Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego i kosmetycznego

Jak sprawić, by Twój salon był najwyżej w Google? Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego i kosmetycznego w prosty sposób!

Posłuchaj na Google PodcastPosłuchaj na Spotify PodcastPosłuchaj na Apple PodcastPosłuchaj na YouTube

Co otrzymujesz, wpisując w Google zapytanie „salon fryzjerski blisko mnie” czy „salon kosmetyczny w pobliżu”? Czy od razu widzisz swój salon na pierwszej stronie? Jeśli podczas wyszukiwania znajdujesz się w pobliżu swojego salonu, być może zobaczysz swój zakład. Jeśli tak nie jest, to rozwiążemy Twój problem jeszcze dziś. Jednak musisz pamiętać, że większość ludzi nie stoi tak blisko Twojego zakładu, gdy szukają salonu fryzjerskiego, kosmetycznego, czy barbera. Ba, mogą nawet znajdować się w zupełnie innym mieście, szukając miejsca, w którym można zarezerwować wizytę. Musisz się upewnić, że pojawisz się również w takiej sytuacji, a Twoja witryna salonu fryzjerskiego czy witryna salonu kosmetycznego będzie odpowiednio widoczna.

Nie trzeba zagłębiać się w to, dlaczego ważne jest, aby być dzisiaj widocznym w wynikach wyszukiwania. Wszyscy doskonale wiemy, w jaki sposób ludzie znajdują salony fryzjerskie, kosmetyczne, usługi barberskie czy inne bliskie temu usługi. Zdecydowana większość użytkowników kliknie jeden z salonów na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jeśli jesteś na drugiej stronie, to w zasadzie nie istniejesz. Zanim zaczniesz szukać innych pomysłów na to jak pozycjonować salon kosmetyczny, jak powinno wyglądać pozycjonowanie fryzjera, czy koncepcji na pozycjonowanie barber shopu, najważniejszą rzeczą, jaką możesz dziś zrobić, jest upewnienie się, czy Twój salon pojawia się w ogóle w wynikach wyszukiwania.

W tym artykule pokażemy Ci dokładne strategie, dzięki którym pozycjonowanie gabinetu kosmetycznego czy pozycjonowanie salonu fryzjerskiego pomoże wyróżnić Twój salon na górze strony wyników wyszukiwania. Położymy nacisk na Twoją widoczność w Google, ponieważ jest to najczęściej używana wyszukiwarka.

Po przeczytaniu tego artykułu rzuć okiem koniecznie na nasz inny wpis ile czasu trwa pozycjonowanie strony i sklepu internetowego, z którego dowiesz się więcej na temat efektów pozycjonowania ze względu na czas.

Darmowa wycena Pozycjonowania

Pozycjonowanie strony salonu kosmetycznego i pozycjonowanie strony www salonu fryzjerskiego to szansa, aby zdobyć więcej klientów i zwiększyć zysk

Postaramy się, aby nasz przewodnik był jak najbardziej praktyczny i abyś po jego przeczytaniu odszedł z łatwymi do wdrożenia taktykami, które poprawią Twoją widoczność w wyszukiwarkach.

Właściwe SEO dla Twojego salonu jest jedną z najbardziej wpływowych i długoterminowych strategii rozwoju Twojego zakładu kosmetycznego czy fryzjerskiego. Przydatny może okazać się nasz słownik SEO, gdzie wyjaśniamy mnóstwo pojęć z tej dziedziny.

Nie ma znaczenia, czy jesteś fryzjerem damskim, fryzjerem męskim, barberem, kosmetyczką czy innym specjalistą. Strategie na pozycjonowanie salonu kosmetycznego, pozycjonowanie zakładu fryzjerskiego, czy pozycjonowanie strony barber shopu, którymi się z Tobą dzisiaj podzielimy, sprawdzają się równie dobrze w przypadku każdego z nich, a także dla podobnych usług między innymi takich jak solarium, czy salony SPA.

Nasze strategie SEO, wręcz wstrząsną pozytywnie Twoim salonem.

