słownik SEO blog divloy

Słownik SEO

Przygotowaliśmy zestawienie terminów SEO, dzięki któremu odkrywanie tej wymagającej branży będzie dla Ciebie jeszcze łatwiejsze. Wszystkie definicje zaprezentowane zostały w sposób prosty i przejrzysty, a dzięki naszym dokładnym oraz wyczerpującym opisom z pewnością dowiesz się, co oznacza każde pojęcie.

AMP (Accelerated Mobile Pages) – jest to technologia, która umożliwia szybkie renderowanie stron zawierających treści w formie statycznej. Zawartość serwisu wykonanego zgodnie ze sztuką AMP jest dopasowywana do możliwości urządzenia, z którego użytkownik odwiedza stronę. Aby posiadać wysoką jakość strony internetowej oraz odpowiednio szybki czas jej ładownia na urządzeniach mobilnych, należy wykonać serwis zgodnie z technologią AMP.

Algorytm Google - algorytm określający w jaki sposób strony znajdujące się w indeksie wyszukiwarki Google pasują do zapytań użytkowników. Algorytm jest często aktualizowany, a najbardziej popularne aktualizacje to między innymi: Panda, Pingwin, Koliber, Gołąb, Pirat, Mobilegeddon.

Algorytm Panda - algorytm Google, którego głównym celem jest docenienie stron wysokiej jakości, a także obniżenie pozycji tych o niskiej wartości.

Algorytm Pingwin - algorytm Google, którego głównym celem jest analiza oraz ocena linków przychodzących do witryny internetowej.

Algorytm Koliber – jest to algorytm Google, który jest odpowiedzialny za zwiększenie trafności wyników na zadawane przez użytkowników zapytania.

Analiza konkurencji - ocena konkurentów z branży, którzy próbują pozycjonować się na te same lub zbliżone frazy kluczowe. Taka analiza może pomóc w doborze strategii działania w celu pozycjonowania serwisu internetowego.

Audyt strony internetowej (Audyt SEO) - analiza strony internetowej, która pozwala zlokalizować błędy w serwisie. Można wyróżnić dwa rodzaje audytów: techniczny audyt SEO i audyt treści. Audyt może posłużyć do optymalizacji strony, pozwalając tym samym na jej skuteczne pozycjonowanie, więc jeśli masz chęć to poznaj naszą ofertę audytu SEO.

Analiza słów kluczowych - proces poszukiwania słów kluczowych, na które strona rankuje lub może potencjalnie rankować.

Ban - forma kary od Google, nakładana na domenę internetową nie stosującą się do dobrych praktyk i łamiącą wytyczne dla webmasterów.

Bing – wyszukiwarka internetowa, której właścicielem jest firma Microsoft.

Black Hat SEO - nieuczciwe praktyki SEO stosowane w celu poprawy rankingu domeny, które są niezgodne z wytycznymi wyszukiwarek internetowych.

Blog – typ witryny internetowej lub jej część, gdzie zamieszczane są systematycznie treści powiązane tematycznie z witryną. Blog daje szansę użytkownikom na pogłębienie swojej wiedzy z konkretnego tematu oraz rozbudowywanie serwisu internetowego o wartościowe treści.

Bot – jest to robot wyszukiwarki przeglądający i indeksujący witryny internetowe.

Broken link - link, który nie działa, nie istnieje, mógł zostać usunięty lub przeniesione do innego URL bez zastosowania przekierowania.

Cache (Pamięć podręczna) - pamięć, która pozwala zapisać cześć ze zgromadzonych danych na dysku umożliwiając, tym samym szybszy dostęp do nich.

CTA (Call to Action) – inaczej wezwanie do działania odnoszące się do przycisku, z umieszczonym na nim tekstem, którego celem jest uzyskanie natychmiastowej reakcji od użytkownika witryny. Przykłady: Kliknij teraz!; Sprawdź, co oferujemy; Odbierz bonus.

