Facebook News

Zmiany i wskazówki optymalizacyjne Facebook Ads w perspektywie ochrony prywatności użytkowników

W niedawnym komunikacie Facebook for Business mogliśmy dowiedzieć się nieco na temat zarówno dobrych praktyk prowadzenia kampanii Facebook Ads jak i aktualnych zmian na samej platformie, a to względem zmieniających się wymagań dotyczących ochrony prywatności użytkowników.

Chciałbyś otrzymać wsparcie przy analizie swoich kampanii FB Ads lub ich realizacji?

Zapoznaj się z informacjami na temat oferowanej przez nas usługi reklama na Facebooku i wyślij od razu swoje zapytanie poprzez formularz kontaktowy, który tam znajdziesz.

Najlepsze praktyki w prowadzeniu skutecznych kampanii Facebook Ads

Analiza wydajności kampanii reklamowych

Biorąc pod uwagę opóźnia w zbieraniu danych oraz ich raportowaniu, warto odczekać minimum 72 godziny lub okres pełnej długości wybranego okna optymalizacji zanim dokonamy oceny wydajności kampanii zoptymalizowanych pod kątem konwersji.

Cykliczna ocena jest nadal oczywiście bardzo ważna, natomiast odczekanie tego czasu zapewni najbardziej dokładny obraz wydajności realizowanych kampanii.

Analiza kampania, a nie samych kreacji

Wszędzie, gdzie jest to możliwe, staraj się analizować raporty na poziomie kampanii. Podczas, gdy wykonywana jest  ocena zestawu reklam i samych reklam może dochodzić do sytuacji, że niektóre konwersje są agregowane i raportowane z opóźnieniem. Trzeba brać to pod uwagę, oceniając wydajność reklam.

Konfiguracja API konwersji

API konwersji tworzy proste, niezawodne i bezpieczne dla prywatności połączenie pomiędzy danymi marketingowymi, takimi jak wydarzenia na stronie internetowej i konwersje offline, a samym Facebookiem.

Dodanie API konwersji do istniejącej konfiguracji może pomóc zoptymalizować kampanie reklamowe, obniżyć koszt za akcję i dokładniej mierzyć wyniki kampanii, oferując jednocześnie zabezpieczenia prywatności, które wprowadziliśmy w naszych innych pozostałych biznesowych.

api konwersji facebook

Konfiguracja zdarzenia internetowego z użyciem funkcji pomiaru zagregowanych zdarzeń

Warto skonfigurować zdarzenia, które są zgodne z celami biznesowymi i używane jako zdarzenia do optymalizacji w realizowanych kampaniach Facebook Ads, może to być na przykład zakup lub rejestracja. Jeśli prowadzisz reklamy zoptymalizowane pod kątem zdarzeń, które nie zostały uszeregowane pod względem ważności w Menedżerze Zdarzeń, możesz nie zobaczyć tak skutecznych wyników.

Pomoc systemowi w nauczaniu prezentowania Twoich reklam

Możesz przejść przez fazę uczenia się dużo nieco szybciej, łącząc zestawy reklam, rozszerzając grupę odbiorców lub wybierając zdarzenie optymalizacyjne, które występuje najczęściej. Możesz zmniejszyć częstotliwość dokonywania ręcznych edycji, wybierając zautomatyzowane reklamy aplikacji (Automated App Ads) lub rozszerzając grupę odbiorców, aby odbiorcy mieli więcej okazji do realizacji zdarzenia.

Stawianie na testowanie nowych rozwiązań i ich naukę

Testując nowe strategie dla swoich kampanii reklamowych możesz sprawdzać, co działa w danym momencie, a co warto ulepszyć. Testowanie nowych strategii jest niezbędne do poprawy swoich wyników i to nie tylko w Facebook Ads.

Przeczytaj też: Słownik Facebook Ads

Działania, które już teraz podejmuje Facebook Ads

Usprawnienie modelowania konwersji

Poświęciliśmy czas i zasoby na zwiększenie dokładności raportowania konwersji, skupiając się na łagodzeniu wyzwań wynikających ze zmian platformy.

Chcąc poprawić dokładność raportowania konwersji, Facebook od lipca rozszerzył możliwości modelowania konwersji w domyślnym ustawieniu atrybucji 7-dniowych kliknięć i wprowadził ulepszenia dla atrybucji 1-dniowych kliknięć.

Na początku września rozszerzone zostało modelowanie raportowania dla wartości konwersji zakupów na stronie internetowej, dzięki czemu można zauważyć wzrost raportowanych wartości konwersji i innych powiązanych wskaźników, takich jak chociażby ROAS, czyli zwrot z nakładów na reklamę.

Śledzenie konwersji internetowych

Facebook uruchamia funkcję pozwalającą reklamodawcom na śledzenie konwersji internetowych, nawet jeśli nie są oni właścicielami witryny, tak jak w przypadku rynków, na których wiele małych firm sprzedaje towary pod tą samą domeną internetową.

Na koniec

W ciągu najbliższych miesięcy Facebook będzie wprowadzał coraz to nowsze narzędzia. Chce w ten sposób jeszcze bardziej pomóc reklamodawcom korzystającym z tej właśnie platformy w podniesieniu skuteczności pomiarów, dlatego prawdopodobnie na kolejne komunikaty nie przyjdzie nam długo czekać.

Artykuł powstał na bazie informacji uzyskanych na portalu Facebook for Business, do którego odwiedzania również gorąco zachęcamy.