Twoja strona widoczna w Google, czyli jak sprawdzić pozycję i ją monitorować?
Posiadanie świetnej pozycji w rankingu wyszukiwania pomoże Twojej firmie rozwijać się dzięki zwiększonemu ruchowi i widoczności. Jedną z najczęściej używanych wyszukiwarek jest Google, dlatego ważne jest, aby Twoja strona widoczna w Google znajdowała się na wysokich pozycjach w rankingu wyszukiwania.
Wyniki wyszukiwania znajdujące się na pierwszej stronie uzyskują najwięcej kliknięć, więc regularnie sprawdzając pozycję wyszukiwania możesz sprawdzić, jak wypada Twoja strona w porównaniu z konkurencją w przypadku wyszukiwań istotnych dla Ciebie słów kluczowych.
W tym artykule przedstawimy kilka metod, które pomogą Ci sprawdzić swoją pozycję w Google oraz jak zrobić żeby strona była w Google w ogóle widoczna.
Umów konsultację! |
Spis treści
Co to jest pozycja w Google?
Widoczność strony w Google to zasadniczo pozycja, na której witryna jest wyświetlana, gdy użytkownik wyszukuje określone słowo kluczowe lub wyrażenie. Im strona jest wyżej, tym lepsza jest jej pozycja w Google.
Idealną pozycją, do której należy dążyć, jest co najmniej pierwsza strona wyników wyszukiwania, ponieważ większość użytkowników często klika witryny na pierwszej stronie, gdyż uważa, że są one najbardziej odpowiednie dla wyszukiwanego przez nich tematu.
Google określa rankingi pozycji wyszukiwania w procesie znanym jako indeksowanie. Indeksowanie to sposób, w jaki wyszukiwarki porządkują informacje. Po zaindeksowaniu strony internetowej będzie w stanie szybko zareagować poprzez indeksowanie, aby określić, jakie słowa kluczowe lub tematy znajdują się na tych stronach, aby odpowiednio je uszeregować.
Sprawdź miejsce w Google i dowiedz się, co to jest pozycja słowa kluczowego?
W jasnej definicji pozycja słowa kluczowego to pozycja, jaką witryna zajmuje w wyszukiwarkach w stosunku do innych konkurencyjnych witryn dla danego słowa kluczowego.
Celem każdego właściciela witryny internetowej jest zawsze zdobycie i utrzymanie jednej z upragnionych trzech najwyższych pozycji w SERP. Aby to zrobić, musisz wiedzieć jak sprawdzić pozycję strony w Google na dane słowo kluczowe oraz które miejsce w Google obecnie posiada. W ten sposób będziesz w stanie opracować skuteczną strategię SEO, aby osiągnąć swoje cele.
Co to jest pozycja w wyszukiwarce organicznej?
Jeśli zastanawiasz się nad odpowiedzią na pytanie pozycja w Google jak sprawdzić, musisz zrozumieć SERP. Organiczna pozycja witryny w rankingu to umieszczenie strony internetowej na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Im wyższy ranking, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie klikną w link.
W Google jest zwykle 10 wyników wyszukiwania na stronę. Może się to jednak różnić w zależności od wyszukiwarki i zapytania.
Pozycja w rankingu organicznym zależy od wielu czynników, w tym jakości treści witryny, trafności użytych słów kluczowych i szybkości strony witryny.
Jakie są sposoby na sprawdzenie pozycji Google?
Jeśli nie masz pewności, gdzie dokładnie znajduje się Twoja firma i jaka jest pozycja SEO Twojej strony w wyszukiwarce Google, istnieje wiele różnych internetowych narzędzi SEO, które mogą Ci pomóc w tym procesie i ustalić jak wygląda pozycja strony www w Google.
Poznaj naszą usługę: Pozycjonowanie sklepów internetowych
Płatny i darmowy monitoring pozycji w Google
Większość z przedstawionych narzędzi działa jako swego rodzaju monitor pozycji w Google i jest bardzo przyjazna dla użytkownika oraz wymaga niewielkiego doświadczenia technicznego odpowiadając jednocześnie na twoje pytanie jaka jest moja pozycja w Google.
