Kampania Google Ads - co to jest i jaki ma cel

Kampania Google Ads - co to jest i jaki ma cel?

Reklama w Google Ads (Google AdWords) jest formą marketingu w wyszukiwarce internetowej Google, które to pobiera opłatę od reklamodawcy za każdym razem, gdy użytkownik kliknie jedną z reklam. Reklamy płatne są zazwyczaj podzielone na tradycyjne reklamy w wyszukiwarkach (oparte na reklamach tekstowych) i reklamy displayowe (zazwyczaj oparte na banerach reklamowych lub reklamach graficznych).

Kampanie Google Ads mogą  być używane na wiele sposobów, od kierowania ruchu i przychodów do reklamowanej witryny, po zwiększanie świadomości marki, a nawet pomaganie w kształtowaniu opinii o promowanej firmie lub marce. Struktura kampanii, od początkowego wyświetlenia reklamy do końcowego kliknięcia strony docelowej jest określana przez jej cel końcowy i grupę docelową.

Umów konsultację!

Jaki jest cel marketingowy reklamy Google Ads?

W zależności od rodzaju działalności można używać reklamy Google Ads w różny sposób i do różnych celów. Główne cele prowadzenia kampanii reklamowych to zwiększenie przychodów, generowanie wysokiej jakości leadów, zwiększenia świadomości marki.

Generowanie leadów i zwiększanie sprzedaży to dwa główne cele firm korzystających z reklamy Google Ads. W przypadku generowania leadów, kampania reklamowa będzie miała na celu zachęcenie konsumentów do zarejestrowania się w usłudze przy użyciu swoich danych kontaktowych. Ostatecznym celem sklepu internetowego byłoby dokonanie przez użytkowników zakupu online. Reklama Google Ads może być dochodowa, jeśli zostanie wykonywana poprawnie. Co więcej, można ją również dokładnie śledzić, dzięki czemu można dokładnie zobaczyć jaki jest zwrot z inwestycji.

Jak działa reklama Google Ads?

Zrozumienie, jak działają reklamy Google Ads ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia skuteczności kampanii i zwrotu z inwestycji (ROI). Firmy często narzekają, gdy nie uzyskują pożądanych wyników ze swoich kampanii, a wiedza o tym, jak skutecznie korzystać z Google Ads, daje lepsze szanse na generowanie przychodów i prowadzenie udanej kampanii.

Jeżeli chodzi o to ile kosztuje Google Ads i jakie środki przeznaczyć na ten rodzaj promocji, to musisz wiedzieć, że budżet w reklamie Google Ads ustalamy na początku współpracy, natomiast kwota, jaką zapłacisz za kliknięcie, będzie się różnić w zależności od tego jakie w Google Ads słowa kluczowe są używane i na które kierowane są reklamy, a także od poziomu konkurencji. Jeśli kilku innych reklamodawców konkuruje o to samo słowo kluczowe, kwota, jaką za nie zapłacisz, będzie znacznie wyższa. Przestrzeń reklamowa w wyszukiwarce Google jest ograniczona, co sprawia, że ​​wiele firm konkuruje o pierwsze miejsce. W tym miejscu rozpoczyna się proces licytacji.

Reklamodawcy często mają perspektywę wyświetlania swoich reklam w wyszukiwarce lub u partnerów reklamowych Google, gdzie wykorzystywane są reklamy displayowe.

Przeczytaj także: Błędy w Google Ads, które mogą generować niepotrzebne koszty

Udział w wyświetleniach

Wyświetlenia pokazują, ile razy konsumenci widzą reklamy. Mimo że te informacje są praktyczne, nie wskazują, czy reklama była skuteczna. Aby uzyskać dokładny obraz skuteczności reklamy i porównania z konkurencją, trzeba spojrzeć na udział w wyświetleniach. Oblicza się go dzieląc liczbę uzyskanych wyświetleń przez liczbę dostępnych wyświetleń. Całkowita liczba dostępnych wyświetleń jest odejmowana przez początkową liczbę otrzymanych wyświetleń.

Współczynnik klikalności

Współczynnik klikalności (CTR) wskazuje, ilu użytkowników zobaczyło reklamę i ją kliknęło. CTR można łatwo obliczyć, dzieląc łączną liczbę wyświetleń przez łączną liczbę kliknięć reklamy. Treść i skuteczność reklamy można ocenić, badając CTR, który informuje, czy konsumenci klikają reklamy. CTR to nie jedyny czynnik brany pod uwagę przy ocenie sukcesu kampanii. Kampania reklamowa może uzyskać znakomity CTR, ale nie jest wystarczająco skuteczna, jeśli użytkownicy nie dokonują konwersji.

