jak zbudować dobrze konwertujący landing page - zasady struktura projekt

Jak Zbudować Dobrze Konwertujący Landing Page? Zasady, Struktura i Projekt - Część 2

W pierwszej części omówiliśmy sobie zasady i strukturę utworzenia dobrze konwertującego landing page, dlatego przed przystąpieniem do lektury tego artykułu warto zapoznać się ze wspomnianą pierwszą częścią.

Kiedy mamy to już za sobą, to możemy spokojnie przejść do zapoznania się z niniejszym artykułem.

Tworzenie landing page - 5-etapowy proces projektowania

Zastanawiając się jak stworzyć landing page w taki sposób, aby był skuteczny bądź jakie powinny być jego wymiary, najlepszym rozwiązaniem jest narysować stronę zwyczajnie na papierze. Dopiero później można porozmawiać o niej z grafikiem, dla którego projektowanie landing page jest chlebem powszednim.

Poniżej 5 kroków jak zrobić landing page, które pomogą Ci wykonać to dobrze i zaoszczędzić mnóstwo czasu grafika.

Zidentyfikuj swoich odbiorców

Upewnij się, że strona docelowa jest skierowana do określonej grupy odbiorców. Poznaj problemy, potrzebę i pragnienie swojej grupy docelowej. Przygotuj treści z myślą o konkretnej personie. Jeśli kierujesz na nią ruch z wykorzystaniem reklam i wyświetlasz wiele różnych reklam, utwórz wiele wersji LP. Mogą być zbudowane w większości z tych samych elementów, ale dostosuj nagłówek i treść do odbiorcy.

Zdefiniuj swoje najbardziej poszukiwane działanie

Twój ściśle określony cel to jedyne działanie, które ludzie powinni wykonać na stronie docelowej. To, jaka to będzie czynność, zależy od produktu, który oferujesz oraz od Twojej strategii. Jeśli na przykład Twój produkt/usługa jest dość drogi i skomplikowany, lepiej uzyskać adres e-mail potencjalnego klienta i rozwijać relacje za pośrednictwem maili. Jeśli sprzedajesz tańsze i/lub powszechniejsze produkty, przejdź bezpośrednio do propozycji sprzedaży. Jeśli Twój produkt to aplikacja na telefon, zaoferuj użytkownikowi bezpłatną wersję próbną.

Zdefiniuj swoją wiadomość

Znasz już swoich odbiorców, ich problem i rozwiązanie, które im oferujesz. Teraz przekształć to w łatwą do zrozumienia wiadomość, która dotrze do odbiorcy. Nie ma jednego złotego środka, aby wiedzieć z góry, co zadziała, a co nie, dlatego stwórz kilka hipotez i przetestuj je.

Zaprojektuj swój landing page

Rozumiesz swoich odbiorców, masz przygotowaną wiadomość, która będzie dla nich atrakcyjna, znasz swój cel. Stajesz przed pytaniem jak zaprojektować landing page, który zmotywuje użytkownika do podjęcia oczekiwanego przez Ciebie działania? Co musi mieć Twoja strona docelowa:

  • nagłówek przemawiający do odbiorców,
  • logo firmy,
  • zaprezentowanie Twojej oferty w części strony widocznej na ekranie bez konieczności scrollowania,
  • szczegółowe przedstawienie oferty poniżej pierwszej, widocznej części strony,
  • dobrej jakości zdjęcia oferowanego produktu/usługi,
  • nieskomplikowany formularz, najlepiej z maksymalnie 3 polami jak imię, adres e-mail, treść zapytania (pamiętaj, że im więcej pól użytkownik ma do wypełnienia, tym większe jego zniechęcenie i mniej osób wypełni formularz),
  • przyciski call to action „kup”, „wyślij wiadomość”, „zarejestruj się” w zależności od posiadanego celu,
  • link do polityki prywatności, który może zostać otwarty w nowej karcie, aby nadal utrzymać użytkownika na LP.

