jak zbudować dobrze konwertujący landing page - zasady struktura projekt

Jak Zbudować Dobrze Konwertujący Landing Page? Zasady, Struktura i Projekt – Część 1

Co to jest landing page?

Definicja landing page jest dosyć prosta, gdyż jest to nic innego jak pierwsza strona, jaką widzą odwiedzający po kliknięciu reklamy, którą może być na przykład baner reklamowy pochodzący z Twojej kampanii Google Ads. Landing page ma za zadanie kierować odwiedzających do wykonania określonej czynności, takiej jak dokonanie zakupu, wysłanie zapytania ofertowego, rejestrację lub zapisanie się do newslettera.

Dobrze zrobiony landing page ma znaczący wpływ na powodzenie kampanii reklamowej, a także na dobry zwrot z inwestycji. Kiepski LP z dużym prawdopodobieństwem może zmarnować pieniądze.

Kiedy wiemy już, czym jest landing page możemy przejść do tego jak zrobić landing page i poznać zasady, których powinna przestrzegać każda strona docelowa.

3 zasady landing page, których nie powinno się łamać

Nigdy nie kieruj ruchu z reklamy na swoją stronę główną

Nigdy nie należy kierować ruchu ze swoich kampanii reklamowych czy to Google Ads czy też Facebook Ads do strony głównej witryny. Strony główne są zwykle uzupełnione informacjami, oferując użytkownikom zbyt wiele możliwych działań, a najważniejsze z nich dla Ciebie taki użytkownik będzie mógł przegapić. Dlatego należy kierować ruch z kampanii promocyjnych na stronę, której celem jest tylko jedno, a mianowicie nakłonienie użytkownika do podjęcia jedynego i konkretnego działania, które jest celem kampanii. To jedyny skuteczny sposób na przekształcenie potencjalnych klientów w klientów konwertujących.

Przejrzystość i trafność tworzą lub niszczą stronę docelową

Użytkownicy spędzają zaledwie kilka sekund na przeglądaniu landing page, zanim określą jej przydatność i trafność. Jeśli nie mogą znaleźć tego, czego szukają lub jeśli w Twojej witrynie występują problemy z funkcjonowaniem albo użytecznością, to oni po prostu opuszczą Twoją stronę. Brzmi to brutalnie, ale jest to prawdziwe i musisz wiedzieć, że taki użytkownik nie będzie miał żadnych skrupułów, gdyż poprzez 2 kolejne kliknięcia będzie mógł przejść do strony Twojej konkurencji, która go bardziej zainteresuje.

Zamiast pozwolić, aby tak się stało, poświęć dosłownie kilka sekund swojej uwagi, które masz. Odpowiedz na pytania, które przyjdą użytkownikom do głowy:

  • Czy to miejsce ma to, czego właśnie szukam?
  • Czy jest wystarczająco dużo informacji o tym czego szukam?
  • Czy mogę ufać tej ofercie?
  • Czy wiem, co mam tutaj zrobić?

Twój landing page musi zachęcać odwiedzających do pozostania i wykonania pożądanego działania konwersji, niezależnie od tego, czy jest to wypełnienie formularza czy zakup produktu.

Dobre strony docelowe mają sprawdzoną strukturę

Rozpocznij nagłówkiem zorientowanym na korzyści.

Nagłówek jest najważniejszą częścią landingpage. Jeśli odwiedzający przyszli z reklamy, nagłówek musi odpowiadać tekstowi reklamy. Jeśli Twój baner reklamowy lub reklama tekstowa obiecują „Przełomowa metoda nauki języka chorwackiego”, to wyrażenie to powinno również znaleźć się w nagłówku strony docelowej.

Napisz jasną, odpowiednią i zwięzłą treść.

Nie umieszczaj zbyt dużo tekstu na stronie, ponieważ odwiedzający zechcą szybko ją przeczytać. Użyj wypunktowań wskazując najważniejsze cechy oferty. Upewnij się, że tekst reklamy występuje również w treść landing page.

Skoncentruj się na nakłonieniu odwiedzających do podjęcia jednego, konkretnego działania.

Odwiedzający powinien mieć tylko jedno możliwe do wykonania działanie bez zbędnych „rozpraszaczy”. Może to być zakup, wysłanie wiadomości przez formularz, kontakt telefoniczny, cokolwiek. Nie oferuj wielu opcji, bo ucierpi na tym konwersja.

Usuń rozpraszające linki nawigacyjne.

Usuń cały dodatkowy i zbędny „bałagan” na stronie docelowej - menu, odsyłacze, przyciski - które nie mają nic wspólnego z daną ofertą i reklamą. Musisz uniemożliwić odwiedzającemu landing page zignorowanie Twojej wiadomości lub rozproszenie uwagi, co poskutkuje wyjściem ze strony docelowej.

Wyróżnij zdecydowanie formularz, dodaj przyciski CTA.

Wybrane wcześniej i jedyne działanie, które ma wykonać odwiedzający, musi być wyraźne oraz oczywiste. Umieść duży formularz kontaktowy po prawej stronie i użyj koloru o wysokim kontraście, aby go wyróżnić. Jeśli strona jest dosyć długa i wymaga przewijania, zduplikuj formularz u dołu strony oraz dodaj przyciski call to action na landing page.

Utrzymaj swoją markę.

Nie zmieniaj wyglądu LP względem swojej ogólnej witryny oraz marki. Zachowaj tę samą kolorystykę, czcionkę, a także ogólny wygląd i styl swojej witryny głównej. To w sposób bardzo zdecydowany wzmacnia świadomość marki.

Podsumowanie części pierwszej

Wiemy już czym jest landing page, jakich zasad warto przestrzegać projektując stronę docelową oraz w jaki sposób zachować właściwą strukturę.  W części drugiej omówimy sobie dokładniej jak wygląda tworzenie stron landing page, przedstawiając 5 etapowy proces projektowania.