12 najlepszych wskazówek SEO dotyczących blogowania na rok 2022

12 najlepszych wskazówek SEO dotyczących blogowania na rok 2022

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) jest niezbędna dla marketerów. Kiedy firma optymalizuje swoją stronę internetową, a w tym posty na blogu, to może poprawić w ten sposób swoje wyniki w SERPach i dzięki temu pozyskać więcej ruchu na swoją stronę.

Poniżej przedstawiamy 12 najlepszych wskazówek SEO dla blogów, które pomogą Ci konkurować o jak najwyższe miejsce w rankingu Google.

Twórz oryginalne treści

Oryginalne publikacje uzyskują wysoką liczbę linków zwrotnych. Jednym z łatwiejszych sposobów generowania dobrej jakości danych jest zidentyfikowanie dużych grup odbiorców, chociażby na Facebooku i zamieszczanie tam ankiet. Odpowiedzi uzyskane z ankiet mogą stanowić podstawę do stworzenia wyjątkowego artykułu.

Twórz krótkie adresy URL

Adresy URL znajdujące się na najwyższych pozycjach w Google posiadają przeważnie krótsze adresy URL. Skup się na umieszczeni w nich głównej frazy kluczowej.

Używaj w tytule fraz wyróżniających

Strategicznie umieszczone słowa, takie jak na przykład "najlepszy", "top" lub "dobry", mogą skutecznie podnieść ranking bloga.

Nie korzystaj z pojedynczych fraz

Jednym z największych błędów popełnianych przez marketerów podczas blogowania, jest używanie jednofrazowych słów kluczowych do ich identyfikacji. Taka forma jest przeznaczona tylko do stosowania w reklamach Google i nie pozwala na dokładny pomiar ruchu, który możesz otrzymać.

banner Divloy zarezerwuj rozmowę

Nie przekraczaj w tytule 60 znaków

Tytuły z więcej niż 60 znakami są przeredagowywane przez Google częściej niż te z 60 lub mniejszą liczbą znaków.

Używaj przyjaznych dla Google terminów

Tworzenie doskonale zoptymalizowane tytuły wpisów składających się ze słów, które powodują najwyższe współczynniki klikalności (CTR) dla konkretnych słów kluczowych lub fraz, to świetne rozwiązanie.

Wykorzystuj infografiki

Infografiki oparte na statystykach bardzo skutecznie zachęcają do ich linkowania i wykorzystywania przez innych użytkowników.

Twórz krótkie akapity

Większość featured snippets pochodzi z akapitów o długości około 40-50 słów. Jest to również idealna długość akapitu dla maksymalnego zaangażowania czytelnika.

Twórz wstęp wpisu na kilka zdań

Czytelnicy chcą jak najszybciej przejść do treści wpisu na blogu. Próbuj umieszczać na początku publikacji średnio 3 zdania przed przejściem do meritum.

Używaj nawiasów z bieżącym rokiem na końcu tytułu

Użytkownicy wyszukiwarki Google szukają treści z najnowszymi informacjami. Wpisy blogowe, które mają bieżący rok w swoim tytule, mogą zyskać więcej kliknięć niż te, które ich nie mają.

Dodaj FAQ na końcu publikacji

Jednym ze sposobów na wydłużenie czasu przebywania użytkownika na stronie jest dodanie sekcji często zadawanych pytań (FAQ) na dole wpisu. Rozważ około od 3 do 5 takich pytań i 40-50 słów odpowiedzi na każde z nich.

Umieść najważniejsze słowo kluczowe w pierwszych 100 słowach swojej treści

Taktyka jest znana już od jakiegoś czasu i może przynosić bardzo ciekawe efekty.

Masz chęć zainwestować w profesjonalne i skuteczne SEO?

Nie zwlekaj i już teraz sprawdź informacje na temat naszej usługi SEO i wyślij zapytanie o darmową wycenę.