Zmaksymalizuj Zyski Dzięki Połączeniu SEO i CRO

Zmaksymalizuj zyski dzięki połączeniu SEO i CRO

Właściwie realizowane CRO i SEO to idealne połączenie, ale nie zawsze jest to takie proste. Optymalizacja konwersji ma na celu poprawę komfortu użytkownika, co jest zbieżne z tym, czego Google oczekuje obecnie od stron www i pozostaje to niezmiennym trendem. Im bardziej ulepszasz własną witrynę, tym wyższa powinna być jej pozycja w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zyskujesz większy ruch, więcej konwersji, czyli więcej pieniędzy ze sprzedaży oferowanych produktów/usług.

Jednak nie jest tak kolorowo i bardzo często istnieje konflikt idealnego połączenia CRO i SEO i jest to dosyć często poruszany problem. Ma to miejsce zwłaszcza przy bardzo ograniczonych budżetach, gdzie muszą mieć miejsce kompromisy i decyzje między inwestycjami w jedno z nich.

Umów konsultację!

Optymalizacja konwersji i optymalizacja serwisu powinny ze sobą współpracować

W interesie Google leży zapewnienie najlepszej jakości wyników wyszukiwania dla użytkownika. Dlatego bardzo często dochodzi do aktualizacji algorytmów wyszukiwarki. Ostatnia tendencja wykazała, że czynniki UX na stronie mają większe znaczenie niż ilość słów kluczowych. Kiedy optymalizowana jest szybkość strony, pomaga to w poprawie widoczności serwisu w SERPach. Ludzie lubią szybkie strony, a Google doskonale o tym wie, dlatego od dawna kładzie ogromny nacisk na zachęcanie do optymalizacji właśnie tego elementu, między innymi udostępniając narzędzie PageSpeed Insights.

CRO w większości przypadków nie powoduje konfliktu z SEO, a raczej jest uzupełnieniem

Klasycznym tego przykładem jest odwieczne pytanie, czy tworzyć treści merytoryczne, a co za tym idzie przydatne dla czytelnika, wymagające jednocześnie zdecydowanego nakładu przy redagowaniu takich treści czy też zwykłe teksty w formie „lania wody” w ilości 30 000 znaków na stronę, które będą dedykowane dla botów Google i nie będą miały nic wspólnego z estetyką oraz wspomnianą wcześniej merytorycznością, co swoją drogą nadal jest podstawą pozycjonowania przez duże agencje SEO/SEM w naszym kraju. Takie upychanie słów kluczowych na szczęście staje się coraz bardziej śmieszne w oczach Google, a także samego czytelnika, dlatego trzeba pisać dla ludzi, którzy będą zainteresowani zakupem u Ciebie.

Ruch bez konwersji jest ruchem bezwartościowym, dzięki optymalizacji można to zmienić

Samo SEO nie zawsze jest gwarantem oczekiwanej ilości konwersji, dlatego powinieneś skupić się również na obszarach o większym wpływie, takich jak klasyfikowanie person, optymalizacja obecnego ruchu czy kampanie PPC. Jeśli stosowane w serwisie słowa kluczowe, są mało istotne dla Twojej oferty, pojawia się niedopasowanie względem tego, co oferujesz i na jakie słowa użytkownicy do Ciebie trafiają. Szczególnie doskonale widoczne jest to w kampaniach Google Ads, gdzie firmy promują się na brand konkurencji.

Wracając jednak do sedna i samego ruchu z SEO. Ma miejsce zatem nieistotny ruch, który jednak niekoniecznie jest złą rzeczą, ponieważ raczej nie szkodzi Twoim dochodom. Taki ruch nie powinien jednak stanowić większości. Warto pamiętać o tym, że ruch organiczny jest jednym z kanałów o najwyższej ilości konwersji. Dbaj więc o właściwe połączenie treści względem swojej oferty.

Przeczytaj też: Twoja strona widoczna w Google, czyli jak sprawdzić pozycję i ją monitorować?

