SEO

Google testuje wskazówki dotyczące zakupów w mobilnych wynikach wyszukiwania

Google testuje nową funkcję wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych - Poradniki dla kupujących. Przedstawia ona użytkownikom różne opcje menu rozwijanego, aby dowiedzieć się więcej o produkcie, którego szukają.

Google wskazówki dotyczące zakupów
twitter.com/type_SEO

Może być to kolejnym elementem, który znajdzie się w i tak już pokaźnych SERPach. Przewodnik posiada przedział cenowy wyświetlany w górnej części, tuż pod tytułem funkcji wyników wyszukiwania. Rozwijane menu w Przewodniku zakupów obejmują kilka opcji, które mogą pomóc kupującym zawęzić swój wybór.

Kliknięcie, a właściwie skoro mowa o urządzeniach mobilnych,, to stuknięcie w rozwijane menu pokazuje zawartość redakcyjną użytkownika. Google nie podało, jak ocenia treści, które pojawiają się w tych sekcjach.

Menu „Typy” i „Marki” wyświetlają karuzele, z którymi użytkownicy mogli wchodzić w interakcję, aby przełączać wyświetlane informacje.

Oświadczenie Google w tej sprawie brzmi: „Jest to eksperyment, który pomaga kupującym odkryć istotne cechy produktu poprzez wyeksponowanie atrybutów, takich jak cena, marka i rodzaj. Zawsze testujemy nowe sposoby ulepszania zakupów dla naszych użytkowników, ale nie mamy teraz nic konkretnego do ogłoszenia”.

Inspiracją do utworzenia artykułu był wpis w serwisie Search Engine Land.