Niektóre z tych narzędzi, które umożliwiają sprawdzenie pozycji strony w Google pozwalają wygenerować raport o tym jaka jest pozycja strony w Google online podczas, gdy inne dostarczą informacji zwrotnych, jak poprawić Twoje rankingi i jak poprawić wyszukiwanie strony w Google.
Sprawdzanie pozycji Google to podstawa działań SEO, a poniżej zebraliśmy listę posiadającą każde najlepsze narzędzie do sprawdzania pozycji w Google.
Poznaj naszą usługę: Pozycjonowanie stron internetowych
Sprawdzanie pozycji strony w Google i Google Search Console
Jak sprawdzić pozycję strony w Google w szybki, łatwy i co ważne darmowy sposób? Jednym z pierwszych narzędzi, które polecamy, jest Google Search Console i dzięki niemu na początek sprawdź pozycję w Google za darmo.
Program ten ponieważ został opracowany przez Google w celu pomocy poprawy pozycji w rankingach wyszukiwania. Konsola wyszukiwania Google to usługa internetowa stworzona, aby pomóc programistom i administratorom witryn internetowych sprawdzać stan ich indeksowania i optymalizować witrynę pod kątem lepszej widoczności online.
Panel Google Search Console oferuje funkcje raporty pozycji Google, które mierzą ruch związany z wyszukiwaniem, wydajność witryny i bieżące rankingi wyszukiwania. Aby sprawdzić pozycje stron i dowiedzieć się dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google za pomocą tego narzędzia, wykonaj poniższe czynności:
- określ, na jakie słowa kluczowe chcesz pozycjonować swoją witrynę i budować widoczność strony w Google
- wprowadź informacje o swojej witrynie w panelu GSC i widoczność strony w internecie
- narzędzie GSC wygeneruje raport pokazujący, gdzie Twoje strony są w rankingu na określone słowa kluczowe, średnią liczbę kliknięć w Twojej witrynie, ile Twoich stron znajduje się w indeksie Google, jaka jest pozycja strony w średnim ujęciu oraz sprawdzanie ruchu na stronie
- sprawdzanie pozycji w Google przy użyciu GSC poza ustaleniem jaka jest pozycja mojej strony w Google pozwala również przesłać konkretną stronę internetową do indeksowania, co dostarczy informacji zwrotnych na temat tej strony, odpowiadając co zrobić żeby strona była w Google w ogóle widoczna, co ulepszyć, aby uzyskać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania
Raporty indeksowanie w Google Search Console pozwalają monitorować zarówno aktualne jak i dane historyczne sięgające nawet kilku lat wstecz.
Sprawdzanie miejsca w Google z narzędziem Moz
Moz to świetne narzędzie do tego, aby sprawdzić jak przedstawia się pozycja domeny w Google. Należy jednak pamiętać, że platforma wykorzystuje własne dane, a niekoniecznie dane Google. Oznacza to, że mogą występować pewne rozbieżności między tymi narzędziami.
Aby wykonać sprawdzanie pozycji strony na słowo kluczowe w Moz, wykonaj następujące kroki:
- zaloguj się do swojego konta Moz
- kliknij „SEO” na pasku narzędzi
- kliknij „ Rankingi ”, a następnie wpisz nazwę swojej domeny w polu „Domena”
- przewiń w dół, a znajdziesz swoją średnią pozycję dla wszystkich stron, które zostały zindeksowane przez Moz
Przeczytaj też: 10 istotnych elementów optymalizacji sklepu internetowego
Sprawdź pozycje Google przy użyciu narzędzia SEMrush
Sprawdzanie pozycji strony w Google online to niesamowicie ważny punkt w ramach badania tego jak pozycja SEO Google aktualnie wygląda. SEMrush to narzędzie online używane przez administratorów witryn i marketerów, aby lepiej zrozumieć swoje rankingi wyszukiwania online poprzez analizę słów kluczowych oraz umożliwiając na działanie takie jak właśnie analiza pozycji w Google.
