12 najlepszych wskazówek SEO dotyczących blogowania na rok 2024
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) jest niezbędna dla marketerów. Kiedy firma optymalizuje swoją stronę internetową, a w tym posty na blogu, to może poprawić w ten sposób swoje wyniki w SERPach i dzięki temu pozyskać więcej ruchu na swoją stronę.
Poniżej przedstawiamy 12 najlepszych wskazówek SEO dla blogów, które pomogą Ci konkurować o jak najwyższe miejsce w rankingu Google.
Umów konsultację! |
Spis treści
Twórz oryginalne treści
Oryginalne publikacje uzyskują wysoką liczbę linków zwrotnych. Jednym z łatwiejszych sposobów generowania dobrej jakości danych jest zidentyfikowanie dużych grup odbiorców, chociażby na Facebooku i zamieszczanie tam ankiet. Odpowiedzi uzyskane z ankiet mogą stanowić podstawę do stworzenia wyjątkowego artykułu.
Twórz krótkie adresy URL
Adresy URL znajdujące się na najwyższych pozycjach w Google posiadają przeważnie krótsze adresy URL. Skup się na umieszczeni w nich głównej frazy kluczowej.
Używaj w tytule fraz wyróżniających
Strategicznie umieszczone słowa, takie jak na przykład "najlepszy", "top" lub "dobry", mogą skutecznie podnieść ranking bloga.
Przeczytaj też: Czy codzienne aktualizowanie tytułów stron poprawi SEO
Nie korzystaj z pojedynczych fraz
Jednym z największych błędów popełnianych przez marketerów podczas blogowania, jest używanie jednofrazowych słów kluczowych do ich identyfikacji. Taka forma jest przeznaczona tylko do stosowania w reklamach Google i nie pozwala na dokładny pomiar ruchu, który możesz otrzymać.
Nie przekraczaj w tytule 60 znaków
Tytuły z więcej niż 60 znakami są przeredagowywane przez Google częściej niż te z 60 lub mniejszą liczbą znaków.
Używaj przyjaznych dla Google terminów
Tworzenie doskonale zoptymalizowane tytuły wpisów składających się ze słów, które powodują najwyższe współczynniki klikalności (CTR) dla konkretnych słów kluczowych lub fraz, to świetne rozwiązanie.
Wykorzystuj infografiki
Infografiki oparte na statystykach bardzo skutecznie zachęcają do ich linkowania i wykorzystywania przez innych użytkowników.
Twórz krótkie akapity
Większość featured snippets pochodzi z akapitów o długości około 40-50 słów. Jest to również idealna długość akapitu dla maksymalnego zaangażowania czytelnika.
Twórz wstęp wpisu na kilka zdań
Czytelnicy chcą jak najszybciej przejść do treści wpisu na blogu. Próbuj umieszczać na początku publikacji średnio 3 zdania przed przejściem do meritum.
Używaj nawiasów z bieżącym rokiem na końcu tytułu
Użytkownicy wyszukiwarki Google szukają treści z najnowszymi informacjami. Wpisy blogowe, które mają bieżący rok w swoim tytule, mogą zyskać więcej kliknięć niż te, które ich nie mają.
Dodaj FAQ na końcu publikacji
Jednym ze sposobów na wydłużenie czasu przebywania użytkownika na stronie jest dodanie sekcji często zadawanych pytań (FAQ) na dole wpisu. Rozważ około od 3 do 5 takich pytań i 40-50 słów odpowiedzi na każde z nich.
Umieść najważniejsze słowo kluczowe w pierwszych 100 słowach swojej treści
Taktyka jest znana już od jakiegoś czasu i może przynosić bardzo ciekawe efekty.
Masz chęć zainwestować w profesjonalne i skuteczne SEO?
Nie zwlekaj i już teraz sprawdź informacje na temat naszej usługi SEO i wyślij zapytanie o darmową wycenę.
Jestem copywriterką z wykształceniem technicznym, ukończyłam Inżynierię Środowiska na Politechnice Częstochowskiej, gdzie zdobyłam tytuł magistra inżyniera. Ta techniczna ścieżka edukacji nieoczekiwanie stała się fundamentem mojej kariery w copywritingu, dając mi unikalne umiejętności analizy i przekładania skomplikowanych koncepcji na prosty, przystępny język. Specjalizuję się w tworzeniu treści marketingowych, które łączą w sobie precyzję techniczną z kreatywnością słowa, pomagając firmom zwiększać ich widoczność online. Moje doświadczenie pozwala mi na tworzenie angażujących treści dostosowanych do potrzeb klientów z różnych branż, od artykułów blogowych po kompleksowe kampanie reklamowe. Wierzę w moc słuchania i zrozumienia potrzeb, co pozwala mi tworzyć treści, które naprawdę rezonują z odbiorcami.