Zmaksymalizuj Zyski Dzięki Połączeniu SEO i CRO

Zmaksymalizuj Zyski Dzięki Połączeniu SEO i CRO

Właściwie realizowane CRO i SEO to idealne połączenie, ale nie zawsze jest to takie proste. Optymalizacja konwersji ma na celu poprawę komfortu użytkownika, co jest zbieżne z tym, czego Google oczekuje obecnie od stron www i pozostaje to niezmiennym trendem. Im bardziej ulepszasz własną witrynę, tym wyższa powinna być jej pozycja w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zyskujesz większy ruch, więcej konwersji, czyli więcej pieniędzy ze sprzedaży oferowanych produktów/usług.

Jednak nie jest tak kolorowo i bardzo często istnieje konflikt idealnego połączenia CRO i SEO i jest to dosyć często poruszany problem. Ma to miejsce zwłaszcza przy bardzo ograniczonych budżetach, gdzie muszą mieć miejsce kompromisy i decyzje między inwestycjami w jedno z nich.

Optymalizacja konwersji i optymalizacja serwisu powinny ze sobą współpracować

W interesie Google leży zapewnienie najlepszej jakości wyników wyszukiwania dla użytkownika. Dlatego bardzo często dochodzi do aktualizacji algorytmów wyszukiwarki. Ostatnia tendencja wykazała, że czynniki UX na stronie mają większe znaczenie niż ilość słów kluczowych. Kiedy optymalizowana jest szybkość strony, pomaga to w poprawie widoczności serwisu w SERPach. Ludzie lubią szybkie strony, a Google doskonale o tym wie, dlatego od dawna kładzie ogromny nacisk na zachęcanie do optymalizacji właśnie tego elementu, między innymi udostępniając narzędzie PageSpeed Insights.

CRO w większości przypadków nie powoduje konfliktu z SEO, a raczej jest uzupełnieniem

Klasycznym tego przykładem jest odwieczne pytanie, czy tworzyć treści merytoryczne, a co za tym idzie przydatne dla czytelnika, wymagające jednocześnie zdecydowanego nakładu przy redagowaniu takich treści czy też zwykłe teksty w formie „lania wody” w ilości 30 000 znaków na stronę, które będą dedykowane dla botów Google i nie będą miały nic wspólnego z estetyką oraz wspomnianą wcześniej merytorycznością, co swoją drogą nadal jest podstawą pozycjonowania przez duże agencje SEO/SEM w naszym kraju. Takie upychanie słów kluczowych na szczęście staje się coraz bardziej śmieszne w oczach Google, a także samego czytelnika, dlatego trzeba pisać dla ludzi, którzy będą zainteresowani zakupem u Ciebie.

Ruch bez konwersji jest ruchem bezwartościowym

Samo SEO nie zawsze jest gwarantem oczekiwanej ilości konwersji, dlatego powinieneś skupić się również na obszarach o większym wpływie, takich jak klasyfikowanie person, optymalizacja obecnego ruchu czy kampanie PPC. Jeśli stosowane w serwisie słowa kluczowe, są mało istotne dla Twojej oferty, pojawia się niedopasowanie względem tego, co oferujesz i na jakie słowa użytkownicy do Ciebie trafiają. Szczególnie doskonale widoczne jest to w kampaniach Google Ads, gdzie firmy promują się na brand konkurencji.

Wracając jednak do sedna i samego ruchu z SEO. Ma miejsce zatem nieistotny ruch, który jednak niekoniecznie jest złą rzeczą, ponieważ raczej nie szkodzi Twoim dochodom. Taki ruch nie powinien jednak stanowić większości. Warto pamiętać o tym, że ruch organiczny jest jednym z kanałów o najwyższej ilości konwersji. Dbaj więc o właściwe połączenie treści względem swojej oferty.

Gdy recenzje klientów szkodzą konwersjom

Jeśli recenzje od klientów na Twojej stronie obniżają liczbę konwersji, a wynika to z tego, że masz negatywne recenzje, cóż… popraw jakość oferowanych produktów i usług, a także obsługę klienta. Dzięki temu uzyskasz lepsze recenzje. Czyż nie brzmi to wspaniale? Negatywne opinie wykorzystaj jako cenną wiedzę i dane do przekucia w działania.

Jak CRO i SEO mogą ze sobą współpracować?

Oczywiste jest, że optymalizacja konwersji oraz optymalizacja SEO mogą iść ze sobą w parze. Współpraca taka naprawdę nie jest trudna do wyobrażenia. Ważne jest, aby nie zaniedbywać jednego lub drugiego.

Właściwie realizowane SEO jest jednym z największych czynników generujących ruch w sieci i dlatego jest niezbędne dla firm, które chcą uzyskać odwiedziny i dobre wyniki wyszukiwaniu. CRO może tutaj bardzo pomóc, ponieważ Google bardzo dba o pozytywne wrażenia użytkowników i udane zapytania, więc optymalizacja konwersji może pomóc w dokonaniu tego.

SEO koncentruje się na zapytaniach. Istnieją trzy główne typy zapytań, z których każde jest wspierane przez konkretne zamiary użytkownika:

  • Zapytanie nawigacyjne - wyszukiwanie nazwy strony internetowej. Cel: przejście do określonej strony internetowej.
  • Zapytanie informacyjne - wyszukiwanie informacji na dany temat. Cel: dowiedzieć się czegoś.
  • Zapytanie transakcyjne - wyszukiwanie produktu lub usługi do zakupu. Zamiar: kupić.

Te trzy typy zapytań wpływają na optymalizację konwersji. Osoba zajmując się tym musi zrozumieć zamiar użytkownika, który ląduje na określonej stronie, aby wiedzieć:

  1. Jakie działanie konwersji byłoby najbardziej odpowiednie?
  2. Jakie działanie konwersji najprawdopodobniej wywoła konwersję?
  3. Jaka będzie najlepsza metoda na przekonanie użytkownika do konwersji?

Podsumowanie

Optymalizacja konwersji i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek choć nie zawsze są w pełni zgodne, nie są jednak wrogami. Wydaje się, że z upływem czasu SEO i CRO będą coraz mniej ze sobą kolidowały, a to, co jest dobre dla jednego, przyniesie korzyści drugiemu.

SEO staje się coraz bardziej konkurencyjnym kanałem w uzyskiwaniu konwersji i bardziej podobnym do PPC, więc wymaga równie dużych nakładów pracy.

Inwestowanie w optymalizację SEO, którą oferujemy i strategiczne podejście pomaga zwiększać ilość konwersji oraz docelowych użytkowników, dlatego skoncentruj się na współpracy w tym zakresie, a rozwiniesz swój biznes pod kątem pozyskiwania konwersji.