Jak sprawdzić pozycję w Google przy użyciu tego narzędzia? SEMrush jako kompleksowe narzędzie do poprawy widoczności strony w internecie oferuje narzędzie dla którego monitorowanie pozycji to niezwykle łatwe działanie. Aby użyć tego narzędzia, wykonaj poniższe czynności:
- wybierz domenę lub subdomenę, którą chcesz śledzić jak wygląda pozycja www
- wprowadź kraj i urządzenie, które chcesz przeanalizować, preferencje wyszukiwarki i docelowe słowa kluczowe, które chcesz przeanalizować, aby dowiedzieć się jak pozycja słowa kluczowego w Google obecnie wygląda
- narzędzie zbierze dane dla określonej wyszukiwarki i poda jak prezentuje się pozycja strony w wyszukiwarce Google na podstawie docelowych słów kluczowych
Jak sprawdzić pozycję w wyszukiwarce Google wykorzystując Ahrefs?
Ahrefs to kolejne narzędzie, które wie jak sprawdzić ilość wejść na stronę i pozwalające na monitorowanie pozycji w Google oraz w kompleksowej w analizie SEO. Ahrefs oferuje monitorowanie pozycji Google, które analizuje witrynę internetową pod kątem typowych problemów SEO i wydajności w rankingu oraz zapewnia natychmiastowe powiadomienia o pozycja SEO strony Google oraz zmianach pozycji w rankingu słów kluczowych lub potencjalnych problemach z wydajnością, które mogą powodować zmianę wyników wyszukiwania.
Ahrefs oferuje monitoring fraz SEO, który pomoże Ci znaleźć w Google sprawdzenie strony i pozycję wyszukiwania. Aby użyć tego narzędzia, wykonaj poniższe czynności:
- wprowadź swoją domenę lub subdomenę
- wprowadź lub zaimportuj listę słów kluczowych, preferowaną wyszukiwarkę i adresy URL
- Ahrefs wygeneruje raport przedstawiający wyniki w rankingu wyszukiwania na podstawie tych słów kluczowych i w ten sposób sprawdź pozycję w Google
Keyword Rank Checker pozwala na sprawdzanie pozycji domeny
Keyword Rank Checker to narzędzie służące do sprawdzenia jak wygląda wyświetlanie strony w Google, dzięki któremu z łatwością poznasz jak sprawdzić miejsce strony w Google.
Śledzenie pozycji w Google oraz wiedza, na której pozycji jest strona w Google jest bardzo ważne, a do wykrywania pozycji strony internetowej lub adresu URL w wyszukiwarce dla danego słowa kluczowego w ramach rywalizacji z innymi witrynami o to samo słowo kluczowe możesz wykorzystać właśnie to narzędzie.
Na przykład, jeśli prowadzisz sklep z odzieżą, możesz chcieć wiedzieć, jaką pozycję zajmuje ona obecnie w Google dla słowa kluczowego „buty damskie na zimę”.
Przeczytaj też: 9 wskazówek na poprawę wskaźników WordPress SEO
Pozycja strony w Google jak sprawdzić z narzędziem SERPWatcher?
SERPWatcher to narzędzie SEO, które wie jak sprawdzić ilość odwiedzin danej strony oraz zapewnia zaawansowane informacje zwrotne oraz raporty dotyczące pozycjonowania słów kluczowych pozwalające na sprawdzenie pozycji.
Jeżeli lepsza pozycja w Google jest dla Ciebie ważna to chociaż z SERPWatcher monitoring pozycji darmowy nie jest to oferuje narzędzie do pozycjonowania słów kluczowych, które zapewnia codzienne aktualizacje pozycji i historycznych zmian w czasie za pośrednictwem funkcji przedziału czasowego oraz monitorowanie odwiedzających stronę.
Po wprowadzeniu informacji o domenie i wyszukiwaniu słów kluczowych otrzymasz pełną analizę słów kluczowych. Ta analiza dostarczy dodatkowych informacji na temat historii pozycji słowa kluczowego i powiązanych z nim zaindeksowanych stron. Dzięki niemu dowiesz się także dlaczego Google nie widzi mojej strony oraz która pozycja w Google powinna być dla Ciebie szczególnie ważna.