Cloaking - to przedstawienie robotowi Google innej wersji strony niż użytkownikom, którzy odwiedzają witrynę.

CMS (Content Management System) – system zarządzania treścią lub inaczej oprogramowanie, pozwalające użytkownikom na stworzenie własnej strony internetowej, jej edycję i aktualizację. CMS posiada intuicyjny interfejs, jest łatwy do nauczenia i konfiguracji. Jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią jest obecnie WordPress.

Copywriting – tworzenie wartościowych, unikalnych oraz kreatywnych treści na potrzeby między innymi pozycjonowania. Dobrą praktyką jest, gdy treści przykuwają uwagę użytkowników, odpowiadają na ich pytania oraz zachęcają do dokonania konwersji.

Disavow backlinks – jest to zrzekanie się linków przychodzących, które są nie korzystne dla witryny, na przykład nienaturalnych bądź typowo spamerskich.

Domena – adres/lokalizacja witryny internetowej.

Domain Age (Wiek domeny) – jeden z niezwykle ważnych czynników, który jest brany pod uwagę w trakcie oceny strony internetowej przez Google. Im domena ma dłuższą historię (jest starsza) tym lepiej dla procesu pozycjonowania.

Duplicate content – ta sama treść pojawiająca się więcej niż raz w obrębie jednej witryny internetowej lub pomiędzy różnymi witrynami.

Dane uporządkowane (Structured Data) – informacje ułatwiające robotom wyszukiwarek na zrozumienie zawartości witryny internetowej.

Dywersyfikacja linków (Link Diversity) – praktyka, polegająca na budowania profilu linków serwisu internetowego poprzez zbieranie linków zwrotnych (nofollow i dofollow) z różnych rodzajów serwisów internetowych.

Error 200 – kod odpowiedzi HTTP, mówiący o tym, że wysłane zapytanie do serwera powiodło się i tym samym użytkownikowi została zaprezentowana zawartość żądanego dokumentu.

Error 202 – kod odpowiedzi HTTP, informujący o tym, że jego zapytanie zostało przekazane do serwera i tym samym zostanie obsłużone, ale jeszcze w tym momencie to nie nastąpiło.

Error 404 – kod odpowiedzi HTTP, mówiący o tym, że nastąpiło połączenie z serwerem, nie jest on jednak w stanie odnaleźć strony, której poszukiwał użytkownik.

Error 503 – kod odpowiedzi HTTP, informujący o tym, że serwer jest przeciążony.

Exact match anchor text - typ anchora, który wykorzystuje konkretne słowa do umieszczenia w treści linku.

Evergreen content - typ zawsze aktualnych treści, prezentujących praktyczne rozwiązanie.

External duplicate content – zewnętrzny duplikat treści, powtarzającej się w różnych serwisach internetowych.

Farmy linków (Link Farm) - strony internetowe, gdzie umieszczono linki zwrotne do siebie nawzajem lub do konkretnej strony. Takie działanie jest niezalecane, ponieważ może skutkować nałożeniem kary od Google.

Favicon – ikona strony wyświetlana na kartach przeglądarki internetowej.

Featured snippet – polecany fragment z odpowiedzią, prezentowany w wyszukiwarce w formie ramki wraz z linkiem do konkretnej strony.

Fresh Site Bonus – jest to swego rodzaju bonus, który jest przyznawany względem dopiero, co powstałych stron www. Dzięki temu przez pewien krótki okres czasu mogą być one wyświetlanie wyżej w wynikach wyszukiwania.

Filtr – typ nakładanej przez Google kary, względem witryn internetowych stosujących nieetyczne metody pozycjonowania, których celem jest manipulacja rankingami.

Filtr algorytmiczny – kara, która jest nakładana na witrynę internetową przez algorytm wyszukiwarki Google, a w konsekwencji skutkować może nagłym spadkiem odwiedzin oraz liczby fraz znajdujących się na wysokich pozycjach wyników wyszukiwania.

