Pozycjonowanie strony fotografa

Pozycjonowanie strony fotografa – kompletny i darmowy przewodnik SEO dla fotografów

Stworzenie ładnej dla oka strony internetowej, która zaprezentuje Twoje usługi jako fotografa, to doskonały początek. Ponieważ prowadzisz małą firmę fotograficzną, potrzebujesz możliwości rozwoju i pozyskiwania nowych klientów.

Użytkownicy internetu na całym świecie nieustannie odkrywają nowe treści za pomocą wyszukiwarek internetowych. Dlatego też fotografowie, którzy chcą być dobrze widoczni w wynikach wyszukiwania powinni wiedzieć jak pozycjonować usługi fotograficzne, które sami oferują, a nasz zupełnie darmowy poradnik SEO fotografa ma Ci w tym pomóc.

Umów konsultację!

Na początek, co to jest wyszukiwarka internetowa?

Wyszukiwarka, to tak naprawdę narzędzie internetowe, które umożliwia użytkownikom wyszukiwanie określonych haseł w witrynach z całego świata. Google, Bing, czy DuckDuckGo to znane przykłady wyszukiwarek internetowych, a zwłaszcza ta pierwsze wiedzie niepodważalnie prym na tym polu.

Ponieważ co roku pojawiają się setki milionów nowych witryn, wyszukiwarki są zmuszone decydować, które z nich są bardziej odpowiednie dla danego zapytania. Witryna z treścią bardziej wartościową dla użytkowników będzie miała wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, czyli SERPach.

Aby nad tym zapanować, wyszukiwarki wykorzystują swoje niesamowicie zaawansowane algorytmy, które zmieniają się z każdym kolejnym rokiem, dlatego pozycjonowanie strony z branży fotograficznej, to proces ciągły i wymagający ciągłego udoskonalania wiedzy, osoby która wykonuje takie działania.

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem, to z pewnością przydatne będzie nasze zestawienie zawierające najważniejsze pojęcia SEO.

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej fotografa?

Pozycjonowanie strony www fotografa to metoda pozwalająca na to, aby firma świadcząca takie usługi mogła stać się widoczna i mogła uzyskać wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania.

Ważne jest, aby uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce, ponieważ im wyższa będzie pozycja Twojej strony, tym większa będzie liczba potencjalnych klientów, którzy Cię zobaczą i się z Tobą skontaktują.

Ludzie na ogół nie spoglądają poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania. W rzeczywistości 5 najlepszych wyników wyszukiwania w sieci odpowiada za prawie 68% wszystkich kliknięć w Google.

Pozycjonowanie strony jest niezwykle ważne dla firm, które zdecydowanie chcą się rozwijać. Poniżej wyjaśnimy, co oznacza pozycjonowanie strony fotografa i jak możesz je realizować. Ponieważ Google jest najbardziej dominującą wyszukiwarką, to w tym artykule skupimy się właśnie na niej.

Pozycjonowanie branży fotograficznej to znajdowanie właściwych słów kluczowych

Fotografowie muszą nauczyć się umiejętności pozycjonowania strony, chcąc samodzielnie realizować SEO i w ten sposób odróżnić się od konkurentów rywalizujących o tę samą niszę. Jeśli masz witrynę z dużą ilością grafik, potrzebujesz treści, aby się wyróżniać i być wysoko ocenianym przez wyszukiwarki.

Dlatego musisz przestrzegać najlepszych praktyk SEO dla fotografa, które nie wymagają płacenia Google za każde kliknięcie w link do Twojej witryny, tak jak w przypadku płatnych reklam.

Pierwszym krokiem w procesie jakim jest pozycjonowanie strony www fotografa jest znalezienie wszystkich słów kluczowych, które pasują do Twojej firmy. Są to frazy, które ludzie wpisują na klawiaturze lub wypowiadają w wyszukiwarce głosowej Google, gdy szukają czegoś online.

Słowa kluczowe zależą od branży, grupy docelowej i otoczenia. Zachęcamy Cię już teraz do korzystania z Planera słów kluczowych na platformie Google Ads, aby znaleźć odpowiednie słowa kluczowe. Informacje na temat wspomnianego narzędzia znajdziesz tutaj. Możesz tworzyć i publikować strony z tekstami, używając najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych w Twojej branży.

