najlepsze praktyki reklam na Facebooku

Najlepsze praktyki reklam na Facebooku

Posłuchaj na Google PodcastPosłuchaj na Spotify PodcastPosłuchaj na Apple PodcastPosłuchaj na YouTube

Aby w pełni wykorzystać reklamy na Facebooku, musisz wiedzieć, co platforma ta lubi widzieć w reklamach pod względem zachowań użytkowników. To może pomóc Ci uzyskać wysoką pozycję w rankingu i wyświetlić reklamę większej liczbie osób.

Umów konsultację!

Poznaj swoich odbiorców i podejmij interakcję z nimi

Możesz zaangażować odbiorców tylko wtedy, gdy znasz ich potrzeby i problemy. Przyjrzyj się wszystkim możliwym opcjom dostosowywania, które masz na Facebooku Ads i odpowiedz na jak najwięcej z pytań dla grupy docelowej:

  • czy kupują produkty z wyższej półki, a może produkty bardziej budżetowe?
  • czy mają tendencję do dogłębnego badania produktów przed zakupem?
  • ile mają lat?
  • czy mają małżonków i/lub dzieci?
  • jakie są ich zainteresowania?
  • co cenią w życiu?
  • czy dbają o swoje zdrowie?

Zadawaj konkretne pytania. Dane demograficzne FB Ads pozwalają na targetowanie w oparciu o określone kombinacje cech.

Jeśli na przykład oferujesz obuwie do chodzenia w górach, to możesz wyświetlać reklamę osobom, które wyraziły zainteresowanie stronami powiązanymi z tematyką góry lub które je polubiły.

Przeczytaj też: Przewodnik krok po kroku jak uruchomić reklamę na Facebooku

Zachęć użytkowników do rozmowy ze sobą

Komentarze i polubienia są świetne, ale rozmowy użytkowników między sobą są tym, co naprawdę podtrzymuje interakcje. Facebook pozwala ludziom łączyć się w oparciu o wspólne zainteresowania.  To jeden z powodów, dla których istnieje właściwe ta platforma. Skorzystaj z tego i zaproś ludzi do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami nie tylko z Tobą, ale także między sobą.

Przykładowo sprzedawca butów damskich wykorzystujący dostępne opcje jakie daje Facebook reklama, publikuje galerię zdjęć z nową kolekcją obuwia. Umieszcza pytanie „Jaka jest Twoja ulubiona marka obuwia? A. New Balance B. Lacoste C. Converse D. Guess”.

Czytelnicy podejmują interakcję, odpowiadają i zaczynają odpowiadać między sobą na swoje odpowiedzi. „Buty New Balance! Wyglądają niesamowicie i są niezwykle wygodne”. „Uwielbiam buty Guess, ale ciężko mi znaleźć odpowiedni rozmiar, która będzie idealnie pasować”.

Ma to niebywałe zalety. Pozwala chociażby zbierać informacje w sposób, który angażuje również potencjalnych klientów.

Poznaj algorytm reklamy Facebook

Facebook nie jest tak znany jak chociażby Google ze zmieniania swojego algorytmu. Jedna z najbardziej znaczących zmian nastąpiła na początku 2018 roku, kiedy Facebook opublikował tak zwaną aktualizację „znaczących interakcji”.

Platforma zaprojektowała tę aktualizację, aby zmniejszyć znaczenie marek i priorytetowo traktować posty znajomych i rodzin użytkowników. Nagle wyświetlanie reklam na Facebooku stało się o wiele bardziej konkurencyjne. Firmy szybko nauczyły się, że muszą skupić się na angażowaniu użytkowników, aby zwrócić na siebie uwagę.

Facebook nadal ma na celu pokazywanie użytkownikom informacji, które mają dla nich znaczenie. Decydując, czy wyświetlić post, bierze pod uwagę te 4 rzeczy:

  • zasoby - wszystkie możliwe treści, które mogą pojawić się w źródle treści użytkownika
  • sygnały - wszystkie informacje o danym poście. Należą do nich sygnały, takie jak czas opublikowania, liczba polubień, udostępnień i komentarzy
  • prognozy - prawdopodobieństwo pozytywnej interakcji użytkownika z wpisem
  • wynik - reprezentacja liczbowa zagregowana z poprzednich 3 kategorii, która pokazuje szansę na pozytywną interakcję

Sygnały te to wskaźniki, które możesz kontrolować jako marka korzystająca z tego kanału promocji jakim jest reklama Facebook. Oznacza to, że jednym z Twoich głównych celów w tworzeniu reklam na Facebooku powinno być inspirowanie zaangażowania w Twoje treści, aby zwiększyć liczbę polubień i udostępnień, które otrzymujesz.

Przeczytaj też: Słownik Facebook Ads

Postaw na właściwe cele reklamy na Facebooku

Platforma reklamowa Facebook Ads pozwala na umieszczenie reklamy w ramach wieli typów kampanii reklamowych. Pierwszą rzeczą, jaką robisz podczas tworzenia reklamy, jest wybór celu marketingowego. Poniżej dostępne cele kampanii reklamowych na Facebooku.

Cel kampanii Facebook

Pamiętaj, że Twój cel może mieć wpływ na to, ile płacisz za wyświetlanie reklam na Facebooku, więc wybierz cele, które przyniosą Twojej firmie największą wartość.

Śledź wydajność postów i odpowiednio je dostosuj

Dzięki przystępnym kosztom reklamy i narzędziom analitycznym w czasie rzeczywistym, reklama na Facebooku pozwala eksperymentować z różnymi stylami postów i dostosowywać strategię w oparciu o reakcje odbiorców. Sprawdź sekcję Informacje na swojej stronie na Facebooku i spójrz na wszelkie zmiany, które zaszły w dniach, w których publikowałeś reklamy:

  • które posty doprowadziły do gwałtownego wzrostu lub spadku liczby polubień?
  • ile polubień pochodziło z płatnych reklam?
  • które posty miały najbardziej unikalne wyświetlenia?
  • czy Twoi odbiorcy lepiej reagują na kreacje graficzne lub wideo?

Co niezwykle istotne, możesz wykorzystać te spostrzeżenia do opracowania projektu swojej reklamy. Pamiętaj, że aby była to na prawdę skuteczna reklama na FB,  to musisz zawsze tworzyć nowe kreacje reklamowe na Facebooku, jeśli chcesz poprawiać swoje wyniki.

Masz chęć zacząć reklamować się  na Facebooku? Pragniesz osiągać realne zyski z promocji swojej marki? Interesuje Cię najlepsza agencja reklamowa Facebook?

Skorzystaj z naszej oferty reklamy na Facebooku, aby zmaksymalizować swoje zyski już teraz. Napisz lub zadzwoń do nas, opowiedz nam o swoim projekcie, a my przygotujemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.