Monitoring pozycji strony www w ramach narzędzia RankWatch
Monitoring fraz SEO to również RankWatch, czyli platforma pozwalająca właśnie na monitoring pozycji słów kluczowych oraz monitorowanie pozycji stron, które osiąga w określonych przedziałach czasu. Jest to narzędzie zapewniająca wgląd w bieżące pozycjonowanie, analizę słów kluczowych i nie tylko.
Wielu marketerów decyduje się na monitor pozycji strony RankWatch, ponieważ pozwala on również śledzić dane dotyczące poszczególnych kampanii marketingowych, aby określić ich skuteczność w poprawie pozycji wyników wyszukiwania online. Jest to więc już nieco bardziej zaawansowana platforma dla osób, które wiedzą jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google, wyciągnąć z niego odpowiednie wnioski i co zrobić aby strona była widoczna w Google.
Oferowany monitoring fraz z łatwością pozwoli Ci określić swoją pozycję w wyszukiwarce Google oraz skutecznie wspomoże monitorowanie pozycji SEO. Narzędzie zapewnia codzienną analizę śledzenia pozycji, pokazującą historię pozycji w określonych wyszukiwarkach, aby lepiej analizować obraną strategię stosowania słów kluczowych. Narzędzie zapewniające monitoring pozycji w wyszukiwarkach może być również wykorzystywane do śledzenia w oparciu o określoną lokalizację i typ używanego urządzenia.
Sprawdź pozycję w Google poprzez monitorowanie fraz wraz z SearchMetrics
Search Metrics to monitor pozycji SEO i innowacyjne narzędzie używane przez firmy oraz agencje marketingowe, które umożliwia im podejmowanie lepszych decyzji dotyczących wyszukiwania i tworzenia treści przy użyciu danych analitycznych dostarczanych dla różnych wskaźników SEO.
SearchMetrics wykorzystując swój monitoring pozycji SEO może dostarczać szczegółowe raporty dotyczące pozycjonowania online w oparciu o analizę konkurencji dla wyszukiwania słów kluczowych.
Narzędzie pozwala na monitoring pozycji online, a także filtrować wyniki na podstawie sektora przemysłu, aby upewnić się, że zajmujesz dobrą pozycję w swojej branży. SearchMetrics umożliwia łatwe filtrowanie wyników raportów dla Google, dzięki czemu możesz uzyskać dostęp do swojej pozycji w wyszukiwarce Google w ciągu kilku minut.
Przeczytaj też: Jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne i poprawić konwersje?
Nie używaj wyszukiwarki Google do sprawdzania pozycji
Pozycje w rankingu Google mogą się różnić w zależności od tego, kto przeprowadza wyszukiwanie, w jakim miejscu i czasie.
Jeśli szukasz firmy w swojej okolicy, prawdopodobnie zobaczysz strony internetowe, które są specyficzne dla Twojego regionu u góry strony wyników. Dzieje się tak, ponieważ Google dostosowuje wyniki wyszukiwania na podstawie lokalizacji użytkownika i twoja pozycja w Google może być zupełnie inna.
Na stronę wyników wyszukiwania Google może również wpływać historia przeglądania użytkownika. Na przykład, jeśli odwiedziłeś wcześniej witrynę, Google może wyświetlić tę witrynę wyżej na stronie wyników, gdy przeprowadzisz kolejne wyszukiwanie.
Wreszcie, jeśli wcześniej szukałeś określonego tematu, Google może wyświetlać powiązane witryny u góry strony wyników. Dzieje się tak dlatego, że Google chce zapewnić Ci najlepszą możliwą jakość wyszukiwania, pokazując witryny, które są najbardziej odpowiednie dla Twoich zainteresowań, dlatego też sprawdzając czy moja strona jest w Google korzystaj z dedykowanych do tego narzędzi.
Czym jest dobre miejsce strony w Google?