Filtr ręczny – typ filtru nakładanego przez pracowników Google w sposób ręczny, a informacje o jej nałożeniu można odnaleźć w narzędziu Google Search Console.

Geolokalizacja – funkcja umożliwiająca prezentowanie użytkownikowi lokalnych wyników wyszukiwania, względem jego zapytania, bazując na lokalizacji jego adresu IP.

Google – firma oferująca najpopularniejszą na świecie wyszukiwarkę internetową.

Google Analytics – narzędzie Google do analityki internetowej, dostarczające danych statystycznych względem witryny internetowej.

Googlebot – robot indeksujący firmy Google, którego cel to odnajdywanie, analizowanie i indeksowanie witryn w sieci internetowej.

Google Search Console (Google Webmaster Tools) - jest to platforma internetowa umożliwiająca między innymi sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google, analizę linków przychodzących i wychodzących czy też wskazująca błędy indeksacji strony.

Google Moja Firma – jedna z usług oferowanych przez firmę Google, która umożliwia założenie profilu działalności poprzez stworzenie wizytówki firmy na Mapach Google.

Google PageSpeed ​​Insights - narzędzie firmy Google służące do analizowania witryny internetowej celem określenia jej szybkości oraz zaprezentowania wskazówek, które elementy warto poprawić, przyspieszając dzięki temu czas ładowania takiej strony.

Guest Blogging (Posty gościnne) – gościnne publikowanie artykułu na innych witrynach. Tego rodzaju wpisy dają szansę na wzmocnienie linkowanej witryny.

Hiperłącze – odnośnik w formie tekstu bądź obrazu. Po jego kliknięciu użytkownik jest przenoszony na konkretną stronę internetową.

Hreflang – atrybut służący do oznaczania stron w wielojęzycznej witrynie internetowej.

HTTP (Hypertext Transfer Protocol) - protokół sieciowy, umożliwiający wyświetlanie oraz odbieranie informacji.

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) - zaszyfrowany protokół sieciowy, pozwalający na wyświetlanie i odbieranie informacji. Stosowanie protokołu HTTPS jest zalecane przez Google.

htacces – plik konfiguracyjny serwera.

Internal duplicate content – wewnętrzny duplikat treści.

Indeks - baza wyszukiwarki, która zawiera dane o serwisach internetowych, jakie użytkownik może odnaleźć.

Indeksacja strony - dodawanie strony internetowej do indeksu wyszukiwarki.

Indeks mobilny (Mobile First Index) – indeks, który utworzyła firma Google. Zgodnie z jego wytycznymi strony oceniane są względem ich dostosowanie pod kątem urządzeń mobilnych.

JSON-LD - format danych, które są implementowane w sposób dynamiczny w postaci kodu JavaScript bądź też jako widgety w CMS.

Katalogowanie – czynność polegająca na umieszczanie linków do strony w katalogach stron w celu uzyskania linków zwrotnych.

Katalog stron - strona internetowa, gdzie odnajdziemy linki do innych stron. Jest to zbiór reklam posiadających kategoryzację stron internetowych.

KPI (Key Performance Indicators) - kluczowe wskaźniki efektywności pozwalające mierzyć czy ustalone na początku cele zostały zrealizowane. Mogą tyczyć się kwestii okołobiznesowych, marketingowych czy finansowych.

Kanibalizacja słów kluczowych – ma miejsce wtedy, gdy na jedną frazę kluczową konkurują ze sobą dwie podstrony tego samego serwisu.

Keyword Competition – jest to popularność konkretnego słowa kluczowego pośród pozostałych stron, które na nie rankują.

Keyword Density – jest to nasycenie słów kluczowych względem całości tekstu. Zbyt duża liczba słów kluczowych może być powodem uznania strony za spam.

Keyword Frequency – oznacza całkowitą liczbę fraz kluczowych wykorzystywanych w obrębie strony internetowej.

