Jak stworzyć skuteczny tekst SEO w 2023 roku

Jak stworzyć skuteczny tekst SEO w 2023 roku?

Posłuchaj na Google PodcastPosłuchaj na Spotify PodcastPosłuchaj na Apple PodcastPosłuchaj na YouTube

Marki bardziej niż kiedykolwiek traktują treści priorytetowo. Copywriting SEO odnotował znaczny wzrost, ponieważ marki opracowują kreatywne strategie dotyczące treści, które zwiększają ruch, liczbę potencjalnych klientów i konwersje, jednocześnie rozwijając markę, za pośrednictwem różnych kanałów i na różnych platformach.

Jednym z kluczowych filarów budowania strategii content marketingu w 2023 roku jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). SEO ma kluczowe znaczenie dla strategii marketingu treści i zasad SEO, ponieważ pomaga ludziom znaleźć Twoje treści w wyszukiwarkach, zwiększając ich widoczność.

Zastanawiasz się dlaczego SEO jest ważne i jak połączyć je ze strategią dotyczącą treści, tak aby były zgodne z zasadami SEO? Tutaj przyjrzymy się temu oraz przedstawiamy kilka najważniejszych wskazówek dotyczących tworzenia solidnej strategii SEO treści w 2023 roku.

Umów konsultację!

Czym jest SEO i dlaczego jest ważne?

Na początek jeżeli jeszcze nie wiesz, to wyjaśniamy, że SEO to proces optymalizacji strony internetowej w celu poprawy jej pozycji w Google oraz zwiększenia ilości i jakości ruchu z wyszukiwarek.

Proces ten jest wielopłaszczyznowy, ponieważ obejmuje bardzo wiele elementów, takich jak audyty techniczne, budowanie linków, badanie słów kluczowych, optymalizacja treści i wiele innych elementów.

Celem SEO jest poprawa widoczności Twojej witryny , dlatego bardzo ważne dla marek, które chcą zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej lub tych, które chcą pozycjonować się jako zaufane źródła w swojej branży.

Jak pisać teksty SEO zgodne ze strategią SEO?

Choć SEO samo w sobie jest ważnym kanałem, odgrywa również kluczową rolę w poprawie widoczności treści w innych kanałach. Oto, w jaki sposób niektóre kluczowe elementy SEO mogą wpłynąć na ogólną strategię dotyczącą treści.

Badanie słów kluczowych

Przed utworzeniem treści przykładowo takich jak artykuły SEO musisz wiedzieć, w jaki sposób użytkownik znajdzie Twoje treści i tym samy dotrze do artykułów SEO. Badanie słów kluczowych ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia, jakich terminów szukają Twoi docelowi odbiorcy i jak często ich szukają.

Połączenie strategii SEO i strategii dotyczących treści SEO może zapewnić listę słów kluczowych, których Twoi odbiorcy docelowi używają do znajdowania podobnych treści. Następnie możesz dołączyć słowa kluczowe ze swoich tekstów, w opisach treści wideo lub w przypadku wpisów na blogu.

Przeczytaj również: Zasady SEO, czyli pozycjonowanie stron poradnik

Intencja wyszukiwania

Oprócz zrozumienia, które słowa kluczowe są używane, włączenie SEO do strategii dotyczącej treści umożliwia również określenie intencji słów kluczowych.

Znając intencje wyszukiwania użytkownika, możesz pozycjonować swoje treści tak, aby były jak najbardziej trafne i tak aby Twój artykuł SEO miał jak największy zasięg.

Na przykład w kontekście treści informacyjnych, takich jak posty na blogach, znalezienie najtrafniejszych słów kluczowych z właściwą intencją wyszukiwania może dać przewagę nad treściami mniej zoptymalizowanymi, ponieważ celem Google jest przedstawienie użytkownikowi najbardziej trafnego wyniku dla zapytania, a więc dobrze przygotowany tekst pod SEO to duża korzyść.