Konwersje z kampanii Google Ads

Konwersje są prawdopodobnie najważniejszym wskaźnikiem, który umożliwia natychmiastowe śledzenie, która reklama generuje przychody. Konwersje nie są jednak takie same dla każdej firmy, a wszystko zależy od branży i modelu biznesowego promowanej firmy. Konwersje mogą obejmować przesyłanie formularzy kontaktowego, rozmowy telefoniczne, instalacje aplikacji, zapisanie się na wydarzenie, czy zakupy dla sklepów online.

Poznaj formaty reklam Google Ads

Kampanie w sieci wyszukiwania

Reklamy w wyszukiwarce są prawdopodobnie najbardziej znanymi kampaniami Google Ads i bez wątpienia je widziałeś nie raz. Znajdziesz je u góry bezpłatnych wyników wyszukiwania na stronie wyników wyszukiwania Google, co daje reklamodawcom szansę na kliknięcie.

Reklamy mogą być wyświetlane w wielu witrynach i aplikacjach związanych z wyszukiwaniem w sieci wyszukiwania Google. Reklamowanie się w sieci wyszukiwania umożliwia wyświetlenie reklamy obok organicznych wyników wyszukiwania, gdy użytkownik w swoim zapytaniu zastosuje jedno z stosowanych w reklamie słów kluczowych.

Kampanie w sieci wyszukiwania

Kampanie w sieci reklamowej Google Ads

Reklama graficzna Google Ads, inaczej nazywana reklamą displayową, reklamuje produkty lub usługi konsumentom podczas przeglądania przez nich stron www. Jeśli chcesz, aby Twoja reklama pojawiała się przed docelowymi odbiorcami, którzy aktywnie poszukują powiązanego produktu lub usługi, najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie kampanii Google Ads z wykorzystaniem reklam typu display.

Kampania inteligentna Google Ads

Kampanie inteligentne opierają się na algorytmach Google i wykorzystują zasoby, takie jak nagłówki witryny, wszelkie obrazy, metadane itp., tworząc w ten sposób reklamy elastyczne Google Ads.

Kampania Google Ads remarketing

Prowadzenie kampanii remarketingowej oznacza retargetowanie użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili witrynę. Ten rodzaj kampanii jest niezwykle skuteczny, ponieważ użytkownicy wyrazili zainteresowanie oferowanym produktem lub usługą. Celem kampanii remarketingowej jest ponowne zaangażowanie użytkowników, zwłaszcza wykorzystując remarketing dynamiczny Google Ads. Mogą to być osoby, które porzuciły koszyk zakupowy, dokonały subskrypcji w newsletterze, spędzili określoną ilość czasu w witrynie, ale niczego nie kupili.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (kampania DSA)

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce wykorzystują treść reklamowanej witryny do automatycznego generowania nagłówków reklam i stron docelowych, by odpowiadać na zapytania użytkowników. Prowadzi to do spójności między wyszukiwanymi hasłami, reklamą i stroną docelową. Firmy zajmujące się handlem elektronicznym zazwyczaj korzystają z dynamicznych reklam w wyszukiwarce, ponieważ mogą mieć setki lub tysiące stron. Na przykład, jeśli wyszukiwane przez użytkownika hasło to buty do biegania, Google dopasuje je do produktu na reklamowanej stronie.

Kampania produktowa Google Ads

Podobnie jak kampania w sieci wyszukiwania, kampania reklam produktowych umożliwia wyświetlanie reklam w wyszukiwarce. Różnica polega na tym, że reklamy zakupowe zawierają zdjęcia sprzedawanych produktów, a także cenę, tytuł i opis. Sklepy online, które oferują produkty zamiast usług, będą korzystać z kampanii reklam produktowych do promowania swoich produktów, co jest fundamentem ich promocji.

Kampania produktowa może generować najwyższe przychody ze wszystkich reklam w kampanii Google Ads. Potencjalni klienci mają przed sobą wszystkie informacje, zdjęcie i cenę produktu, co szybko prowadzi do sprzedaży. Dlatego współczynnik konwersji dla reklamy produktowej jest dość wysoki oraz są wyjątkowo dochodowe.

Kampania lokalna Google Ads

Lokalne kampanie reklamowe Google Ads są kierowane do konsumentów w określonych obszarach i regionach. Pozwala to na wyświetlanie reklam dla określonych grup odbiorców. Główny cel jaki pełni kampania lokalna Google Ads  to kierowanie geograficzne i lokalne słowa kluczowe.