Keyword Positioning – jest to rozmieszczenie słów kluczowych w danym tekście. Dobrze jest, kiedy znajdują się one w tytule strony, metatagach, nagłówkach, a także w samej treści strony.

Keyword Rank – oznacza pozycję witryny internetowej w wynikach wyszukiwania na konkretną frazę kluczową.

Keyword Research – proces polegający na przystosowaniu fraz kluczowych pod kątem charakteru serwisu internetowego.

Keyword Stuffing – metoda, która polega na nadmiernym upychaniu fraz kluczowych w treści strony internetowej. Taka praktyka może wpłynąć negatywnie na pozycję serwisu lub narazić na karę od Google.

Kanoniczny adres URL (Canonical) – metatag znajdujący się w nagłówku dokumentu HTML strony internetowej, którego celem jest poinformowanie wyszukiwarki, który adres URL jest oryginalny. Stosowanie kanonicznych adresów URL pozwala na ograniczanie problemu duplikacji.

Landing Page (Strona docelowa) – jest to pierwsza strona, którą może zobaczyć użytkownik odwiedzający serwisu po kliknięciu w dany link. Rzuć okiem na nasz artykuł o tym, jak zbudować dobrze konwertujący Landing Page.

Long tail (Długi ogon) – długa fraza, która składa się z kilku słów i wyraźnie wskazująca na specyficzne cechy konkretnego zapytania. Tworzona pod kątem internautów szukających informacji poprzez używanie właśnie dłuższych i sprecyzowanych wyrażeń.

Linki przychodzące (Inbound Links) – linki kierujące do strony internetowej.

Link dofollow – link ​​przekazujący ruch na linkowaną stronę oraz umożliwiający robotom ich śledzenie.

Linki zwrotne (Backlinki) – linki umieszczone na innych witrynach, które kierują do naszego serwisu. Ilość i jakość posiadanych backlinków jest niezwykle ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję serwisu w rankingu wyników wyszukiwania.

Link building - strategia, której celem jest dostarczenie do strony internetowej wartościowych linków przychodzących.

Link do podstrony (Deep Link) – link, który jest umieszczony w zewnętrznej witrynie internetowej i prowadzi do konkretnej podstrony serwisu, a nie do strony głównej.

Link scheme – są to wszelkie działania i techniki, których zamiarem jest pozyskanie linków zwrotnych do strony, które są niezgodne z wytycznymi firmy Google. Można tutaj wyróżnić między innymi kupowanie i sprzedawanie linków.

Linki naturalne – linki zwrotne do strony, które pozyskane zostały w sposób naturalny, czyli bez działań stricte SEO. Mogą to być przykładowo polecenia strony internetowej czy zachęcanie do czytania treści w serwisie.

Linki wychodzące (Outbound Links) – linki, które odsyłają z naszej strony do innych serwisów internetowych.

Linkowanie wewnętrzne – linki, które przekierowują między podstronami jednej witryny internetowej.

Linkowanie zewnętrzne - forma linkowania z domeny A do domeny B.

Long click – jest to typ kliknięcia linku, kiedy użytkownik po wpisaniu swojego zapytania w wyszukiwarkę internetową, znalazł link, przeszedł do witryny, a później nie powrócił już do wyników swojego wyszukiwania z racji tego, że potencjalnie odnalazł to czego właśnie szukał.

Mapa strony HTML - lista stron znajdujących się w obrębie serwisu internetowego, przeznaczona w głównej mierze dla użytkowników odwiedzających witrynę.

Mapa strony XML (Site Mapa) - zbiór adresów URL wszystkich podstron serwisu, które wskazujemy robotom sieciowym.

Mapa XML grafik – zbiór zawierający wszystkie adresy obrazów z witryny internetowej.

Meta description – opis pojawiający się w wyszukiwarce internetowej pod adresem strony www. Taki opis zdecydowanie pomaga użytkownikom przy ocenie czy konkretna witryna posiada informacje, których szukają.