Potrzebujesz strony internetowej swojego salonu kosmetycznego i fryzjerskiego

Jeśli jeszcze jej nie masz, to musisz założyć swoją stronę. Wiemy, że toczą się dyskusje na temat tego, czy salony naprawdę potrzebują strony internetowej, czy wystarczy strona na Facebooku, możliwość rezerwacji poprzez dedykowane do tego portale lub obecność w innych mediach społecznościowych.

Nie ma wątpliwości, że dziś potrzebujesz witryny internetowej, aby zbudować dobrą widoczność swojej marki w wyszukiwarce.

Dobrą wiadomością jest to, że dziś łatwo i tanio jest stworzyć stronę internetową. Jeśli masz pieniądze, możesz oczywiście poprosić doświadczonego eksperta o stworzenie strony internetowej z unikalnym projektem, zoptymalizowanym pod kątem widoczności w wyszukiwarce.

Jednak biorąc pod uwagę świetne i niedrogie narzędzia do tworzenia stron internetowych dostępne obecnie dla salonów, możesz łatwo stworzyć ją samodzielnie. Z pewnością jednym z lepszych rozwiązań może okazać się platforma WordPress, która pozwoli Ci później na maksymalne zoptymalizowanie pod kątem wyszukiwarek bez żadnych ograniczeń.

Co sprawia, że ​​strona salonu fryzjerskiego i kosmetycznego jest na szczycie Google?

Google używa ponad 200 czynników, aby określić, która witryna ma się wyświetlać jako pierwsza na stronie wyników wyszukiwania. Wyszukiwarka używa bardzo zaawansowanego algorytmu do analizy i podejmowania decyzji. Google nie ujawnia wszystkiego na temat swojego algorytmu, chcąc uniknąć „specjalistów” robiących sztuczki, aby oszukać algorytm.

Zanim przejdziemy do szczegółów, w jaki sposób Google wybiera to, co ma być wyświetlane na górze, jest jedna bardzo ważna rzecz. Klienci Google to ludzie, którzy wyszukują i aby Google dobrze obsługiwało swoich klientów, pokazuje najlepszy możliwy wynik na ich zapytania.

Zawsze powinieneś mieć to na uwadze, starając się, aby witryna Twojego salonu była pozycjonowana w Google.

Prowadząc salon fryzjerski czy kosmetyczny, oferujesz coś, czego ludzie szukają. Może więc być tak, że musisz tylko upewnić się, że Google jest świadome tego, co oferujesz, a Twoja pozycja wyszukiwania ulegnie poprawie. Pokażemy Ci, jak możesz to zrobić w dalszej części tego artykułu.

Przeczytaj też: Pozycjonowanie stron cennik, czyli ile kosztują usługi SEO?

Jak sprawić, by Twój salon fryzjerski, kosmetyczny był widoczny na szczycie Google?

Poniżej kilka kluczowych punktów:

  • umieszczaj w swojej witrynie odpowiednie treści zawierające frazy kluczowe dotyczące salonu, których ludzie używają, szukając salonu takiego jak Twój
  • upewnij się, że szczegóły dotyczące Twojego salonu są poprawnie podawane na wszystkich zewnętrznych stronach z ofertami
  • sprawdź, czy Twoja witryna jest szybka oraz przyjazna dla urządzeń mobilnych

Pokażemy Ci szczegółowo, jak praktycznie możesz wykonać powyższe czynności, aby zwiększyć wydajność swojej strony i rozwinąć biznes.

Innym sposobem na dostanie się na szczyt wyszukiwarek jest płatna reklama Google Ads, jednak w tym artykule omówimy wyłącznie strategie zwiększania Twojej obecności w ramach SEO.

Rejestracja salonu w profilu firmy Google

Jeśli jeszcze nie wiesz prowadząc salon kosmetyczny jak przyciągnąć klientów wykorzystujące Profil Firmy w Google, to czas najwyższy spojrzeć i na ten punkt.

Profil Firmy w Google odpowiada za blisko 1/4 wyników w rankingu Google dla lokalnych firm, takich jak salony. Jest to zatem ogromny potencjał.