SEO teksty ich format i struktura treści

Tworzenie treści w zoptymalizowanym formacie i strukturze to kolejny powód, dla którego warto włączyć SEO tekst do swojej całościowej strategii dotyczącej treści.

Pisanie tekstów pod SEO nie tylko daje wyobrażenie o tym, który format treści prawdopodobnie przyniesie najlepsze wyniki, np. przewodnik, recenzja, wideo itp., ale także zapewnia dane strukturalne, które pomogą Ci zapewnić najlepszą jakość treści i najlepsze możliwości oglądania Twoich treści.

Tekst SEO co to jest i jakie są rodzaje takich treści?

Treścią SEO może być strona z ofertą, blogi lub artykuły, video czy infografiki. W rzeczywistości możliwości jakie daje pisanie pod SEO są nieograniczone i podzielimy się kilkoma rodzajami treści SEO, które są dość popularne i o których warto pamiętać.

Strona z ofertą

Strona z ofertą to po prostu strona, na której napisany jest opis produktu lub usługi. Funkcja takiej strony może być inna i może to być strona docelowa. Ta strona jest jedną z najważniejszych stron całego serwisu, ponieważ prowadzi do generowania sprzedaży. Strona produktu to bezpośredni link dla klienta, ponieważ czytelnik przekonuje się przez tę stronę i zostaje przekształcony w klienta, tylko jeśli treść jest przekonująca i wiadomo jak pisać pod SEO.

Opis produktu

Opis produktu powinien być wystarczająco informacyjny, aby zaspokoić potrzeby czytelnika. Zrozumienie, czego czytelnik oczekuje od Twojego opisu, jest najważniejsze. Jeśli czytelnik znajdzie potrzebne informacje to jego zmiana w kupującego dokona się automatycznie. Opis nie powinien być ani za długi, ani za krótki, ale powinien być precyzyjny.

Dowód społeczny

Dowód społeczny jest ogromnym źródłem zwiększenia ruchu, ponieważ większość ludzi lubi robić i kupować to, co robią i polecają inni. Niektóre zakłady fryzjerskie i kosmetyczne stają się bardziej zatłoczone, dzieje się tak z powodu rekomendacji innych. Społeczny dowód słuszności przyciąga wielu ludzi.

Przeczytaj również: Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego i kosmetycznego

Dokładność w rekomendacji produktu

Dokładny opis produktu jednocześnie zgodny z zasadami SEO jest skutecznym sposobem na budowanie wartości dla Twojego produktu. Jeśli fałszywie opiszesz oferowany produkt, może to odwrócić uwagę czytelnika od zakupu produktu. Jeśli podałeś dokładny opis, a klient go kupi, to zwiększa szansę na zakup kolejnego produktu, ponieważ istnieje przekonanie, które jest generowane przez dokładny opis produktu.

Blogi i artykuły SEO

Nowy artykuł, czy wpis na blogu utworzony według zasad SEO, który jest publikowany na stronie internetowej, to także treść napisana po głębokim badaniu i analizie tego, czego ludzie szukają w dzisiejszych czasach.

Istnieje wiele rodzajów blogów i artykułów, jednym ze skutecznych artykułów jest artykuł oparty na liście. Wygląda jak normalny artykuł, w którym umieszczasz swoje słowo na listach, takich jak lista „10 najlepszych…” lub „Lista najlepszych…”.

Przewodniki są również częścią artykułu, w którym napisany jest bardzo długi artykuł, aby przedstawić klientowi wszystkie aspekty produktu. Często przypomina to uczenie czytelnika, jak coś zrobić i prowadzi go krok po kroku. Naucz się tworzyć jak najlepszy tekst SEO, a zyskasz naprawdę wiele.