Gdy wiesz, jak sprawdzić pozycję strony na daną frazę oraz jak sprawdzić pozycję domeny w Google ogólnie, być może zastanawiasz się, tak naprawdę czym jest ten cały dobry ranking. Niestety nie ma doskonałej odpowiedzi na to pytanie.
Wszystko zależy to w dużej mierze od konkurencyjności słów kluczowych i branży. Ogólnie rzecz biorąc, dobry ranking to wszystko, co mieści się w pierwszej dziesiątce wyników. W większości przypadków każdy ranking krajowy wymaga bardzo dużo pracy SEO stosując również wspomniane tutaj cykliczne monitorowanie pozycji fraz.
Oczywiście im wyższy ranking, tym lepiej, ale jeśli dopiero zaczynasz, nie zniechęcaj się, jeśli nie zajmujesz pierwszego miejsca w rankingu. Z czasem i wysiłkiem możesz poprawić swoje rankingi i zacząć uzyskiwać więcej ruchu organicznego na swojej stronie.
Co wpływa na rankingi Google?
Istnieje wiele czynników, które wpływają na pozycję witryny w rankingu organicznym Google. Niektóre z najważniejszych czynników to:
- szybkość, z jaką ładuje się strona internetowa
- słowa i wyrażenia używane w Twojej witrynie
- jakość i ilość linków prowadzących do strony internetowej
- liczba osób, które klikają w Twoją stronę z SERP, a im więcej osób kliknie i pozostanie na Twojej stronie, tym wyższa będzie pozycja strony
To tylko niektóre z czynników, które mogą wpływać na ranking strony w Google. Należy jednak zauważyć, że algorytm stale się zmienia i ewoluuje. Oznacza to, że to, co mogło działać w przeszłości, może nie działać teraz. W związku z tym ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i praktykami SEO.
Przeczytaj też: Pozycjonowanie stron cennik, czyli ile kosztują usługi SEO?
Jak poprawić pozycję strony w Google?
Teraz, gdy znasz już kilka narzędzi, które pozwalają na sprawdzanie pozycji online w wyszukiwarce Google i wiesz, jak sprawdzić na którym miejscu jest strona w Google, to poniżej jeszcze kilka sposobów na ulepszenie witryny w celu uzyskania lepszych wyników w rankingu:
- regularnie aktualizuj swoją witrynę o odpowiednie treści w oparciu o słowa kluczowe, dla których chcesz się pozycjonować
- upewnij się, że Twoja witryna ładuje się szybko i jest bezpieczna
- utwórz mapę witryny XML i HTML
- upewnij się, że projekt Twojej witryny jest responsywny na wszystkich urządzeniach
- napraw wszelkie problemy techniczne oraz uszkodzone linki
- umieść linki wewnętrzne w swojej witrynie
Postępując zgodnie z tymi wskazówkami, możesz poprawić ranking strony w Google. Więc na co czekasz? Sprawdź pozycję słowa kluczowego i zacznij optymalizować swoją stronę już dziś!
Potrzebujesz dodatkowej pomocy w zakresie strategii SEO?
Od ponad 13 lat zapewniamy specjalistyczną wiedzę w zakresie SEO różnym klientom. Nasi eksperci ds. marketingu tworzą zintegrowane kampanie mające na celu poprawę wyników wyszukiwania oraz zwiększenie liczby potencjalnych klientów.
Aby uzyskać więcej informacji na temat naszych usług SEO, skontaktuj się z nami poprzez formularz już dziś!
Divloy to ekspercka firma z wieloletnim doświadczeniem w digital marketingu dla rozwoju biznesów w internecie. Realizujemy działania w obszarze SEO, kampanii PPC, audytów, szkoleń i doradztwa. Cechuje nas współpraca z klientami oczekującymi wysokiej skuteczności. Kierujemy się zasadą, iż kluczowe elementy marketingu internetowego to wdrażanie najnowszych rozwiązań i narzędzi, a do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów niezbędne jest wyciąganie wniosków z przeprowadzanych analiz.