Co powinieneś pominąć przy tworzeniu stron landing page:

  • menu nawigacyjne - skup się tylko na swojej ofercie,
  • linki do pozostałych części Twojej witryn,
  • zdjęcia lub obrazy niezwiązane z ofertą,
  • trudny (za mały lub za duży) do odczytania tekst,
  • niepotrzebne pola w formularzu, takimi jak „nazwa firmy”, „temat wiadomości”, „adres”.

Pamiętaj, że zawsze są wyjątki i rzeczą zupełnie normlaną jest, że nie możesz w sposób 1 do 1 skopiować przedstawionych tutaj metod bezpośrednio do swojej witryny, ale te rady powinny być punktem wyjścia.

Poskładaj wszystko razem

Po utworzeniu układu strony oraz treści, złóż je razem w całość i dodaj do swojej witryny. Używaj prostych i w miarę krótkich adresów URL, które użytkownicy mogą łatwo rozpoznać. Jeśli Twój landing page dotyczy sprzedaży bramy garażowej, Twój adres URL powinien wyglądać na coś takiego jak twojastrona.pl/zamow-wycene-bramy-garazowej/.

Takie formaty adresów URL bardzo często generują lepsze współczynniki konwersji w kampaniach Google Ads. Osoba wyszukująca wyników na zapytanie „oferta bramy garażowej”, z większym prawdopodobieństwem kliknie reklamę z adresem URL zawierającym precyzyjne zestawienia fraz od razu mówiących czego może się spodziewać po wejściu na stronę.

Jak długa powinna być strona landing page?

Często pojawiające się pytanie, które możemy usłyszeć prowadząc kampanie Google Adwords (Ads), czyli jak długi lub krótki powinien być landing page? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. W większości przypadków, jeśli proponowana przez Ciebie oferta jest bezpłatna np. zapisanie się do newslettera, krótka strona działa lepiej. Sprawdza się również w przypadku zakupów impulsowych lub zakupów, które zapewniają satysfakcję emocjonalną chociażby bilety na wydarzenia artystyczne.

Dłuższe strony działają lepiej jeśli oferta wiąże się z wydatkiem ze strony klienta. Kiedy racjonalne myślenie i analiza są czynnikami decydującymi o zakupie, dłuższa strona pomoże Ci stworzyć bardziej przekonującą argumentację, dodając wyjaśnienia, dowody, referencje itp.. Im więcej pieniędzy ma zostawić Twój przyszły klient, tym większa ilość treści, a tym samym dłuższa strona będzie właściwsza. Korzystając z długich landing page, upewnij się, że jest oczywiste, że użytkownicy mogą i powinni przewijać w dół, zachęć ich do tego. Możesz użyć mapy przewijania pokazującą im na jakim etapie strony się znajdują.

Landing page przykłady
Aby nie szukać daleko przykładów skutecznych landing page, odwiedź nasze:

  • oferta pozycjonowania stron internetowych
  • oferta pozycjonowania sklepów internetowych
  • oferta kampanii Google Ads
  • oferta kampanii Facebook Ads

Testowanie i optymalizacja landing page

Kiedy wszystko już masz gotowe, testuj skuteczność landing page. Zawsze powinieneś utworzyć, co najmniej 3 wersje LP, jedną podstawową i 2 alternatywne. Testuj je, mierz i optymalizuj, wyciskając z nich jak najwięcej. Czasem możesz się bardzo pozytywnie zaskoczyć jak niewielka zmiana może przynieść znaczącą poprawę wyników.

Podsumowanie

Jeśli przeczytałeś obie części artykułu "Jak Zbudować Dobrze Konwertujący Landing Page? Zasady, Struktura i Projekt" jesteśmy przekonani, że posiadasz właściwy zasób wiedzy, w jaki sposób przygotować skuteczny landing page. Będziesz mógł go skutecznie wykorzystać przy współpracy z nami w prowadzeniu kampanii Google AdWords czy też kampanii reklamowej na Facebooku do czego Cię zachęcamy 🙂