W Google Moja Firma (dawna nazwa Profilu Firmy w Google) możesz dodać wiele szczegółów dotyczących Twojego salonu, a w tym lokalizację. Oznacza to, że gdy użytkownik wyszukuje hasło „salon blisko mnie” (co jest bardzo popularnym wyszukiwaniem podczas szukania salonu), Google może określić, czy Twój salon rzeczywiście jest blisko tej osoby i czy Twoja strona zostanie zaprezentowana. Jeśli przegapisz ten moment to, wyszukiwarka Google pokaże tylko te salony, które korzystają z Profilu Firmy w Google.

Po dodaniu informacji do Google Moja Firma umożliwisz Google pokazywanie Cię na mapie, która jest widoczna u góry wyników wyszukiwania.

Jak widać na poniższym przykładzie, gdy wyszukujemy przykładowo „fryzjer blisko mnie” będąc we Wrocławiu, otrzymujemy mnóstwo informacji, takich jak godziny otwarcia, dane kontaktowe i strona internetowa.

wyniki wyszukiwania zapytanie fryzjer blisko mnie

Możesz wzbogacić te dane, dodając zdjęcia i inne informacje, aby zaprezentować swój salon. Będziesz także mógł zezwolić użytkownikom na ocenę Twojego salonu, co jest najlepszym dowodem jakości oferowanych usług.

Na pewno zgodzisz się z nami, że chcesz, aby Twój salon pojawił się na takiej mapce i zarazem u góry wyników wyszukiwania. Sama usługa Profil Firmy w Google jest bezpłatna. Nie daj się pladze naciągaczy, którzy mówią inaczej, czy pobierających opłaty za przedłużanie istnienia Twojej wizytówki.

Możesz dowiedzieć się więcej na temat Profilu Firmy w Google tutaj.

A co, jeżeli chodzi o pozycjonowanie salonów kosmetycznych i pozycjonowanie salonów fryzjerskich w innych wyszukiwarkach?

Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką i zachęcamy Cię do skupienia swoich wysiłków na początku właśnie na niej. Inne wyszukiwarki działają w podobny sposób jak Google, więc działania, do których będziemy zachęcać w dalszej części tego artykułu, również pomogą Ci osiągnąć wyniki w innych wyszukiwarkach.

Twórz odpowiednie treści dla swojej witryny i słowa kluczowe dotyczące salonu

Google dokłada wszelkich starań, aby dopasować Twój salon do osób, które szukają salonów w Twojej okolicy. To jest misja Google, aby pomóc ludziom znaleźć to, czego szukają.

Problem polega jednak na tym, że Google nie znajdzie Twojego salonu, dopóki nie podasz wystarczających informacji o swoim salonie. Jednocześnie najprawdopodobniej nie jesteś jedynym salonem w swoim mieście, więc chcesz, aby Twój salon prezentował się lepiej niż inne. Czyż nie tak?

Aby to osiągnąć, musisz najpierw jasno określić, dla jakich wyszukiwań chcesz, aby pojawiał się Twój salon. Tylko wtedy, gdy będziesz o tym wiedział, będziesz w stanie zoptymalizować treści na stronie Twojego salonu, aby pasowały do ​​tych właśnie wyszukiwań.

To, co ludzie wpisują w pasek wyszukiwania, jest określane jako słowa kluczowe (frazy kluczowe). Jest to zasadniczo sekwencja słów, które razem tworzą zapytanie wyszukiwania. Przykładem może być „najlepszy salon fryzjerski we Wrocławiu”.

Gdy zidentyfikujesz wyszukiwane frazy, dodasz je w strategicznych miejscach na swojej stronie.

Znajdowanie odpowiednich słów kluczowych dla Twojego salonu fryzjerskiego i kosmetycznego

Teraz zidentyfikujesz słowa kluczowe, które najlepiej określają Twój salon. Kiedy skończysz, powinieneś mieć od 4 do 6 podstawowych fraz kluczowych dla Twojego salonu oraz od 8 do 12 słów kluczowych z długim ogonem (long tail).

Podstawowe słowa kluczowe Twojego salonu

To są Twoje główne słowa kluczowe. Słowa, które najpełniej opisują Twój biznes. Może to być „stylistka fryzur ślubnych w Krakowie” lub „najlepszy barber w Bydgoszczy”.

