Divloy Logo
Jak korzystać z reklam na Facebooku z ograniczonym budżetem

Jak korzystać z reklam na Facebooku z ograniczonym budżetem?

Największe marki są w stanie wydawać wiele na reklamę na Facebooku. Ty również możesz osiągać pozytywne wyniki dzięki reklamom na Facebooku przy ograniczonym budżecie. W jaki sposób jednak tego dokonać?

Małe budżety mogą przynieść korzystne rezultaty, ale nie możesz przestrzegać tych samych zasad, których przestrzegają reklamodawcy z dużymi budżetami. Takie rozwiązanie po prostu nie zadziała.

Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się na czym warto się skupić przy małym budżecie. Dla jasności, mowa o budżetach poniżej 200 zł dziennie, czyli w skali miesiąca nie więcej niż 6000 zł.

Skup się na nisko wiszących owocach

Jednym z najtrudniejszych wyzwań dla niskich budżetów jest generowanie sprzedaży. Podczas, gdy duże firmy mogą wrzucić w reklamę na Facebooku pokaźne kwoty, aby zoptymalizować sprzedaż pod kątem tak zwanych zimnych odbiorców, nie jest to po prostu realistyczne w przypadku małych budżetów.

Zapytasz dlaczego? Zwykle potrzebujesz od 25 do 50 konwersji tygodniowo, aby wyjść z fazy uczenia się i uzyskać optymalne wyniki. Jeśli sprzedajesz produkt o wartości 400 zł, możesz to osiągnąć, ale tylko wtedy, gdy cały Twój budżet jest przeznaczony na jedną kampanię. Nisko wiszące owoce to te osoby, które najchętniej kupią, więc warto skupić się na nich.

Osoby, które kupiły od Ciebie wcześniej. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy Twój produkt jest czymś, co można kupić zgodnie z harmonogramem, na przykład co 60 dni z koniecznością uzupełnienia.

Odizoluj tę grupę ludzi. Prawdopodobnie wyślesz do nich przypomnienia e-mailowe. Idź za nimi również z odpowiednimi reklamami.

Osoby, które porzuciły koszyk zakupów online. Podążaj również za ludźmi, którzy myśleli o zakupie, ale nie poszli za nimi. Obejmuje to osoby, które porzuciły koszyk lub po prostu odwiedziły stronę produktu bez kupowania go.

Jeśli możesz, zaoferuj im zniżkę lub inne korzyści, aby skłonić ich do ukończenia procesu zakupowego.

W takich przypadkach, kiedy masz mały budżet jest to idealne rozwiązanie. Wielokrotni kupujący i porzucone koszyki będą ważnymi odbiorcami. Użyj optymalizacji zasięgu, aby dotrzeć właśnie do tych osób.

Te grupy reprezentują wspomniane „nisko wiszące owoce”, ponieważ to tam możesz uzyskać najwyższy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki.

Zbuduj swoją listę e-mail

Poczta e-mail nadal świetnie sprawdza się zarówno w zwiększaniu ruchu, jak i zakupów. Koszt uzyskania zgody będzie znacznie niższy niż koszt zakupu. Będziesz wtedy miał czas, aby przekonać tych ludzi do ostatecznego zakupu.

Zbuduj swój lejek sprzedażowy, budując listę e-mailową z reklamami

Zaoferuj coś wartościowego, co zainspiruje potencjalnego klienta do przekazania swojego adresu e-mail ponieważ adres e-mail ma dużą wartość. Oferta, którą złożysz, będzie zależeć od Twojej branży.

Zbuduj swoje listy remarketingowe

Przy tworzeniu list remarketingowych na potrzeby reklam na Facebooku wiele będzie zależeć od kreatywnych mocnych stron Twojej firmy.

Jeśli masz silnych kreatywnych copywriterów, którzy potrafią odpowiedzieć na pytania potencjalnych klientów, pisz artykuły i kieruj ruch do tych artykułów za pomocą reklam.

Jeśli masz specjalistę od tworzenia wideo, twórz zabawne i pomocne filmy. Używaj reklam, aby zwiększać zaangażowanie i świadomość.

Cokolwiek tworzysz, stwórz to z zamiarem dostarczenia prawdziwej wartości. Im wyższa wartość, tym łatwiej, a co za tym idzie mniej kosztownie będziesz w stanie reklamować się na Facebooku.

Potrzebujesz wsparcia przy promocji swojego biznesu z wykorzystaniem reklam na Facebooku?

Spójrz na informacje o naszej usłudze kampanii Facebook Ads.

Możesz skontaktować się z nami i opisać, jakiego wsparcia potrzebujesz w tym momencie.