Treści video

Istnieje duża szansa na skuteczne pozycjonowanie w Google, jeśli tworzysz filmy na mniej konkurencyjnych słowach kluczowych. Możesz także uatrakcyjnić swój blog lub artykuł, dodając do niego wideo.

Infografiki

Infografiki to obrazy o wysokim formacie i jakości merytorycznej. W infografikach jest dużo danych. Infografiki często mają postać wykresów i diagramów. Mają duży rozmiar, ponieważ osadzono w nim dużo danych. Przyciągnięcie czytelników do Twojej witryny jest bardzo skuteczne dzięki takim rodzajom treści.

6 wskazówek, jak stworzyć skuteczny tekst pod SEO w 2023 roku

Wielu marketerów wykorzystuje plan marketingu treści i zaczyna traktować go bardziej priorytetowo oraz wydawać więcej na tworzenie treści w różnych kanałach i platformach. Przy większej konkurencji marki muszą zoptymalizować swoje treści SEO, aby uzyskać jak największą widoczność. Dlatego optymalizacja tekstów pod SEO jest niezbędna.

Oto sześć wskazówek, które marki powinny wziąć pod uwagę stawiając na tworzenie treści SEO i dążąc do zwrócenia większej uwagi na swoją markę.

Bądź na bieżąco z aktualizacjami algorytmu Google

Google stale aktualizuje swoje algorytmy, aby zapewnić najlepsze wyniki wyszukiwania. Większość z tych aktualizacji to drobne aktualizacje, ale większe aktualizacje mogą mieć znaczący wpływ na SEO i teksty do pozycjonowania.

Aktualizacja algorytmu Google dotycząca treści opublikowana w 2022 r., jest tego najlepszym przykładem. W ciągu ostatnich kilku lat popularność treści opartych na sztucznej inteligencji (AI) wzrosła, ponieważ umożliwiła markom i pisarzom usprawnienie procesu tworzenia treści. Odpowiedzią Google na to była wspominana aktualizacja zaprojektowana w celu dewaluacji automatycznych treści i nadania priorytetu treściom zorientowanym na ludzi.

Twórz treści wideo

Istnieje wiele powodów, dla których wideo rządzi marketingiem treści i dlaczego stało się jedną z najskuteczniejszych form treści angażujących odbiorców. Krótkie wideo jest niezwykle skuteczne na platformach społecznościowych i jest jednym z głównych sposobów, w jaki ludzie konsumują treści.

Właśnie dlatego krótkie filmy wideo mają najlepszy zwrot z inwestycji w porównaniu ze wszystkimi innymi formatami i dlatego platformy mediów społecznościowych koncentrują się na tym medium i dużo w nie inwestują.

Konsumenci używają platform wideo zarówno jako źródła edukacji i rozrywki, jak i jako wyszukiwarek. W związku z tym marki muszą nie tylko tworzyć treści wideo, które rezonują z ich docelowymi odbiorcami podczas oglądania, ale także muszą priorytetowo traktować optymalizacja tekstów pod SEO, aby zapewnić, że ich treści można łatwo znaleźć wśród morza innych filmów.

Dostosuj treść do intencji wyszukiwania

Zamiar wyszukiwania, zwany także „zamiarem użytkownika”, jest celem każdego zapytania. To właśnie odgrywa ogromną rolę w rankingu podczas tworzenia nowych treści, czyli zrozumienie celu wyszukiwania stojącego za zapytaniem i tworzenie do niego dopasowanych treści.

Zadowolenie i zrozumienie tego celu wyszukiwania jest głównym celem Google. Strony, które pojawiają się na pierwszej stronie wyszukiwania, zostały przetestowane przez Google pod kątem ich zdolności do spełnienia intencji wyszukiwania.

Na przykład spójrz na wyniki dla „jak wymienić żarówkę w samochodzie”.

jak wymienić żarówkę w samochodzie

Jak można się domyślić, osoby wyszukujące to hasło mają na celu zdobycie wiedzy, a nie zakup żarówki. Dlatego najwyższe wyniki wyszukiwania to posty na blogach lub filmy zamiast stron e-commerce sprzedających żarówki.

