Google

Najważniejsze wnioski z Google Marketing Livestream

Kilka dni temu miało miejsce wydarzenia Google Marketing Livestream 2021, w trakcie trwania którego ogłoszono zupełnie nowe produkty związane między innymi z kampaniami Google Ads oraz przedstawiono najnowsze trendy panujące w branży. Poniżej znajdziesz kilka istotniejszych zagadnień, które pojawiły się właśnie w trakcie trwania tego eventu.

Przeczytaj też: Podsumowanie Google Marketing Live 2022

Kampania maksymalizacji skuteczności Performance Max

Maksymalizacja skuteczności to nowy rodzaj kampanii reklamowej, która jest stopniowo udostępniona kolejnym reklamodawcom. Działa ona we wszystkich zasobach reklamowych Google i jest w pełni zautomatyzowana. Wystarczy jedynie dostarczyć teksty reklamowe, grafiki i wideo, a systemy uczące się platformy Google Ads wyświetlą odpowiednio dostosowane reklamy w różnych kanałach.

Więcej informacji w sekcji Statystyki

W najbliższym czasie wprowadzona zostanie nowa odsłona sekcji Statystyki, która powinna zawierać nowe rodzaje statystyk, takie jak:

  • prognozy popytu,
  • motywy związane z zainteresowaniami konsumentów,
  • statystyki odbiorców.

Google sekcja statystyki

Graficzne rozszerzenia reklam

W Google Ads udostępnione zostały graficzne rozszerzenia, które pomogą zdecydowanie zwiększyć atrakcyjność reklam w sieci wyszukiwania. Dzięki nim możesz już teraz uzupełniać swoje istniejące reklamy tekstowe o elementy obrazy i zdjęcia. Jest to świetny sposób na wzmocnienie przekaz za sprawą grafik przyciągających wzrok, które przedstawiają oferowany produkt lub usługę.

Nowe formaty reklam w kampaniach lokalnych

Jeszcze w tym roku pojawi się nowy format reklam w kampaniach lokalnych w Mapach Google, który pozwoli osobie wyszukującej konkretne hasło w oparciu o jej lokalizację na wyświetlenie znajdującej się pobliży firmy reklamodawcy.

Importowanie konwersji offline

Asystent importowania konwersji offline może zdecydowanie ułatwić konfigurację importowania konwersji offline. Dzięki temu rozwiązaniu będziesz mógł ulepszyć optymalizację swojej kampanii reklamowej, a także zdobyć większą liczbę potencjalnych klientów. Asystent pozwoli również na automatyzację zarządzania projektami oraz dostarczy niezwykle szczegółowych wskazówek.

Możliwość kierowania na listę klientów

Reklamodawcy korzystający z Google Ads bez żadnych ograniczeń w postaci wydatków na reklamę, otrzymali dostęp do funkcji ułatwiającej wyświetlanie jeszcze lepiej spersonalizowanych reklam w sposób zapewniający zachowanie prywatności w oparciu o first-party cookies.

nowi odbiorcy lista klientów

Dokładne pomiary konwersji

Ukazała się wersja beta możliwości konfiguracji konwersji rozszerzonej, co pozwoli uzyskać pełniejszy wgląd w skuteczność własnych kampanii przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa danych.

Aktualizacja rozszerzeń hoteli

W najbliższym czasie Google zaktualizuje rozszerzenia hoteli, co będzie szansą na ulepszenia kampanii w sieci wyszukiwania. Wprowadzone zostaną również informacje o apartamentach wakacyjnych na stronie wyników wyszukiwania hoteli (Google Hotel Search).

Będąc przy tym temacie, być może zainteresuje Cię również nasz artykuł Google oferuje bezpłatne linki rezerwacyjne w wyszukiwarce hoteli.

Strategia ustalania stawek Docelowy ROAS w kampaniach wideo

Docelowy ROAS dostępny jest od teraz do zastosowania w kampaniach wideo. W niedługim czasie strategia ta ma zostać również udostępniona w reklamach Discovery.

Kampanie video z plikami produktowymi

W kampaniach video, których głównym celem jest zachęcenia użytkownika do podjęcia konkretnego działania pojawiła się możliwość obsługi plików produktów wykorzystywanych w narzędziu Google Merchant Center. Będzie to bez wątpienia duża szansa do zwiększenia widoczności swoich reklam i przyciągnięcia potencjalnych klientów.

kampanie video z plikami produktowymi

Szerszy zasięg kampanii do promowania aplikacji

Kanały w kampaniach, które reklamują aplikacje mogą od tego momentu pojawiać się w YouTube celem prezentowania zainteresowanym odbiorcom określonych treści z aplikacji reklamodawcy.

Telewizja w Planerze zasięgu

Dostęp do tej opcji będzie szansą na możliwość szacowania zasięgu oraz częstotliwość wyświetlania reklam w ramach kampanii prowadzonych w telewizji, YouTube, a także sieci partnerów wideo Google. Narzędzie to będzie dostępne jeszcze w tym roku.

Globalny dostęp do kampanii wideo typu „Zasięg”

W najbliższym czasie opcja ta będzie dostępna dla wszystkich reklamodawców. Ten typ kampanii reklamowej w Google Ads pomaga zwiększyć skuteczny zasięg, prezentując przez użytkownikami najlepszą kombinację reklam możliwych do pominięcia, a także niemożliwych do pominięcia oraz 6-sekundowych bumper ads w YouTube i sieci partnerów wideo Google.

Potrzebujesz informacji na temat kampanii Google Ads?

Odezwij się do nas poprzez sekcję kontakt i uzyskaj odpowiedzi na swoje pytania.

Artykuł powstał w oparciu o informacje dostępne w Google Marketing Livestream 2021