Meta keywords – frazy kluczowe, które opisują zawartość serwisu internetowego i konkretnych podstron.

Meta tag (Znacznik meta) - znaczniki języka HTML, dzięki którym roboty są w stanie lepiej zrozumieć zawartość strony.

Mikroformaty – jest to typ danych strukturalnych, pozwalających wyszukiwarkom internetowym zrozumieć zawartość witryny internetowej.

Martwy link (Dead Link) - odnośnik, po kliknięciu którego pojawia się błąd 404 lub informacja o nieodnalezieniu strony.

Mobilna wersja strony - dodatkowa wersja strony internetowej przygotowana pod kątem użytkowników, korzystających z urządzeń mobilnych.

NAP (Name, Address, Phone Number) - dane kontaktowe firmy takie jak jej nazwa, adres i numer telefon, których dobrą praktyką jest umieszczenie na stronie w sekcji kontakt, a także stopce serwisu. Taki zabieg pozwala zwiększyć wiarygodność firmy w oczach użytkowników, a także robotów Google.

Nawigacja okruszkowa (Breadcrumbs, Ścieżka dostępu) – typ nawigacji, pomagającej użytkownikom określić swoją lokalizację w obrębie witryny. Ścieżka dostępu powinna zapewniać odnośnik do każdej poprzedniej strony w serwisie. Stosowanie breadcrumbs jest niesamowicie korzystne z punktu widzenia użytkownika oraz pozycjonowania serwisu.

Nagłówek H1 – H6 - umieszczane w treści strony w celu tworzenia jej struktury. Im wyższy poziom nagłówka, tym jest on najważniejszy, natomiast najistotniejszy nagłówek to H1. Ma bardzo duże znaczenie pod kątem SEO.

Noarchive – kiedy taka wartość znajdzie się w meta-tagu „robots”, robot Google w trakcie indeksowania otrzyma wiadomość, że strona nie powinna zostać umieszczona w pamięci podręcznej wyszukiwarki internetowej.

Nofollow – atrybut, który informuje roboty wyszukiwarek, że nie powinny podążać za linkiem znajdującymi się na stronie właśnie z tym atrybutem.

Noindex – atrybut, który jest odpowiedzialny za zablokowanie indeksowania podstrony, która posiada przypisany właśnie ten atrybut.

On-page SEO - działanie SEO, realizowane na pozycjonowanej witrynie internetowej. Mogą to być chociażby takie prace jak optymalizacja techniczna serwisu czy rozbudowywanie treści w serwisie.

Optymalizacja SEO – prace na stronie, których celem jest poprawa jej widoczności w rankingach wyszukiwarek internetowych, a także poprawa jej jakości względem użytkowników. Jeśli masz zamiar podjąć pracę nad ulepszeniem swojego serwisu, to koniecznie sprawdź informację o oferowanej przez nas usłudze optymalizacji SEO.

Off-page SEO – działanie SEO, które realizowane są poza pozycjonowaną witryną internetową. Może to być na przykład pozyskiwanie linków przychodzących do serwisu.

Page Rank (PR) – stary wskaźnik jakości witryny internetowej, który jest stosowany przez firmę Google.

Prędkość ładowania strony (Page Speed) – jest to szybkość ładowania się strony internetowej, który jest niezwykle ważnym czynnikiem rankingowym.

Page Title (Tytuł strony) - nazwa strony internetowej, pojawiająca się w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie (SEO) - zestaw działań podejmowanych celem zwiększania ilości, a także jakości ruchu w witrynie internetowej z organicznych wyników wyszukiwania. Mając w zamyśle wypromowanie swojego serwisu w internecie, rzuć okiem na naszą ofertę pozycjonowania stron internetowych oraz pozycjonowania sklepów internetowych.