Jeśli wybierzesz ogólne słowa kluczowe, takie jak „salon kosmetyczny”, napotkasz dużą konkurencję i zmniejszysz swoje szanse na pojawienie się na górze strony wyników wyszukiwania. Utrudnisz w ten sposób pozycjonowanie w Google salonu fryzjerskiego i kosmetycznego, którego jesteś właścicielem.

Jeśli jednak wybierzesz bardziej szczegółowe słowa kluczowe, takie jak „salon kosmetyczny Wrocław Śródmieście” lub „fryzjer dla dzieci Katowice”, masz znacznie większe szanse na dotarcie na szczyt, gdy ludzie wyszukują tych fraz.

W miarę doprecyzowywania słów kluczowych zyskasz również lepszych użytkowników odwiedzających witrynę Twojego salonu. Przez słowo „lepszych” mamy na myśli ludzi, którzy chętniej staną się Twoimi klientami.

Jeśli ktoś szuka czegoś takiego jak depilacja woskiem w Warszawie, a Ty oferujesz dokładnie taką usługę, to jest bardzo prawdopodobne, że zarezerwuje miejsce właśnie u Ciebie.

Z drugiej strony, jeśli ktoś szuka czegoś tak szerokiego jak „fryzjer”, może po prostu szuka czegoś związanego z tych fachem, aby na przykład zostać fryzjerem.

Mamy nadzieję, że widzisz różnicę.

Słowa kluczowe dotyczące długiego ogona w Twoim salonie kosmetycznym i fryzjerskim

Oprócz wspomnianych od 4 do 6 podstawowych słów kluczowych, musisz uwzględnić również od 8 do 12 tak zwanych słów kluczowych z długim ogonem, czyli long tail. Słowa kluczowe z długim ogonem są jeszcze bardziej szczegółowe. Zazwyczaj nie są one wykorzystywane na wielu innych stronach internetowych, więc gdy ludzie ich wyszukują, możesz być prawie pewien, że witryna Twojego salonu będzie widoczna na górze wyników wyszukiwania Google.

Będą to słowa kluczowe zawierające określone rodzaje usług, które oferujesz w salonie. Może to być coś w rodzaju „najlepsza usługa mikrodermabrazji w Gdańsku”. Przejdźmy więc zatem do tego.

Przygotuj sobie miejsce, w którym możesz robić notatki na temat słów kluczowych, gdyż przejdziemy przez kolejne kroki, które pozwolą zidentyfikować słowa kluczowe Twojego salonu.

Znajdź słowa kluczowe dopasowane do Twojego salonu

Musisz zacząć od znalezienia słów, których ludzie użyliby do określenia typu Twojego salonu i oferowanych przez Ciebie usług. Spróbuj przeprowadzić burzę mózgów mając na uwadze frazy we wszystkich odmianach. Spróbuj wypisać około 15 takich słów.

Spójrz poniżej na kilka przykładów słów, które mogą opisać określony typ salonu lub usługi.

Słowa kluczowe dotyczące salonu fryzjerskiego

  • fryzjer damski
  • salon fryzjerski
  • stylista fryzur
  • strzyżenie włosów
  • farbowanie włosów

Słowa kluczowe salonu kosmetycznego

  • salon kosmetyczny
  • manicure
  • pedicure
  • stylistka paznokci
  • malowanie paznokci

Słowa kluczowe dotyczące salonu barberskiego

  • barber
  • stylizacja brody
  • strzyżenie męskie
  • skin fade
  • strzyżenie klasyczne

Znajdź odpowiednie modyfikatory słów kluczowych

Teraz, gdy już zanotowałeś słowa, które mogą opisać rodzaj Twojego salonu, powinieneś przyjrzeć się dodatkowym słowom, które jeszcze lepiej i dokładniej opiszą Twoją działalność. Są to słowa opisujące jakość Twojej usługi (np. najlepsza), konkretny rodzaj usługi (np. depilacja woskiem), konkretną okazję (np. ślub) lub inne słowa opisujące, co czyni Cię wyjątkowym.