Możesz zawęzić słowa kluczowe według regionu, w którym się znajdujesz, używając słów kluczowych z długim ogonem, czyli long tail, na przykład „fotograf ślubny Białystok”. W tym zapytaniu „fotograf ślubny” jest głównym słowem kluczowym, natomiast „Białystok” dodaje ważne informacje na temat lokalizacji.

Użyj wspomnianego już Planera słów kluczowych, aby zidentyfikować najczęściej wyszukiwane hasła w Twojej branży. Alternatywnie możesz przestudiować słowa kluczowe używane przez konkurentów. Upewnij się, że używasz zarówno ogólnych wyszukiwanych haseł, jak i unikalnych słów, które dokładnie opisują Twoje usługi.

Uwzględniaj słowa kluczowe w treści witryny, czyli nazwie domeny, nagłówkach, czy zawartości stopki. Powinieneś także dodać synonimy słów kluczowych, które pasują do Twojej grupy docelowej i Twojej marki.

Dodawanie tytułów stron, nagłówków, tagów i opisów stron

Wyszukiwarki dają pierwszeństwo dobrym tytułom stron. Każda strona musi mieć tytuł i krótki opis (meta description), który dokładnie opisuje, do czego dana strona jest przeznaczona i co w sobie zawiera

Tytuły i opisy meta pojawiają się na stronie wyników wyszukiwania. Użyj w nich słów kluczowych, których szukałeś wcześniej, aby sformułować sensowne frazy dla Twojej branży.

fotograf ślubny w szczecinie

Jeśli jesteś fotografem mody w Warszawie, opis meta Twojej strony głównej może brzmieć mniej więcej tak: „Fotograf mody z siedzibą w Warszawie w dzielnicy Ochota. Profesjonalne sesje modowe i wizerunkowe.”. Ten fragment byłby wyświetlany pod tytułem na stronie wyników wyszukiwania Google.

Optymalizacja grafik pod kątem pozycjonowania strony internetowej fotografa

Wyszukiwarki nie mogą samodzielnie czytać ani interpretować obrazów. Aby zoptymalizować grafiki pod kątem SEO, fotografowie muszą dodać tekst z odpowiednim atrybutem alt, aby można było wyszukiwać ich obrazy. Do najważniejszych wytycznych możemy zaliczyć:

  • nigdy nie używaj ogólnych nazw obrazów, takich jak „anaaf312.png”. Zamiast tego użyj nazwy grafiki, która opisuje to co przedstawia, na przykład. „fotografia-wesele-lublin-czerwiec-2022”
  • używaj słów kluczowych z długim ogonem do podpisów obrazów, aby uzyskać lepsze efekt SEO

Optymalizacja grafik pod kątem SEO dla fotografów obejmuje przesyłanie mniejszych rozmiarów, aby przyspieszyć ładowanie strony. Udostępniaj większe rozmiary tylko wtedy, gdy użytkownik jest zainteresowany kupnem cyfrowych plików do pobrania lub wydruków.

W przypadku obrazów JPEG idealny rozmiar obrazu zoptymalizowany pod kątem strony internetowej wynosi 75% oryginału. Fotografowie często mogą robić zdjęcia aparatem w formacie RAW. Ale pliki RAW są zbyt duże, aby można je było ładować w przeglądarce, chcąc zapewnić optymalne wrażenia użytkownika.

Dla porównania, formaty JPEG są lżejsze i szybsze do załadowania. Formaty cyfrowe zarejestrowane w formacie JPEG umożliwiają łatwą edycję. Nawet tam, gdzie RAW rejestruje więcej szczegółów, zalecamy skorzystanie z darmowych konwerterów online RAW na JPEG przed przesłaniem obrazów do swojej witryny, przykładowo konwerter iLoveIMG,

W miarę możliwości używaj responsywnych rozdzielczości obrazu na urządzenia mobilne z odpowiednimi proporcjami szerokości i wysokości. Pomoże to lepiej dopasować strony do ekranów telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów.

