słownik facebook a-d-s

Słownik Facebook Ads

Realizując lub zamierzając realizować kampanię reklamową Facebook Ads z pewnością zauważysz, że jest wiele terminów, które warto jednak znać, aby dobrze zrozumieć tę platformę reklamową. Rozszyfrowaliśmy dla Ciebie najważniejsze definicje, na które tam trafimy. Rzućmy zatem już teraz na nie okiem.

Kampania - zawiera co najmniej jeden zestaw reklam i również same reklamy. Na poziomie kampanii możemy kontrolować budżet, cel kampanii, taki jak na przykład polubienia stron, wyświetlenia filmów lub instalacje aplikacji i wiele, wiele innych.

Identyfikator kampanii - to unikalny identyfikator powiązany z kampanią.

Zestawy reklam - zawierają jedną lub więcej reklam. Na ich poziomie możemy skonfigurować miejsca docelowe, odbiorców, harmonogram, budżet.

Reklama - kreacja (np. video, obraz i tekst), której używamy do wyświetlania naszego przekazu.

Wyświetlenia - liczba wyświetleń reklam.

CPM - średni koszt 1000 wyświetleń reklamy.

CPA / CPL - średni koszt reklamy ponoszony w momencie dokonania przez użytkownika pożądanej akcji lub konwersji.

CPC (koszt kliknięcia linku) - jest to średni koszt kliknięcia linku.

CPC (wszystkie) - jest to średni koszt każdego kliknięcia.

CPL (Cost Per Like) - średni koszt w oparciu o lajki pozyskane dzięki kliknięciu w reklamę.

CTR (wszystkie) - procent osób, które wykonały kliknięcie w wyświetlonej reklamie.

Zasięg - liczba osób, które co najmniej raz zobaczyły reklamę.

Częstotliwość - średnia liczba wyświetleń reklam na jedną osobę.

Wyniki - liczba zdarzeń, kiedy reklama osiągnęła wynik bazując na wybranym celu i ustawieniach.

Kliknięcia linków - liczba kliknięć linków reklam do określonych przez reklamodawcę miejsc docelowych na Facebooku bądź też poza nim.

Piksel Facebooka - fragment kodu JavaScript, który umieszczany jest na stronie internetowej. Pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników w serwisie.

Konwersje - działania wykonywane przez użytkownika, takie jak na przykład wypełnienie formularza, zakup lub dodanie do koszyka w witrynie.

Śledzenie konwersji - realizowane za pomocą piksela Facebook. Może to być śledzenie określonego typu konwersji (rejestracja, zakup, kluczowe wyświetlenia stron, dodania do koszyka i inne konwersje w witrynie).

Strona na Facebooku - profil publiczny tworzony między innymi przez firmy czy organizacje, mający na celu publiczne promowanie za pośrednictwem Facebooka.

Facebook Business Manager (Menadżer Firmy na Facebooku) - narzędzie do zarządzania dostępem do stron i kont reklamowych, przeznaczone dla firm, które nadają uprawnienia innym osobom.

Miejsce docelowe - miejsce wyświetlania reklam, może to być na przykład witryna internetowa.

Retargeting - kierowanie przekazu reklamowego do osób, które weszły w różne rodzaje interakcji z naszym produktem, usługą, witryną czy wydarzeniem.
Odbiorcy - grupa osób, które zobaczą Twoje reklamy.

Lookalike Audiences (grupy podobnych odbiorców) - przypominają Twoich najlepszych istniejących klientów/użytkowników i pozwalają na dotarcie do zupełnie nowych osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą.

Budżet dzienny - średnia kwota, którą chcesz wydać dziennie na określony zestaw reklam.

Budżet całkowity - pozwala na zadeklarowanie kwoty, która zostanie wydana w całym okresie emisji danego zestawu reklam.

CBO (Optymalizacja Budżetu Kampanii) - ustawienie domyślnie włączone we wszystkich nowych kampaniach ustawiające budżet na poziomie kampanii.

Stawka - kwota, jaką licytujesz w aukcjach reklam, tak aby Twoje reklamy były wyświetlane na Facebooku.

Koszt 3-sekundowego odtworzenia filmu – jest to średni koszt za 3-sekundowego odtworzenia filmu. Obliczany jako wydana kwota podzielona przez liczbę 3-sekundowych wyświetleń filmu.

Urządzenie użyte do konwersji – urządzenie użyte przez użytkownika, kiedy wykonuje konkretne działanie pod wpływem reklamy.

Polubienia strony - liczba polubień Twojej strony w wyniku wyświetlania reklamy.

Działanie - akcje wykonane po tym, jak ktoś zobaczył Twoją reklamę, nawet jeśli jej nie kliknął. Działania obejmują polubienia stron, instalacje aplikacji, konwersje, odpowiedzi na zdarzenia i nie tylko.

Instalacja aplikacji mobilnej - liczba instalacji z urządzenia mobilnego w wyniku wyświetlania reklamy.

Koszt działania - średnia kwota, jaką płacisz za każde działanie podejmowane przez użytkowników w związku z Twoją reklamą.

Konto reklamowe - zawiera kampanie, reklamy i informacje rozliczeniowe. Każde konto reklamowe ma określoną nazwę i numer identyfikacyjny konta reklamowego. Nazwa konta reklamowego może być taka sama dla wielu kont reklamowych, ale identyfikator konta reklamowego zawsze będzie unikalnym ciągiem cyfr.

Zakończenie - data zaplanowanego zakończenia kampanii. Daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii są oparte na harmonogramie zawartych w niej zestawów reklam.

Stan - stan kampanii, zestawów reklam i reklam.

Cel - wybrany cel reklamy, który odzwierciedla to, co chcesz dzięki nim osiągnąć.

Cel optymalizacji - jest to działanie według którego kampania jest optymalizowana. Zwykle jest to określona konwersja, kliknięcie lub zaangażowanie.

Główna metoda płatności – domyślna forma płatności, które możesz dodać do swojego konta na Facebooku, aby płacić za reklamy.

Zaangażowanie we wpis - liczba działań (np. polubienia, komentarze, udostępnienia, wyświetlenia zdjęć, kliknięcia linków, wyświetlenia wideo) w wyniku reklamy.

Znajomość tych kilku podstawowych terminów, które spotkasz na Facebooku może pomóc Ci zrozumieć Twoje kampanie oraz raporty z kampanii na Facebooku. Pamiętaj, że współpraca z firmą taka jak nasza, która zajmuje się marketingiem internetowym i obsługą kampanii reklamowych na Facebooku może zdecydowanie uprościć Ci ten proces i pomóc w osiągnięciu Twoich celów marketingowych online za pośrednictwem właśnie takiej formy reklamy.

Rzuć okiem zatem na informacje o naszej ofercie kampanii Facebook Ads, aby dowiedzieć się więcej i napisz do nas, a chętnie pomożemy i odpowiemy na wszelkie Twoje pytania.