  • najlepszy
  • najtańszy
  • ślubny
  • z dojazdem

Znajdź słowa kluczowe z lokalizacją

Są to słowa, które opisują Twoją lokalizację. Również tutaj ludzie mogą używać odmian lub różnych słów, aby opisać lokalizację. Załóżmy, że masz salon fryzjerski w Warszawie w dzielnicy Ochota. Jakimi słowami można by opisać Twoją lokalizację?

  • fryzjer Warszawa
  • fryzjer Warszawa Ochota
  • fryzjer Warszawa Ochota Grójecka

Dodawanie słów kluczowych dotyczących Twojego salonu

Powinieneś teraz mieć prawdziwe bogactwo słów, które razem pozwolą Ci wyodrębnić od 4 do 6 podstawowych fraz kluczowych, a także słowa kluczowe z długim ogonem. Na przykład „najlepszy fryzjer ślubny w Kielcach” lub „najtańsza depilacja woskiem Białystok”. Spróbuj zrobić kilka kombinacji, które najlepiej opisują Twój salon.

Następnie otwórz wyszukiwarkę Google i wyszukaj swoje słowo kluczowe. Google poda teraz kilka różnych sugestii dotyczących podobnych fraz kluczowych (patrz przykład poniżej).

badanie słów kluczowych makijaż ślubny

Jeśli w sugestiach widzisz swoje słowo kluczowe, wiesz, że jest to popularne wyszukiwanie. W przeciwnym razie Google nigdy by tego nie poleciło. Możesz wtedy mieć pewność, że ludzie faktycznie będą tego szukać. Jeśli nie widzisz swojego słowa kluczowego, istnieje prawdopodobieństwo, że jesteś zbyt konkretny i bardzo niewiele osób (jeśli w ogóle ktokolwiek) będzie go szukało.

Otrzymasz również w nich nowe pomysły na to, jak sformułować słowo kluczowe, którego szukają faktycznie użytkownicy.

Pobaw się nowymi frazami w wyszukiwarce Google i zanotuj od 4 do 6 podstawowych słów kluczowych, a także od 8 do 12 słów kluczowych z długiego ogona. Wrócisz do nich, gdy zaczniesz optymalizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek.

Gratulacje! Ukończyłeś właśnie najtrudniejszą część tego, czego chcieliśmy Cię dzisiaj nauczyć. Do końca tego artykułu przyjrzymy się, jak możesz wprowadzić nowe słowa kluczowe w życie i poprawić pozycjonowanie strony salonu kosmetycznego czy pozycjonowanie strony internetowej salonu fryzjerskiego, aby wkrótce przyciągnąć do swojej firmy dużo więcej nowych klientów!

Słowa kluczowe i konkurencja w branży

Po wybraniu słowa kluczowego i umieszczeniu go w wyszukiwarce Google możesz również przejrzeć wyniki wyszukiwania, aby zobaczyć, kto jeszcze zajmuje wysokiej pozycje dla tego słowa kluczowego. Da Ci to wyobrażenie o tym, jak trudna jest konkurencja oraz o tym, ile pracy będziesz musiał włożyć pozycjonowanie i w swoją witrynę, aby znaleźć się na szczycie.

Przygotuj swoją stronę salonu pod kątem pozycjonowania za pomocą słów kluczowych

Czy masz już swoją listę słów kluczowych dotyczących salonu?

Aby Twoja strona internetowa wyświetlała się, gdy ludzie wyszukują Twoje słowa kluczowe, musisz mieć odpowiednią treść na swojej stronie, która również powinna zawierać Twoje słowa kluczowe. Dobrze jest mieć podstawowe słowa kluczowe w wielu miejscach. Należy jednak unikać nienaturalnego upychania słów kluczowych w tekście. Używaj ich tam, gdzie ma to sens i upewnij się, że masz je w ważnych miejscach.

Poniżej wymieniamy miejsca, w których powinieneś sprawdzić, czy masz słowa kluczowe.

Strona główna Twojego salonu

Musisz tutaj umieścić swoje najważniejsze podstawowe słowo kluczowe, najlepiej w nagłówku H1, który jest najważniejszym nagłówkiem.