Użyj hierarchii stron, aby zapewnić bezproblemową obsługę dla użytkowników

Strony internetowe zoptymalizowane pod kątem SEO dla fotografów mają minimalną treść. Minimalistyczna strona internetowa zwraca uwagę użytkownika na rzeczy, które mają znaczenie. Twórz obrazy i treści w dobrze zdefiniowanych kategoriach stron i używaj prostych pozycji w menu swojej witryny, zapewniając w ten sposób intuicyjność poruszania się.

Niezależnie od tego, czy Twoja strona główna wykorzystuje obraz pełnoekranowy, ruchome slajdy czy układ siatki, to użytkownicy zwracają uwagę, gdy wszystko jest właściwie skategoryzowane i uporządkowane. Pozwala to użytkownikowi na bezproblemową nawigację między stronami i prowadzi jednocześnie do szybszego ładowania na telefonach komórkowych, tabletach i komputerach.

Korzystanie z obrazów w publikacjach na blogu

Jako artysta z pewnością rozumiesz, w jaki sposób kolory wpływają na ludzką psychikę. Wybierz więc obrazy na swoim blogu takie, które nadadzą pożądany przekaz.

Wykorzystaj swoją wiedzę na temat najlepszych aplikacji do edycji zdjęć, aby przeprojektować obrazy na infografiki. Użyj zabawnych ilustracji, aby poprzeć swoje tezy we wpisach eksperckich.

Tworzenie odpowiednich obrazów do wpisów na blogu zwiększy ich zrozumienie.

Pomóż Google zindeksować Twoją stronę, czyli skuteczne pozycjonowanie strony z branży fotograficznej

Jak działa wyszukiwarka Google?

Wyszukiwarka internetowa Google indeksując strony, pobiera swoje wyniki wyszukiwania, wysyłając swoje boty, które sprawdzają witrynę między innymi pod kątem słów kluczowych. Indeksowanie pomaga utworzyć nic innego jak bazę danych.

Za każdym razem, gdy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie, wyszukiwarka przeszukuje tę bazę danych, aby znaleźć pasujące wyniki. Algorytmy SEO są następnie aktywowane celem wyświetlania odpowiednich wyników wyszukiwania.

Dodawanie mapy witryny

Zanim rozpoczniesz pozycjonowanie strony z branży fotograficznej i podbijesz wyszukiwarkę Google, musisz utworzyć mapę swojej witryny. Mapa witryny jest jak schemat witryny, który informuje wyszukiwarki o jej strukturze. Informuje również roboty wyszukiwania, w jaki sposób różne elementy strony są ze sobą połączone, aby stworzyć bardziej przyjazny dla użytkownika świat.

Przesłanie mapy witryny jest zalecane dla fotografów, którzy mogą mieć w swoich witrynach tysiące filmów lub zdjęć o różnych rozmiarach plików.

Dodanie mapy witryny oznacza przygotowanie pliku o nazwie „sitemap.xml”, w którym pojawi się zestawienie wspomnianych elementów, a więcej informacji o takiej mapie w suporcie Google tutaj.

Mapa witryny jest powinna być tworzona i aktualizowana automatycznie za każdym razem, gdy publikujesz swoje nowe strony. Możesz również zdecydować, aby Google nie indeksowało Twojej witryny jako całości lub poszczególnych stron naraz. Może to być przydatne, gdy na przykład Twoja witryna jest w budowie.

Właściwa indeksacja strony internetowej

Jeżeli chcesz zgłębiać wiedzę jak pozycjonować stronę www fotografa, aby później uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, musisz najpierw być dla niej widoczny. Jeśli chcesz, aby Google indeksowało Twoją witrynę fotograficzną, musisz najpierw potwierdzić, że jesteś właścicielem swojej domeny. Można to zrobić na kilka sposobów, ale najczęstszą metodą jest skorzystanie z oficjalnego narzędzia Google Search Console.

Aby rozpocząć korzystanie z Google Search Console, musisz mieć konto e-mail w Google. Zaloguj się na swoją skrzynkę Gmail i przejdź do Google Search Console. Wybierz, czy chcesz zweryfikować własność witryny za pomocą domeny czy prefiksu adresu URL. Użyj pierwszej opcji, jeśli jesteś właścicielem domeny internetowej w witrynie hostingowej.

