Zmiany Google Ads w sposobie strategii inteligentnego określania stawek w kampaniach w sieci wyszukiwania
Standardowe strategie ustalania stawek TargetCpa i TargetRoas zostaną zastąpione przez MaximizeConversions i MaximizeConversionValue w kampaniach w sieci wyszukiwania.
Od lipca 2022 r. wszystkie pozostałe kampanie w sieci wyszukiwania, które korzystają ze standardowych strategii określania stawek TargetCpa i TargetRoas, zostaną przekonwertowane na strategie MaximizeConversions i MaximizeConversionValue z zastosowanymi odpowiednio tymi samymi ustawieniami target_cpa i target_roas. Migracja strategii portfelowych planowana jest jeszcze w 2023 roku.
Przeczytaj też: Czy oszustwa związane z kliknięciami reklam pochłaniają budżet Google Ads?
Zmiana ta nie wpłynie na zachowanie stawek. Użycie MaximizeConversions z ustawieniem target_cpa będzie miało taki sam sposób określania stawek jak TargetCpa. Podobnie użycie MaximizeConversionValue z ustawieniem target_roas będzie miało takie samo zachowanie podczas określania stawek jak TargetRoas.
Poniższy przykład ilustruje, jak ustawienia strategii ustalania stawek przeniesionej kampanii w sieci wyszukiwania będą wyglądać przed przejściem i po nim.
Istniejąca kampania przy użyciu standardowego TargetCpa
Istniejąca kampania przy użyciu standardowego TargetRoas
Źródło: Google Ads Developer Blog
Divloy to ekspercka firma z wieloletnim doświadczeniem w digital marketingu dla rozwoju biznesów w internecie. Realizujemy działania w obszarze SEO, kampanii PPC, audytów, szkoleń i doradztwa. Cechuje nas współpraca z klientami oczekującymi wysokiej skuteczności. Kierujemy się zasadą, iż kluczowe elementy marketingu internetowego to wdrażanie najnowszych rozwiązań i narzędzi, a do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów niezbędne jest wyciąganie wniosków z przeprowadzanych analiz.