Tytuły stron salonu

Każda strona ma tytuł i jest on widoczny na górnym pasku okna przeglądarki. Jest to również to, co ludzie zobaczą, gdy Twoja strona pojawi się w Google. Dlatego musisz mieć pewność, że tytuł jest atrakcyjny, aby ludzie go klikali. Jednocześnie powinieneś umieścić w tytule najważniejsze słowo kluczowe dla konkretnej strony.

Ponadto powinieneś starać się, aby tytuł nie był dłuższy niż 60 znaków. Gdy będzie zbyt długi to Google go po prostu odetnie, a w wynikach wyszukiwania zobaczysz tylko jego część.

Posiadanie atrakcyjnego tytułu strony jest ważne stawiając na pozycjonowanie salonu fryzjerskiego czy pozycjonowanie gabinetu kosmetycznego nie tylko dlatego, że masz w nim słowa kluczowe. Google śledzi również, ile osób, które widzą Twój link, faktycznie w niego klika. Jeśli wiele osób kliknie, Google rozumie, że Twoja strona internetowa jest dobrą odpowiedzią na ich wyszukiwanie i z czasem będzie promować Twoją stronę internetową wyżej w wynikach wyszukiwania.

Edycja tytułów stron wymaga znajomości kodu HTML lub korzystania z programu do tworzenia stron internetowych, jak wspomniany wcześniej WordPress.

Opis meta description strony salonu

Podobnie jak w przypadku tytułów, meta opisy Twojej strony są również widoczne w wynikach wyszukiwania Google. To jest krótkie, tekstowe podsumowanie widoczne tuż pod tytułem. Uwzględnij również i w tym miejscu słowo kluczowe swojej strony. Podobnie jak w przypadku tytułu, postaraj się, aby tekst tutaj był atrakcyjny, aby ludzie klikali Twój link.

Nagłówki

Google będzie traktować to, co umieścisz w nagłówkach, jako ważniejsze, a zwłaszcza nagłówek H1, który jest najistotniejszy (nagłówki dzielą się od H1 do H6). Upewnij się więc, że słowa kluczowe znajdują się również w nagłówkach.

Tekst linku wewnętrznego

Gdy będziesz budować swoją witrynę, z pewnością będziesz mieć linki prowadzące do podstron serwisu. Tworząc linki, użyj słów kluczowych, które są odpowiednie dla strony, do której linkujesz.

Opisy alt grafik

Obrazy, które masz w swojej witrynie, mogą również mieć wpływ na pozycjonowanie fryzjera czy pozycjonowanie kosmetyczki, co przekłada się na budowanie wysokiego rankingu witryny w Google.

Aby pomóc wyszukiwarce zrozumieć, co jest widoczne na obrazie, możesz pisać opisy takich obrazów, które zawierają Twoje słowa kluczowe w alternatywnym opisie obrazu. Nazywa się to „tekstem alternatywnym” obrazu (atrybut alt).

Wykorzystuj inne strony internetowe, łącząc je z Twoim salonem

Twój salon jest już na dobrej drodze, by zacząć pojawiać się na szczycie Google! Zarejestrowałeś już swoją witrynę w Profilu Firmy w Google, zidentyfikowałeś słowa kluczowe Twojego salonu i wiesz, jak zacząć dodawać słowa kluczowe do swojej witryny. Wkrótce powinieneś zacząć widzieć wyniki swojej pracy!

Przeczytaj też: Zdobywanie linków do strony internetowej, czyli jak i gdzie linkować stronę?

Oczywiście możesz zrobić jeszcze więcej.

Innym ważnym czynnikiem budowania zaufania Twojej witryny w oczach Google jest posiadanie linków z innych witryn internetowych, a więc link building. Jeśli linki prowadzące do Twojego serwisu znajdują się w innych witrynach, Google zinterpretuje to jako oznakę zaufania ze strony takiej witryny, co z kolei sprawi, że Google będzie promować Twój salon wyżej w wynikach wyszukiwania.