W drugim przypadku musisz zweryfikować własność witryny w Google Search Console za pomocą opcji prefiksu adresu URL. Po wprowadzeniu adresu URL witryny i kliknięciu „Kontynuuj”, otrzymasz unikalny kod. Po prostu skopiuj podany skrypt i wklej go kodzie swojej witryny.

Kiedy dodajesz nowe obrazy/podstrony/wpisy blogowe, wyszukiwarki nie aktualizują automatycznie swojej bazy o Twoje nowe treści. Możesz zlecić ręcznie wyszukiwarkom indeksowanie Twojej witryny.

Pisanie wartościowych tekstów w serwisie

Wyszukiwarki są zaprojektowane tak, aby wybierać dobrej jakości witryny w oparciu o treści, które znajdują się w witrynie. Jako fotograf możesz dużo łatwiej umieścić zdjęcia niż atrakcyjny tekst. Istnieje jednak kilka prostych zasad, których należy przestrzegać, aby stworzyć świetną treść i uzyskać dobre efekty pozycjonowania fotografa w sieci.

Używaj odpowiednich słów kluczowych pod kątem tytułów stron oraz nagłówków H1. Twórz ekspercki treści, które będą świadczyły o Twojej wiedzy. Zadbaj o to, aby nagłówki strony i tekst były ze sobą powiązane.

Pisząc treści mieszaj słowa kluczowe w sposób, który wydaje się naturalny dla ludzi. Nigdy nie nadużywaj słów kluczowych. Zastanów się, czego szukają Twoi potencjalni klienci. Następnie napisz, co byś im powiedział. Bądź trafny i rzeczowy. Nie ma nic złego w zaprezentowaniu swojej pasji fotografa.

Bloguj regularnie i buduj zaufanie

Oprócz zapisywania swoich przemyśleń, porad, czy odpowiadaniu na pytania, które zadają odbiorcy, blogi służą również SEO. Potraktuj bloga jako stronę rozwiązującą konkretne problemy odbiorców. Skup się na tym, aby zawartość Twojego bloga polegała na udzielaniu odpowiedzi na te pytania i problemy czytelników. Omów tyle aspektów, ile jest konieczne do stworzenia uporządkowanego bloga, a jeżeli brakuje Ci wiedzy na temat dobrych praktyk blogowania i SEO, to przeczytaj nasz wpis wskazówki SEO blog.

Pamiętaj, że im bardziej trafny i użyteczny jest Twój wpis na blogu, tym bardziej prawdopodobne jest, że ludzie zaczną go czytać. Spędzą na nim więcej czasu, co przyczyni się ku temu, iż pozycjonowanie strony fotografa poprawi ranking strony w wynikach wyszukiwania.

Niektórzy fotografowie uważają, że bardziej naturalne jest publikowanie blogów fotograficznych. Jeśli tworzysz bloga czysto wizualnego, upewnij się, że poprawnie nazywasz obrazy. Na przykład fotografowie podróżujący mogą nazwać widoczne na zdjęciach restauracje, kurorty, plaże, czy szlaki turystyczne.

Rozważ również dodanie krótkiego tekstu opisującego pomysły, których użyłeś do udoskonalenia swojego zdjęcia. Na przykład fotografowie wykonujący zdjęcia portretowe mogą wyjaśnić, dlaczego wybrano konkretne oświetlenie.

Umieść swoją witrynę w katalogach firm

Nie możesz prowadzić firmy fotograficznej bez informowania o jej istnieniu w serwisach skupiających takie firmy jak Twoja. Taka forma prezentowania się dodaje wiarygodności Twojej witrynie, a także wpływa pozytywnie na efekty pozycjonowania fotografa w sieci.

Wśród przykładów takich serwisów można wymienić portal Panorama Firm, gdzie znajdziesz formularz zgłoszeniowy do publikowania informacji o firmie. Zalecamy podanie jak największej ilości informacji, w tym strony internetowej, zdjęć, godzin otwarcia, ponieważ wszystko to pomoże w wynikach wyszukiwania.

Co ważne, w przypadku SEO, wykazy firm stanowią bezpieczne źródło linków zwrotnych, które przekierowują odwiedzających do Twojej witryny.

