Google A-ds

Nowy model atrybucji w Google Ads oparty na danych

Google Ads jeszcze bardziej stawia na uczenie maszynowe i wprowadza nowy model atrybucji, określany jako atrybucja oparta na danych. Model ten wykorzystuje zaawansowane uczenie maszynowe, aby jeszcze dokładniej zrozumieć, jak każda forma interakcji użytkownika z przekazem marketingowym przyczynia się do konwersji.

Stosowana obecnie domyślnie atrybucja ostatnie kliknięcie coraz mniej odpowiada potrzebom reklamodawców, dlatego postawiony zostanie nacisk na przechodzenie na podejście oparte na danych.

Platforma Google Ads, co prawda oferuje już atrybucję opartą na danych, ale niektórzy reklamodawcy nie mogą z niej skorzystać, a to z racji postawionych wymagań względem danych lub nieobsługiwanych typów konwersji.

Sprawdź też: Słownik Google Ads

Model ten będąc w fazie testów pokazał, że reklamodawcy przechodząc na niego uzyskali lepsze wyniki, prowadzące do dodatkowych konwersji przy tym samym koszcie pozyskania.

Atrybucja oparta na danych staje się zatem domyślnym modelem atrybucji dla wszystkich nowych konwersji i będzie brała pod uwagę wiele sygnałów, jak chociażby format reklamy i czas między interakcją z reklamą, a realizacją konwersji.

modele atrybucji google

Oczywiście nadal pozostaje możliwość ręcznego przełączenia się na dowolnie wybrany model atrybucji dostępny w panelu Google Ads.

Więcej informacji na temat modelu atrybucja oparta na danych znajdziesz w oficjalnym centrum pomocy Google Ads, klikając tutaj.

Potrzebujesz wsparcia w realizacji kampanii Google Ads?

W takim razie poznaj koniecznie informacje na temat naszej usługi kampania Google Ads i skontaktuj się z nami przedstawiając, jakiego wsparcia potrzebujesz.