Gdy recenzje klientów szkodzą konwersjom i optymalizacja współczynnika konwersji jest trudna do wykonania

Jeśli recenzje od klientów na Twojej stronie obniżają liczbę konwersji, a wynika to z tego, że masz negatywne recenzje, cóż… popraw jakość oferowanych produktów i usług, a także obsługę klienta. Dzięki temu uzyskasz lepsze recenzje. Czyż nie brzmi to wspaniale? Negatywne opinie wykorzystaj jako cenną wiedzę i dane do przekucia w działania.

Optymalizacja konwersji dzięki analizie zachowań użytkowników pozwala na zwiększenie wskaźnika konwersji na stronie docelowej. Przez badanie procesu zakupowego i dostosowywanie wersji strony do potrzeb potencjalnych klientów, możliwe jest efektywne generowanie konwersji. W praktyce oznacza to, że poprzez optymalizację konwersji przynosi się korzyści, takie jak zwiększenie liczby klientów i zysków. Każdy przedsiębiorca powinien więc inwestować czas i środki w celu poprawy konwersji swojej strony, aby osiągnąć optymalne rezultaty.

Jak CRO i SEO mogą ze sobą współpracować, czyli proces optymalizacji konwersji?

Oczywiste jest, że optymalizacja konwersji oraz optymalizacja SEO mogą iść ze sobą w parze. Współpraca taka naprawdę nie jest trudna do wyobrażenia. Ważne jest, aby nie zaniedbywać jednego lub drugiego.

Właściwie realizowane SEO jest jednym z największych czynników generujących ruch w sieci i dlatego jest niezbędne dla firm, które chcą uzyskać odwiedziny i dobre wyniki wyszukiwaniu. CRO może tutaj bardzo pomóc, ponieważ Google bardzo dba o pozytywne wrażenia użytkowników i udane zapytania, więc optymalizacja konwersji może pomóc w dokonaniu tego.

SEO koncentruje się na zapytaniach. Istnieją trzy główne typy zapytań, z których każde jest wspierane przez konkretne zamiary użytkownika:

  • Zapytanie nawigacyjne - wyszukiwanie nazwy strony internetowej. Cel: przejście do określonej strony internetowej.
  • Zapytanie informacyjne - wyszukiwanie informacji na dany temat. Cel: dowiedzieć się czegoś.
  • Zapytanie transakcyjne - wyszukiwanie produktu lub usługi do zakupu. Zamiar: kupić.

Te trzy typy zapytań wpływają na optymalizację konwersji. Osoba zajmując się tym musi zrozumieć zamiar użytkownika, który ląduje na określonej stronie, aby wiedzieć:

  1. Jakie działanie konwersji byłoby najbardziej odpowiednie?
  2. Jakie działanie konwersji najprawdopodobniej wywoła konwersję?
  3. Jaka będzie najlepsza metoda na przekonanie użytkownika do konwersji?

Przeczytaj też: Pozycjonowanie stron cennik, czyli ile kosztują usługi SEO?

Dobór procesu optymalizacji współczynnika konwersji

Dobrze dobrane etapy procesu optymalizacji współczynnika konwersji (CRO, Conversion Rate Optimization) są ważne z kilku powodów. Pozwalają na lepsze zrozumienie klientów, ponieważ przemyślane etapy CRO pomagają zrozumieć potrzeby, preferencje oraz motywacje klientów, co pozwala na dostosowanie oferty i komunikacji do ich oczekiwań. To również dużo wyższa skuteczność działań marketingowych i dobrze przeprowadzona optymalizacja konwersji pozwala na lepsze wykorzystanie budżetu marketingowego, a także na zwiększenie efektywności różnych kanałów promocji.

Wyższy współczynnik konwersji, to szansa na to, że właściwe etapy CRO prowadzą do zwiększenia współczynnika konwersji, co oznacza, że więcej osób dokonuje zakupu, rejestruje się na stronie czy wykonuje inne pożądane działania. Optymalizacja konwersji przyczynia się do zwiększenia ROI (zwrotu z inwestycji) poprzez przyciąganie większej liczby klientów przy niższych kosztach pozyskania. W obecnej, bardzo konkurencyjnym świecie internetu, dobrze zoptymalizowane strony internetowe mają większe szanse na sukces w przyciąganiu i utrzymaniu klientów.

