamowe. Tylko w ten sposób będziesz w stanie osiągnąć sukces i stworzyć funkcjonalny serwis, który przełoży się na Twoje zyski.

Jednostronicowa witryna to dobry sposób na promocję prostych usług w sektorze finansowym, budowlanym, kosmetycznym czy nawet gastronomicznym. Oczywiście wiele zależy od tego, jakie efekty chcesz osiągnąć. Strona One Page nigdy nie będzie tak obszerna, jak witryna sklepu internetowego wraz z blogiem tematycznym. A może podjąłeś już decyzję i chcesz zbudować od podstaw stronę One Page oraz zlecić jej pozycjonowanie SEO? Skontaktuj się z nami, a otrzymasz kompleksową pomoc w zakresie marketingu, pozycjonowania i prowadzenia kampanii reklamowych.