Pamiętaj, aby w profilu swojej firmy uwzględnić najważniejsze informacje i zachować spójność NAP (nazwisko, adres, numer telefonu):

  • nazwa (nazwa prawna preferowana dla podmiotów gospodarczych)
  • lokalizacja/miasto/kraj
  • informacje kontaktowe
  • rodzaj działalności, np. fotograf komercyjny, grafik itp.

Pamiętaj, aby znaleźć i wyeliminować wszelkie niespójności NAP między Twoją witryną, a witrynami zawierającymi informacje o Twojej firmie. Każdy dobry przewodnik SEO dla fotografów Ci to powie. Możesz także zdecydować się na outsourcing takich działań, jeśli uważasz, że to zadanie zajmuje zbyt dużo czasu. W Divloy oferujemy taką kompleksową obsługę link building.

Pozycjonowanie strony z branży fotograficznej i wykorzystanie CDN

Na niektórych platformach CMS, idealnym przykładem będzie tutaj platforma WordPress, możesz zwiększyć szybkość ładowania swoje strony internetowej. Możesz to zrobić, pozwalając dedykowanym do tego serwerom na przechowywanie i przesyłanie zasobów Twojej witryny, wykorzystując sieć dostarczania zawartości, czyli CDN.

Implementacje CDN mogą być trudne i jeśli nie jesteś profesjonalistą w tej dziedzinie, wiec najlepiej będzie pozostawić te kwestie ekspertom, na przykład właśnie nam. W przeciwnym razie istnieje duża szansa, że ​​źle zaimplementowane rozwiązania będą mogły nawet wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie lokalne studia fotograficznego, którego jesteś właścicielem.

Buduj profil linków strony

Posiadanie innego linku do Twojej strony internetowej jest internetowym głosem na korzyść witryny. Ile jest wart jednak taki głos, zależy od wartości i rankingów strony odsyłającej.

Jeśli jesteś uważany za autorytet w swojej dziedzinie i Twoja strona internetowa jest na to dowodem, to wyszukiwarki internetowe zapewnią Ci wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Gdy inna strona będzie linkowała do Twojej to w ten sposób, wysyła ona swego rodzaju użytkownikom i robotom indeksującym rekomendację, aby sprawdzić tę linkowaną stronę.

Wyszukiwarka będzie karać Twoją witrynę, usuwając ją z rankingów wyszukiwania, jeśli zbyt często linkujesz do stron o niskim autorytecie domeny.

Udostępniając linki, używaj odpowiednich słów kluczowych dla hiperłącza, aby uzyskać maksymalną wartość dla SEO.

Analiza wskaźników wydajności witryny

Jeżeli jesteś zainteresowany rozwojem i widocznością swojej strony, to powinieneś regularnie monitorować statystyki ruchu w swojej witrynie. Statystyki ruchu możesz obserwować na wiele sposobów. Google Analytics to jedno z najbardziej niezawodnych narzędzi do uzyskiwania informacji na temat zaangażowania użytkowników. Jest to również darmowy program,  dlatego tak bardzo popularny.

Aby rozpocząć korzystanie z Google Analytics, musisz utworzyć konto Google i zalogować się do niego, a  następie połączyć je ze swoją stroną poprzez implementację odpowiednich kodów lub wykorzystując wtyczki dostępne w panelu Twojej strony.

Google Analytics umożliwia sprawdzenie, ile osób odwiedziło Twoją witrynę, ile czasu na niej spędzili, czy kliknęli jakiekolwiek inne linki na Twojej stronie internetowej i wiele więcej. Możesz analizować ruch w witrynie według źródła, lokalizacji, urządzeń.

Media społecznościowe również zwiększą ruch w Twojej witrynie

Media społecznościowe same w sobie są ogromnym narzędziem marketingowym. Bez względu na to, z której platformy społecznościowej korzystasz, upewnij się, że co najmniej jedna z nich umożliwia utworzenie oficjalnej strony biznesowej dla Twojej marki.

Chociaż treści w mediach społecznościowych nie są bezpośrednio pozycjonowane przez wyszukiwarki, a więc nie mają znaczącego wpływu na pozycjonowanie branży fotograficznej, to serwisy społecznościowe mogą i tak przyciągać ruch do Twojej witryny, a to zawsze korzyść.