Proces CRO często prowadzi do udoskonalenia strony internetowej pod kątem użyteczności i wygody korzystania, co przekłada się na większą satysfakcję użytkowników, a także wzrost współczynnika konwersji. Optymalizacja konwersji opiera się na ciągłym badaniu, testowaniu i dostosowywaniu, co prowadzi do długotrwałych korzyści w postaci stałego wzrostu efektywności strony. W Divloy doskonale wiemy jak zwiększyć współczynnik konwersji poprzez dobrze dobraną strategię optymalizacji konwersji, a co najważniejsze przede wszystkim skuteczną optymalizacją konwersji.

Optymalizacja sklepu i optymalizacja konwersji to klucz do sukcesu w sklepie internetowym

Optymalizacja konwersji oznacza podejmowanie działań mających na celu zwiększenie liczby użytkowników strony, którzy dokonują konkretnych czynności, takich jak zakup w sklepie internetowym. Właściciel strony internetowej powinien skupić się na analizie konwersji, aby zrozumieć, dlaczego obecny współczynnik konwersji może być niski.

Dla usług optymalizacji konwersji kluczowe jest badanie użytkownika strony i jego działania na witrynie sklepu internetowego. Kampanii optymalizacji konwersji często towarzyszy analiza elementów sklepu internetowego oraz użyteczności strony internetowej, aby przeprowadzić proces optymalizacji w sposób efektywny.

Stopa konwersji może być poprawiona dzięki optymalizacji strony głównej i innych stronach sklepu. Internetowa optymalizacja konwersji może obejmować również działania strony w zakresie generowania konwersji, takie jak optymalizacja kampanii Google Ads. W rezultacie, większa liczba użytkowników odwiedzi daną witrynę, co przełoży się na większą liczbę osób odwiedzających stronę i dokonujących zakupów.

Współczynnik konwersji jest elementem kluczowym w optymalizacji sklepu internetowego. Uzyskanie skutecznej optymalizacji współczynnika konwersji wymaga ciągłej pracy nad witryną sklepu internetowego, a właściciel strony musi być gotów inwestować czas i wysiłek w odpowiednie działania.

Ostatecznie, sklep wybraniu dobrego procesu konwersji oraz dzięki optymalizacji konwersji zyska większą popularność, a niskiego współczynnika konwersji uda się uniknąć. Optymalizacja konwersji wykorzystywane jest zarówno w ramach optymalizacji sklepu internetowego, jak i szerzej - w kontekście optymalizacji strony internetowej konwersja.

Podsumowanie tematu współczynnika konwersji

Optymalizacja konwersji i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek choć nie zawsze są w pełni zgodne, nie są jednak wrogami. Wydaje się, że z upływem czasu SEO i CRO będą coraz mniej ze sobą kolidowały, a to, co jest dobre dla jednego, przyniesie korzyści drugiemu.

SEO staje się coraz bardziej konkurencyjnym kanałem w uzyskiwaniu konwersji i bardziej podobnym do PPC, więc wymaga równie dużych nakładów pracy.

Inwestowanie w optymalizację SEO, którą oferujemy i strategiczne podejście pomaga zwiększać ilość konwersji oraz docelowych użytkowników, dlatego skoncentruj się na współpracy w tym zakresie, a rozwiniesz swój biznes pod kątem pozyskiwania konwersji.

Dzięki poprawie wartości konwersji, nasza firma zwiększa sprzedaż u naszych klientów, dlatego jeżeli współczynnik optymalizacji konwersji nie jest dla Ciebie bez znaczenia i nie posiadasz narzędzi optymalizacji konwersji możemy Ci w tym pomóc. Zainwestuj swoje środki w skuteczną poprawę współczynnika konwersji przy współpracy z Divloy.