I odwrotnie, zapytania takie jak „żarówki samochodowe” generują w wynikach reklamy produktów i strony sklepów.

żarówki samochodowe

Jeśli chodzi o zamiar wyszukiwania, Google rozumie, że ludzie chcą coś kupić. Dlatego nie ma linków do edukacyjnych postów na blogach ani samouczków wideo. Aby znaleźć się na pierwszej stronie Google, musisz zrozumieć intencje wyszukiwania i tworzyć zgodne z nimi treści pamiętając o sztuce tworzenia artykułów SEO.

Zoptymalizuj tekst SEO pod kątem wyszukiwania głosowego

Wprowadzenie Siri i innych asystentów głosowych zmusiło marki do przyjęcia innowacyjnych strategii, aby wykorzystać nowe możliwości. Ponieważ duża cześć globalnej populacji online korzysta z wyszukiwania głosowego na urządzeniach mobilnych i dostępnych asystentów głosowych na urządzeniach, marki, które odmawiają optymalizacji swoich treści pod kątem wyszukiwania głosowego, pozostawiają sobie wiele do życzenia.

Istnieje kilka kluczowych aspektów optymalizacji wyszukiwania głosowego, ale jednym z najważniejszych elementów SEO podczas optymalizacji pod kątem wyszukiwania głosowego są polecane fragmenty, wynik wyszukiwania wyświetlany u góry strony z wynikami wyszukiwania, specjalnie wybrany przez Google jako najlepsza odpowiedź na zapytanie użytkownika.

Optymalizacja tekstów pod SEO i pod kątem fragmentów polecanych jest ogólnie dobrą praktyką treści SEO, ale dodatkowe znaczenie fragmentów polecanych dla wyszukiwania głosowego oznacza, że marki, które nie optymalizują swoich treści w ten sposób, tracą szansę na to, by ich treści były bardziej widoczne w domach i na- ruch.

Przeczytaj również: Jak osiągnęliśmy ROAS 638%? Jak zwiększyliśmy liczbę fraz o 1956%?

Zmień przeznaczenie treści SEO dla różnych kanałów

Zmiana przeznaczenia treści obejmuje recykling treści i przekształcanie ich w celu wykorzystania w różnych kanałach. Na przykład przekształcenie długiego filmu w krótkie filmy lub fragmenty do kanałów mediów społecznościowych. Jest to kreatywny sposób tworzenia nowych treści przez marki i pomaga dotrzeć do różnych odbiorców, którzy preferują różne formaty korzystania z mediów.

Inne pomysły na zmianę przeznaczenia artykułów SEO obejmują przekształcenie posta w wideo lub wątek w mediach społecznościowych, przekształcenie prezentacji w infografikę itp. Ponieważ istnieje wiele opcji, marki muszą upewnić się, że dostosowują treść styl do kanału, którego chcą użyć.

Zoptymalizuj swoją witrynę i popraw wrażenia użytkownika (UX)

Tworzenie udanej strategii treści SEO opiera się na podstawach SEO, dlatego tak ważna jest optymalizacja witryny internetowej.

Niektóre z najważniejszych elementów optymalizacji SEO, które marki powinny rozważyć, obejmują:

  • optymalizacja metadanych
  • przekierowania kanoniczne, aby uniknąć powielania treści
  • optymalizacja czasu ładowania strony
  • tworzenie układów stron przyjaznych dla urządzeń mobilnych
  • implementacja danych strukturalnych

Podsumowanie

Tworzenie treści zgodnych ze sztuką SEO nadal ma znaczenie i z całą pewnością jeszcze przez długi czas się to nie zmieni. Do gry wchodzą jednak inne modele i zasady tworzenia tekstów, dzięki którym można osiągać profity w budowaniu widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.