Facebook A-ds

Małe firmy coraz częściej decydują się na reklamę Facebook Ads

Pandemia miała i nadal ma bardzo duży wpływ na wiele małych firm. Postawiły one w tym czasie na zupełnie nowe dla siebie podejście do marketingu internetowego i decydują się na wybranie reklamy w internecie, jako głównego kanału dotarcia do klienta. Właśnie firmy, które już jakiś czas temu zainwestowały w ten kanał promocji swojego biznesu, mają już za sobą fazę prób i błędów, a także zbierania danych, tak potrzebnych do skutecznej optymalizacji kampanii Facebook Ads.

Małe firmy wiedzą, że kluczem do sukcesu może być dotarcie do właściwych klientów we właściwym czasie. Facebook odkrył przed nami badanie na temat spersonalizowanych reklam i ważnej roli, jaką odgrywają one obecnie w wielu małych firmach.

Wspomniane badanie odzwierciedla doświadczenia blisko 2300 małych firm w 15 krajach, które realizują reklamę na Facebooku i reklamę na Instagramie. Badanie wskazuje na wartości spersonalizowanych reklam, zwłaszcza dla małych firm.

Spersonalizowane reklamy Facebook Ads zapewniają odpowiednie kierowanie na odbiorców

W badaniu możemy napotkać na przykład fryzjera z Anglii. Od samego początku jego fanpage na Facebooku służył jako niezbędna metoda na informowanie ludzi o istnieniu swojej firmy. W momencie decyzji wykorzystania Facebook Ads Manager do promowania swojego biznesu, okazało się, że jest to wyjątkowo opłacalny sposób na reklamowanie swoich usług względem konkretnej grupy demograficznej.

Na dowód tego badania Facebooka potwierdzają, że właśnie w przypadku małych firm reklamy precyzyjnie kierowane na użytkownika są niedrogie i skuteczne. Pozostając przy przykładzie Wielkiej Brytanii, to blisko 73% ankietowanych stwierdziło, że możliwość dotarcia do właściwych odbiorców jest dla nich niezwykle ważna.

Przeczytaj też: Najlepsze praktyki reklam na Facebooku

Analizy oparte na danych pomagają małym firmom udoskonalać strategie reklamowania w Facebook Ads

Małe firmy potwierdzają, że reklama internetowa to najlepszy sposób na dotarcie do klientów. We wspomnianej Wielkiej Brytanii około 77% małych firm stwierdziło, że reklamy online są bardziej korzystne w dotarciu do docelowych odbiorców niż reklamy offline, natomiast blisko 59% stwierdziło, że reklamy online są skuteczniejsze w osiąganiu celów biznesowych.

W momencie kiedy przytoczony zakłada fryzjerski musiał zostać zamknięty na kilka miesięcy, czas ten był wykorzystany na dobranie strategii marketingowej. Wznowienia reklam i możliwości umawiania się na wizyty spowodowało, że kiedy drzwi ponownie się otworzyły, zakład fryzjerski z miejsca miał rezerwacje na całe najbliższe tygodnie.

Pomocny w dobraniu odpowiedniej strategii był Facebook Pixel, który umożliwia gromadzenie danych na temat użytkowników odwiedzających witrynę. Dzięki niemu można retargetować reklamy na osoby, które wykazują zainteresowanie usługą i będą skłonne podjąć decyzję i zdecydować się na nią.

Przeczytaj też: Jak korzystać z reklam na Facebooku z ograniczonym budżetem

Spersonalizowane reklamy Facebook Ads stały się niezbędne dla małych firm

Wyniki badania pokazują, jak wartościowa jest spersonalizowana reklama FB Ads dla małej firmy. Na całym świecie małe firmy starają się w każdy możliwy sposób pokonać skutki pandemii, a wiele firm odkryło i nadal odkrywa siłę spersonalizowanej reklamy na Facebooku, czyniąc ją podstawowym filarem strategii rozwoju swojej marki w sieci.

Potrzebujesz wsparcia przy promocji swojego biznesu z wykorzystaniem kampanii Facebook Ads?

Możesz skontaktować się z nami i opisać, jakiego wsparcia potrzebujesz w tym momencie.

Artykuł powstał na bazie publikacji w Facebook for Business