Zarządzanie lokalną kampanią Google Ads zajmuje dużo czasu, podobnie jak obsługa Google Ads na rzecz zarządzania każdą inną kampanią. Gdy reklama zostanie opublikowana, pomoże użytkownikom znaleźć reklamowaną firmę, wyświetlając jej adres, mapę i odległość do niej.

Kampanie Google Ads i rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam od niedawne określane przez Google jako komponenty, to fragmenty tekstu i grafiki, które pojawiają się nad, pod lub obok typowych reklam Google Ads. Korzystanie z rozszerzeń reklam poprawia współczynnik klikalności (CTR), zwiększając rozmiar reklamy i dostarczając potencjalnym klientom odpowiednich informacji o reklamowanej firmie, co sprawia, że ​​chcą kliknąć taką reklamę. Divloy to profesjonalna agencja Google Ads, gdzie wiemy jak skutecznie korzystać z rozszerzeń reklam.

Zapoznaj się również z publikacją: 13 powodów, dla których warto korzystać z kampanii Google Ads

Oto przykład różnych typów rozszerzeń reklam:

  • rozszerzenia objaśnień
  • rozszerzenia informacji o witrynie
  • rozszerzenia połączeń
  • rozszerzenia lokalizacji
  • rozszerzenia cen
  • rozszerzenia promocji
  • rozszerzenia linków do podstron
  • rozszerzenia grafik
  • rozszerzenia aplikacji
  • rozszerzenia formularza kontaktowego

Istnieją dwie podstawowe formy rozszerzeń reklam: ręczne i automatyczne. Masz kontrolę nad ręcznym wyborem kierowanych rozszerzeń reklam, a wyszukiwarki mogą je automatycznie generować. Zaletą stosowania rozszerzeń reklam jest to, że zwiększają one współczynnik klikalności reklamy, ponieważ takie reklamy są bardziej widoczne, a przez to bardziej zauważalne na stronach wyników wyszukiwania.

Rozszerzenia objaśnień

Objaśnienia to dodatkowa linia tekstu wyświetlana wraz z reklamą. Możesz dodać dowolną liczbę objaśnień, a każde objaśnienie składa się z maksymalnie 25 znaków. Pozwalają one reklamom zawierać dodatkowe informacje o firmie lub jej produktach i usługach.

rozszerzenia google

Rozszerzenia połączeń

Reklamodawcy korzystający z rozszerzeń połączeń mogą umieszczać w reklamach numery telefonów, co zapewnia wyższe współczynniki klikalności. Użytkownicy mogą kontaktować się bezpośrednio z firmą, klikając jedno z rozszerzeń numeru telefonu. Zaletą jest to, że firma wydaje się bardziej wiarygodna dzięki możliwości bezpośredniego kontaktu z nią. Rozszerzenie połączeń jest jednym z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych rozszerzeń w Google Ads.

Rozszerzenia lokalizacji

Rozszerzenia lokalizacji są dobrym rozwiązaniem dla firmy z adresem fizycznym. Google dostarcza rozszerzenia lokalizacji, które pokazują adres firmy. Reklamowana firma musi utworzyć i połączyć konto Google Ads z Profilem Firmy w Google.

Rozszerzenia cen

Cena jest prawdopodobnie jednym z najważniejszych czynników przy dokonywaniu zakupu. Czy istnieje skuteczniejszy sposób odpowiedzi na istotne zapytanie niż podanie ceny? Korzystanie z rozszerzenia cen Google, to świetny sposób na zachęcenie użytkowników do kliknięcia reklamy, pokazując im z góry koszt. Są one wyświetlane jako zestaw kart, które użytkownicy mogą przeglądać, aby zobaczyć różne opcje i ceny. Z menu cenowego użytkownicy mogą przejść bezpośrednio do interesującego ich elementu w promowanej witrynie.

Rozszerzenia promocji

Rozszerzenie promocji umożliwia firmom prezentowanie swoich aktualnych wyprzedaży lub ofert specjalnych. Użytkownicy uzyskują dostęp do strony promocyjnej, po prostu klikając reklamę z ofertą promocyjną. Rozszerzenie promocji to pozycja obowiązkowa dla wszystkich firm, zwłaszcza tych oferujących sezonowe promocje i wyprzedaże.