Zwiększ widoczność poprzez pozycjonowanie lokalne studia fotograficznego

Jeśli prowadzisz lokalną firmę fotograficzną, musisz dodać do swoich treści dodatkowe słowa kluczowe z lokalizacją. Na przykład fotograf ślubny może używać wyrażeń takich jak „Fotograf ślubny w Warszawie” lub „Fotografia ślubna w pobliżu Torunia”.

Dodaj koniecznie swoją witrynę do wizytówki na platformie Profil Firmy w Google (Google Moja Firma) z wszelkimi informacjami kontaktowymi. Zapewni to jeszcze skuteczniejsze dotarcie do odbiorców, którzy szukają usług fotograficznych lokalnie.

Przeczytaj też: Pozycjonowanie stron cennik, czyli ile kosztują usługi SEO?

Dodaj protokół SSL

Nasz darmowy przewodnik SEO dla fotografów nie może pominąć kwestii bezpieczeństwa witryny i tego jak patrzy na to Google, które już dawno oficjalnie przyznało, że wyszukiwarką patrzy przychylniejszym okiem i bardziej promuje serwisu, które posiadają zaimplementowany protokół SSL, czyli adresy URL witryny rozpoczynają się od https://.

Jeśli użytkownik odwiedza witrynę zabezpieczoną protokołem SSL, symbol kłódki pojawia się przed adresem URL witryny w pasku adresu przeglądarki.

Najważniejsze porady SEO dla fotografów, czyli jak pozycjonować usługi fotograficzne skutecznie

  • połóż równy nacisk zarówno na działania SEO na swoje stronie (tytuły, tagi, mapy witryn, content), jak i poza stroną (media społecznościowe, linki zwrotne)
  • użyj linkowania wewnętrznego, aby wydłużyć czas użytkownika spędzony w witrynie i obniżyć współczynnik odrzuceń
  • regularnie wykonuj audyty SEO swojej witryny za pomocą dostępnych narzędzi, na początek przeczytaj nasz artykuł jak zrobić audyt SEO
  • używaj słów kluczowych na swoich stronach, aby jak najlepiej wykorzystać swoje potencjał SEO dla fotografa
  • dodawaj wpisy na blogu i upewnij się, że Twoje treści są przydatne
  • nadmierne upychanie słów kluczowych, duplikowanie treści, używanie wszędzie tych samych słów kluczowych będzie karane przez wyszukiwarki internetowe i nie wpłynie korzystnie na pozycjonowanie strony fotografa
  • przestudiuj strategie SEO realizowane przez Twoją konkurencję - publikacje i słowa kluczowe, których używa
  • nie bój się zmieniać strategii SEO, która nie przynoszą rezultatów
  • zapoznaj się z naszym artykułem 9 wskazówek na poprawę wskaźników WordPress SEO

Wnioski z naszego poradnika jak pozycjonować usługi fotograficzne

To, jak wysoko Twoja witryna jest w rankingu w dowolnej wyszukiwarce internetowej, jest efektem doświadczenia użytkownika, które mu zapewniasz, a także autorytetu Twojej strony i przekazywanej przez Ciebie wiedzy eksperckiej.

Pozycjonowanie strony internetowej fotografa pod kątem wyszukiwarek to obszar, który stale się rozwija. Google co roku aktualizuje swoje algorytmy, dlatego pozycjonowanie to proces ciągły.

Pozycjonowanie strony www fotografa nie jest jednorazowym zadaniem do wykonania i zapomnienia. Musisz stale monitorować i nadążać za zmieniającymi się trendami oraz aktualizacjami.

Zastanawiasz się jak wybrać firmę pozycjonującą fotografa? Nie masz dobrej strategii na pozycjonowanie swojej strony? Działania, które realizujesz samodzielnie lub firma zewnętrzna nie przynoszą efektów? Odezwij się do nas!

Divloy oferuje profesjonalne i co najważniejsze skuteczne rozwiązania SEO dla fotografów i innych branż. Naszą ofertę pozycjonowania stron znajdziesz klikając tutaj. Już teraz zadzwoń do nas lub napisz, opowiedz nam o swoim biznesie oraz celach i weźmy się do pracy, aby wyprzedzić Twoją konkurencję.