Presell pages (Precle SEO) – strony internetowe, które są zbiorem w zdecydowanej większości przypadków bezwartościowych artykułów. Takie artykuły są dodawane celem pozyskania linka zwrotnego, który nie niesie za sobą żadnej wartości dodanej. Presell pages, są metodą pozycjonowania stosowaną przez największe i tradycyjne agencje SEO nastawione na masową obsługę klientów.

Pozycjonowanie lokalne (Local SEO) – działania, których zadaniem jest pozycjonowanie witryny na zapytania związanych z lokalizacją. Przykładowym zapytaniem może być „pozycjonowanie stron Wrocław”, za pośrednictwem którego wyświetlą się użytkownikowi firmy oferujące pozycjonowanie stron www we Wrocławiu.

Profil linków (Link profile) – jest to zestawienie wszystkich linków, które prowadzą do witryny internetowej.

Przekierowania (Redirect links) – linki, które prowadzą do danej podstrony serwisu internetowego, na której następuje przekierowane na inny adres.

Przekierowanie 301 (Redirect 301) - stałe przekierowanie adresu strony internetowej na inny adres.

Przekierowanie 302 (Redirect 302) - tymczasowe przekierowanie adresu strony internetowej na inny adres.

Ruch organiczny - użytkownicy, którzy odwiedzili witrynę internetową za pośrednictwem bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Ruch bezpośredni – użytkownicy, którzy odwiedzili witrynę internetową poprzez wpisanie dokładnego adresu internetowego strony w przeglądarce.

Rich snippets (Karty rozszerzone) - typ wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, przedstawiający treści w formie obrazu oraz tekstu, jako wyniki pojedyncze bądź w postaci karuzeli.

RankBrain – jest to algorytm, zajmujący się oceną nowych zapytań i ogólnej jakości wyników wyszukiwania. Algorytm ten jest oparty o model sztucznej inteligencji.

Ruch lokalny (Local traffic) – użytkownicy, którzy dotarli na witrynę internetową w efekcie działań pozycjonujących na frazy lokalne.

Robots.txt – jest to plik tekstowy, umieszczany na serwerze strony. Jego celem jest informowanie roboty wyszukiwarek o polecaniach zezwalających lub zabraniających dostępu do konkretnych zasobów witryny.

SERP (Search Engine Results Page) - organiczne wyniki wyszukiwania, czyli zestawienie linków kierujących do stron internetowych.

SEM (Search Engine Marketing) - marketing w wyszukiwarkach internetowych, którego celem jest promocja witryny internetowej z wykorzystaniem zarówno SEO jak i PPC.

Schema.org - strona internetowa, gdzie zostały zgromadzone schematy znaczników danych strukturalnych.

Sesja - okres, w którym użytkownik aktywnie korzysta z witryny lub aplikacji.

Strona główna - główna strona serwisu internetowego.

Spam - bezużyteczne strony internetowe lub treści, które wyłącznie zaśmiecają internet.

Strona internetowa – jest to zestaw dokumentów HTML, udostępnianych w Internecie przez serwer www oraz interpretowanych za pomocą przeglądarki internetowej.

Słowa kluczowe (Keyword) - słowa lub też całe frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkach internetowych celem znalezienia interesujących ich rzeczy.

Strona responsywna (Responsive website) – strona, która została wykonana w taki sposób, aby automatycznie dostosowywała się do wielkości ekranu urządzenia, na którym przegląda ją użytkownik.

SXO (Search Experience Optimization) - optymalizacja doświadczenia użytkownika, która jest połączeniem działań SEO oraz UX. Uwzględniają zarówno przyjazność serwisu względem wyszukiwarek internetowych, jak i samego użytkownika.

SWL (System Wymiany Linków) – zautomatyzowany system pozwalający na wymianę linków między stronami bądź ich zakup. Korzystanie z systemów wymiany linków może skończyć się nałożeniem kary od Google na stronę internetową.