Rozszerzenia linków do podstron

Wielu reklamodawcom trudno jest poprawić swój CTR, zwłaszcza gdy wielokrotnie edytowali treść reklamy z małym powodzeniem. Rozszerzenie linków do podstron to strategia, która znacząco poprawia współczynnik klikalności reklamy. Samo dodanie rozszerzenia linków do podstron może potencjalnie zwiększyć współczynnik klikalności reklamy już o klika procent. Rozszerzenie linków do podstron umożliwia reklamodawcom umieszczanie linków bezpośrednio do stron, które chcą wyświetlać klientom.

Rozszerzenia aplikacji

Jedną z wyjątkowych funkcji oferowanych przez Google są rozszerzenia aplikacji. To rozszerzenie jest bardziej odpowiednie dla firm, które chcą zachęcać do pobierania swoich aplikacji i zaangażowania użytkowników.

Kampania w Google AdWords i strony docelowe

Tworzenie i projektowanie świetnych reklam, jak chociażby reklamy tekstowe czy reklamy graficzne Google Ads, to tylko pierwszy krok do sprzedaży oferowanych produktów i usług. Musisz również posiadać świetną stronę docelową, którą po kliknięciu w reklamę zobaczy Twój potencjalny klient. Skupiając się na budowie strony docelowej i jej sukcesie należy pamiętać o kilku kwestiach.

  • Strona musi odpowiadać temu, czego szuka Twój klient
  • Strona musi być łatwa w obsłudze i intuicyjna w nawigacji
  • Strona musi być zdecydowanie przejrzysta i czytelna
  • Strona musi być szybka i responsywna
  • Strona musi posiadać wartościowe treści

Dobrze wykonane strony docelowe pasujące do Twoich reklam sprawią, że użytkownicy staną się Twoimi klientami. Mamy doświadczenie w tym, jak powinny wyglądać strony docelowe na potrzeby kampanii reklamowych bez względu na stosowane rodzaje reklam Google Ads.

Zajrzyj także do artykułu: Koszt reklama w Google

W Dvloy doradzimy jak przygotować taką stronę lub ją za Ciebie wykonamy, użyjemy wielu kombinacji testów A/B, różnych nagłówków oraz tekstów, aby znaleźć możliwe jak najskuteczniejszą stronę docelową na potrzeby kampanii Google Ads, którą dla Ciebie poprowadzimy.

Landing page to najskuteczniejszy sposób konwersji

Konwersja Google Ads jest głównym celem prowadzenia kampanii, natomiast strony docelowe (landing page) to najskuteczniejszy sposób konwersji użytkowników, ponieważ dostarczają informacji o konkretnej ofercie lub produkcie. Uproszczenie witryny poprzez zastosowanie landing page zapobiega rozpraszaniu użytkowników przez wiele linków, które nie służą celowi strony docelowej.

Niezawodna strona docelowa, będąca punktem końcowym podróży użytkownika, może potencjalnie zmienić odwiedzających w konsumentów, gdy reklama wyświetla konkretną ofertę.

Stron docelowe, które mogą pomóc w kampanii Google Ads

Głównym celem landing page jest zbieranie leadów za pomocą formularza. Strony docelowe mogą być używane w dowolnym momencie cyklu sprzedaży, ale są znacznie bardziej skuteczne, gdy konsumenci są w połowie oceny promowanych produktów lub usług, aby sfinalizować zakup lub przejść do umowy. Zawarty na stronie docelowej przekaz wyraźnie definiuje prośbę oraz potencjalną nagrodę dla użytkownika. Nagroda odnosi się do konkretnej oferty, która jest reklamowana w celu pozyskania potencjalnych klientów, a prośba łączy się z danymi, o które prosisz w swoim formularzu. Prośba i nagroda muszą być do siebie proporcjonalne. Bez względu na to, jakie usługi lub produkty sprzedaje reklamowana firma, lepiej, aby kupujący dostarczył swoje dane, aby można było je dodać do swojej listy mailingowej.

Podsumowanie

Firma Google dostarcza, narzędzie do reklamy online, którym jest Google Ads. To platforma, która pozwala firmom na tworzenie i publikowanie reklam w sieci Google, obejmującej wyszukiwarkę Google, YouTube, Gmail i inne strony partnerskie. Głównym celem korzystania z Google Ads jest zwiększenie widoczności marki, przyciąganie ruchu do strony internetowej, generowanie leadów i zwiększanie sprzedaży.

Różne rodzaje kampanii dostępne w Google Ads, takie jak kampanie sieci wyszukiwania, kampanie display, kampanie video czy kampanie produktowe to szansa na rozwój biznesu i zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów i usług.