Upewnij się, że dane Twojego salonu znajdują się na innych stronach internetowych

Nie tylko linki pomagają zwiększyć zaufanie Google do Twojej witryny. Twoje rankingi zostaną również poprawione, jeśli dane Twojego salonu zostaną podane na innych stronach internetowych. Nazwa firmy, adres i numer telefonu Twojego salonu – określane również jako NAP. Nazwy salonów kosmetyczno fryzjerskich, czy nazwa salonu paznokci również mają znaczenie z perspektywy SEO.

Ważne jest, aby konsekwentnie odwoływać się do NAP. Musisz mieć pewność, że wszędzie używasz dokładnie tego samego adresu i numeru telefonu, a także w tym samym formacie.

Upewnij się, że strona Twojego salonu jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, szybka i bezpieczna

Jest kilka technicznych rzeczy, które możesz zrobić, aby witryna Twojego salonu wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Pamiętaj, że wyszukiwarka chce zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze wrażenia.

Czy strona Twojego salonu jest przyjazna dla urządzeń mobilnych?

Obecnie większość ludzi korzysta z telefonów komórkowych podczas przeglądania internetu. Jeśli więc Google zauważy, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, czyli ​​dostosowuje się do mniejszych ekranów mobilnych, aby zapewnić dobre wrażenia użytkownika, to Google będzie promować witrynę Twojego salonu w wynikach wyszukiwania. Jeśli zbudujesz stronę internetową swojego salonu przy użyciu dobrego narzędzia do tworzenia witryn, to będziesz mieć o wiele łatwiej.

Czy strona Twojego salonu ładuje się szybko?

Ludzie stają się coraz bardziej niecierpliwi. Jeśli Twoja strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, ludzie zaczną rezygnować. W rzeczywistości, według badania czasu ładowania strony Google, już po 3 sekundach oczekiwania 53% odwiedzających zrezygnuje. Powolne strony internetowe nie są dobre dla użytkowników, więc Google będzie promować strony, które szybko się ładują, zamiast tych, które są wolne. Ma to niezwykle istotne znaczenie w procesie pozycjonowania strony internetowej.

Już teraz możesz sprawdzić szybkość swojej witryny. Dostępne jest bezpłatne narzędzie o nazwie Pingdom, w którym możesz przetestować szybkość swojej witryny. Narzędzie to daje również wgląd w to, co powoduje spowolnienie witryny, dzięki czemu wiesz nad czym musisz pracować. Najczęstsze powody powolnego działania strony to:

  • marnej jakości hosting witryny
  • duże obrazy na stronie

Czy strona Twojego salonu kosmetycznego, fryzjerskiego jest bezpieczna?

Kiedyś było to ważne tylko w przypadku witryn akceptujących płatności kartą. Obecnie jednak Google faworyzuje wszystkie bezpieczne witryny. Bezpieczeństwo oznacza, że ​​cała komunikacja między użytkownikiem, a witryną jest szyfrowana.

U większości dostawców usług hostingowych możesz zabezpieczyć swoją witrynę zupełnie za darmo, wystarczy poprosić o zainstalowanie certyfikatu SSL.

Możesz sprawdzić, czy witryna jest bezpieczna, jeśli adres internetowy zaczyna się od „https://” zamiast po prostu „http://”. Większość przeglądarek internetowych pokazuje również kłódkę obok adresu internetowego.

Wnioski

Mamy nadzieję, że wiesz już jak promować gabinet kosmetyczny czy fryzjerski. Gratulacje! Podjąłeś właśnie najważniejsze kroki, aby witryna Twojego salonu znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania Google. Zapewniamy, że był to dobrze zainwestowany czas. Wyświetlanie witryny na górze jest jednym z najważniejszych działań, które możesz podjąć, aby przyciągnąć więcej nowych klientów i rozwijać swój biznes w dłuższej perspektywie.

Nie masz czasu na samodzielne pozycjonowanie strony salonu kosmetycznego czy pozycjonowanie strony salonu fryzjerskiego? Chcesz wystartować z pozycjonowaniem swojej firmy, które będzie opierało się o jeszcze bardziej zaawansowane strategie oraz metody?

Postaw na naszą usługę pozycjonowania stron internetowych i zamów zupełnie darmową wycenę właśnie usługi kontaktując się z nami mailowo lub telefonicznie!