Techniczne SEO – jest to działanie ingerujące w architekturę witryny internetowej, wpływające na to, jak taką stronę postrzegają roboty Google.

Thin content – typ contentu, który jest mało wartościowy dla użytkownika.

Tiny text - praktyka Black Hat SEO polegająca na umieszczaniu w obrębie witryny tekstu o wielkości jednego pixela dzięki czemu jest on niemal niewidoczny dla użytkownika, ale zostanie zaindeksowany przez roboty sieciowe.

TrustRank - wskaźnik zaufania, który określa wartość witryny internetowej.

Test optymalizacji mobilnej Google – narzędzie Google pozwalające sprawdzić czy strona internetowa jest dostosowana dla urządzeń mobilnych.

Tekst kotwicy (Anchor text) – słowo lub zestaw słów kluczowych, które posiadają przypisany link, prowadzący do konkretnej strony internetowej. Celem takiej formy tekstu jest dostarczenie użytkownikom oraz wyszukiwarkom informacji odnośnie tego, czego dotyczy witryna internetowa, do której prowadzi link.

Tekst alternatywny (Atrybut Alt) - alternatywny opis obrazków, który jest wstawiany do tagu obrazu w kodzie HTML i pojawiający się użytkownikowi, jeśli obrazek nie zostanie wyświetlony. Dostarcza on również informacji wyszukiwarkom. Właściwe umieszczenia opisów alt jest bardzo dobrą praktyką, wspomagającą pozycjonowanie serwisu.

UX (User Experience) – jest to wrażenie użytkownika po odwiedzeniu strony internetowej.

Wyszukiwanie głosowe (Voice Search) – funkcja, która umożliwia wyszukanie zapytania w wyszukiwarce poprzez wydanie polecenia głosowego.

Webmaster – osoba, która zaprojektowała oraz stworzyła stronę internetową, a także zajmująca się technicznymi jej aspektami, na przykład optymalizacją.

Wskazówki dla webmasterów (Webmaster Guidelines) - wytyczne Google dla webmasterów za pośrednictwem których można poprawić oraz ulepszyć stronę internetową pod kątem wymagań robotów oraz użytkowników.

White Hat SEO - etyczne pozycjonowanie, które jest zgodne z regulaminami wyszukiwarek.

WordPress - system zarządzania treścią (CMS), który jest jednym z najbardziej znanych i popularnych systemów. Na swoim blogu przygotowaliśmy 9 wskazówek na poprawę wskaźników WordPress SEO.

Współczynnik odrzuceń – metryka informująca o tym, jak wielu użytkowników odwiedziło daną witrynę, a następnie ją opuściło, bez przeglądania żadnej innej strony serwisu. Im współczynnik odrzuceń jest niższy, tym lepiej.

Wyszukiwanie semantyczne (Semantic Search) - umożliwia zrozumienie intencji wyszukiwań użytkowników. Dzięki temu wyświetlane propozycje wyników wyszukiwania są dużo bardziej dopasowane do zamiaru takiego użytkownik.

Wyszukiwanie lokalne (Local Search) – funkcja umożliwiająca wyświetlanie się firmy będącej najbliżej lokalizacji wpisującego w wyszukiwarkę internetową hasło, użytkownika.

Zaplecze – strony www, które są zakładane celem pozycjonowania docelowej witryny internetowej. Pozwalają na umieszczanie treści wraz z odnośnikami do promowanej strony, celem poprawy jej pozycji w rankingach.

Zamiar użytkownika (User Intent) - ukazuje, co naprawdę użytkownik ma na myśli oraz co chce osiągnąć wpisując konkretne zapytanie w wyszukiwarkę.

Na tym kończymy mając nadzieję, że wszystkie definicje, które udało Ci się tutaj odnaleźć okazały się przydatne. Jeśli znasz jakąś definicję, której tutaj nie odnalazłeś, a sądzisz, że warto byłoby ją tutaj umieścić daj nam znać, a chętnie zaktualizujemy wpis.